• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14
    sunnydays skrev 2013-08-11 19:02:58 följande:
    monsterbullen Skönt att det ser fint ut nu, håller tummarna att det fortsätter så.

syskonlängtan Jag hoppas också jag klickar och lär känna andra mammalediga. Är mitt första så vet inte alls hur det funkar att träffa andra föräldralediga.
    Vi lärde känna varandra på MVC på deras diskussiongrupper. Sen hade vi turen att vi kunde sammanstråla varandra så första träffen var när den minsta var 2 veckor. Sen har ju kyrkan (i alla fall här) babycafé och sånt. Men de känns som de är lättare med första barnet. Jag var aldrig orolig för de då visst jag kände ju två som oxå skulle vara mammalediga bara 1 månad tidigare än mig så de var kanske därför. Denna gången känner jag ingen så  vi är väl i samma sitts i alla fall då. Känns skönt att i alla fall en till känner som jag...
  • c4trin

Jag har faktiskt 2 vänner som ska ha bebis i november och 1 i december så de ser ut som om jag kommer ha en del sällskap av dem under ledigheten! :D Men det finns öppna förskolan, baby bio och baby café via MVC där jag går så de finns nog en del platser att träffa nya vänner =)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • englasmamma86
    vartjagängår skrev 2013-08-11 18:38:01 följande:
    Guuud va många med rul på onsdag! Skapligt avundsjuk. :) Lycka till alla! Jag väntar snällt till deb 29onde jag..
    vi har oxå RUL den 29e så det är fler som får snällt vänta.
  • sunnydays
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-11 19:31:36 följande:
    Vi lärde känna varandra på MVC på deras diskussiongrupper. Sen hade vi turen att vi kunde sammanstråla varandra så första träffen var när den minsta var 2 veckor. Sen har ju kyrkan (i alla fall här) babycafé och sånt. Men de känns som de är lättare med första barnet. Jag var aldrig orolig för de då visst jag kände ju två som oxå skulle vara mammalediga bara 1 månad tidigare än mig så de var kanske därför. Denna gången känner jag ingen så  vi är väl i samma sitts i alla fall då. Känns skönt att i alla fall en till känner som jag...
    Jag tror det är ganska vanligt att känna så, särskillt om man inte känner någon annan i närheten som ska ha barn ungefär samtidigt. Vill ju kunna prata med vuxna samtidigt som man är med sin lilla.
    Så har du ju kurkans babycafé och sånt där du bor så du träffar nog flera.
  • englasmamma86

Stockholmsinnerstad skrev 2013-08-11 10:47:39 följande:
    Efterlyser bilder på de barnvagnar ni skriver om ;)

denna vagnen är det vi ska ha ,du ville se bild =)
  • SB2011

När jag vänta sonen lärde jag känna jätte många genom FL! Vi starta en sen en grupp på fb och blev ännu bättre vänner genom den! Även om folk bor lite här och var i landet händer de att man ses och umgås! Några gånger har de anordnats stora träffar där folk rest lång väga för att stråla samman och ses! Lika så att när man varit ute och åkt i landet så har man stannat till och hälsat på folk lite spontant! En av tjejerna från gruppen var till och me med på vår sons dop! Vet folk som gift sig och haft folk i från gruppen på bröllopet! Tyvärr va vi inte då så många från den delen av landet som jag bor i så man har inte haft chansen att ses så ofta!

Men förutom just dom tjejerna så lärde inte jag känna några andra mammor! Men de kanske va för jag inte gick på föräldrar kurserna som BVC höll, inte heller dom som mvc höll i heller under graviditeten! Försök lära känna folk via öppnaförskolan men inte lyckats!men vi har flyttat och bytat stad så de hjälper ju inte direkt! Så de har varit ganska trist att gå här hemma! Hoppas de blir annorlunda denna gången!

• K87

Sambon lade handen på min mage å på min hals samtidigt för att känna pulsen samtidigt som han kände på magen det kändes inte alls lika mkt å hela tiden :) vi tror att det kan varit bebis:) vad tror ni?

• Jossehaugen

Snart får jag se min bebis igen :)
    Rul på fredag, då är jag i v. 21 (20+0)
    Blir första gången som min sambo får se på den lilla:)
    Vi ska ta reda på könet så det ska bli spännande :)

Nu har vi köpt en barnvagn också, så himla skönt :)
    En crescent kompivagn årsmodell 08, köpt den beg.
    Men den är knappt använd :)
    Med liggdel och sittdel så fick jag den för 1000:- riktigt bra köp! :) 

Svar på tråden BF januari 2014