• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 84Johanna

Ni som inte gjort VUL, NUPP, RUL eller KUB ännu. Är ni helt säkra på att ni är gravida trots att gravtest visat +?

Jag är så sjukt nojjig att jag bara inbillar mig allt. Har inte känt nåt än och  är i v 16+1 nu. Har även försökt med angelsound men inte lyckats höra nåt där heller.

Elin 101016
  • youandme

Jag har läst flera gånger i tråden om dom som är oroliga för att bebisen har dött, pga att man inte har känt den röra sig...

Trots att jag vet att det är supervanligt att man nojar över just det här, så går jag själv och tänker så. Är i vecka 16+4 nu och har ca 2½ vecka kvar till rul... Och varje dag är jag orolig att bebisen är död.  Jag tror att jag har känt den röra sig, men nu var det en vecka sedan sist... Och jag veeeeet att vissa inte känner något fören efter vecka 20, men jag är helt knas i huvudet nu.

Att man kan vara så orolig och rädd att mista något... 

• youandme

84Johanna - visst är det jobbigt? Man önskar man fick se bebisen varje dag. Dock har jag gjort kub, men är ändå nojig.

• 30maj

ni som nojar över att de inte finns nån bebis, ni måste väl ändå känna livmodern över blygdbenet nu eller? för den känns ju inte när man inte är gravid menar ja... :O

• SB2011
    84Johanna skrev 2013-08-10 18:12:40 följande:

Ni som inte gjort VUL, NUPP, RUL eller KUB ännu. Är ni helt säkra på att ni är gravida trots att gravtest visat +?

Jag är så sjukt nojjig att jag bara inbillar mig allt. Har inte känt nåt än och  är i v 16+1 nu. Har även försökt med angelsound men inte lyckats höra nåt där heller.

Elin 101016
    Tips för att hitta med dopplern. Börja allra längst nere vid bäckenet på säg vänster sida och flytta den bara nån millimeter för varje gång du flyttar den! Arbeta sida till sida och vinkla den åt alla håll och kanter du bara kan innan du flyttar den!flytta den sen lite uppåt och gå tillbaka! Och ha ljudet på Max! Använd gärna hörlurar som går att stoppa in i öronen! Då borde du kunna hitta de tillslut! De va så jag gjorde i början! Borde i den veckan även kunna höra när du när dig den för den sprallar runder vilket låter rätt mycket!

Hoppas de hjälper dig hitta!:)
  • SB2011
    SB2011 skrev 2013-08-10 18:46:36 följande:
    Tips för att hitta med dopplern. Börja allra längst nere vid bäckenet på säg vänster sida och flytta den bara nån millimeter för varje gång du flyttar den! Arbeta sida till sida och vinkla den åt alla håll och kanter du bara kan innan du flyttar den!flytta den sen lite uppåt och gå tillbaka! Och ha ljudet på Max! Använd gärna hörlurar som går att stoppa in i öronen! Då borde du kunna hitta de tillslut! De va så jag gjorde i början! Borde i den veckan även kunna höra när du när dig den för den sprallar runder vilket låter rätt mycket!

Hoppas de hjälper dig hitta!:)
    Just de å tryck ganska hårt
  • vartjagängår

15+0 idag & nu provade jag med dopplern igen & hittade hjärtat nästan direkt. Det jag hittade förut som va så långsamt var min egen puls haha. Känner ett par buffar om dagen sen nån vecka tillbaka. :)

Lååångt ner med dopplern så hitta jag direkt, tack för tipsen. :)

• Line79
    englasmamma86 skrev 2013-08-10 12:28:38 följande:
    klart du får Line =) ,välkommen.. min dotter blir oxå 6 ,då har ni oxå ett litet hopp mellan syskonen =). 

Tack tack! Ja det blev ett långt hopp.. Vill inte ha syskon först men så blev det visst iaf. Har kännt mig skräckslagen inför det här & går som många andra & tror att bebis inte lever. Det spelar ingen roll att den sprattlar för fullt😄 Hade en bugaboo cameleon förra gången & kommer absolut ha det igen. Den gamla använde jag i 4 år så det blir ju ändå billigare i slutändan.. Dessutom får ingen annan vagn plats i min pyttelilla bil. Har alltid kört suv innan men i höstas bytte jag till en Fiat 500 för att det kändes så onödigt att köra dieselslukande monster bilar. Längre resor eller storhandlingar så blir det ju den andra större bilen. Är i v 17+0 idag & ska på ul 23/8. Läääängtaaaar!
Svar på tråden BF januari 2014