• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • bananiss

När jag fick min son så fick min bästa kompis sin dotter. Så vi två gick tillsammans till öppna förskolan typ varje dag och lärde känna hur mycket mammor som helst. Är nu ett stoort gäng mammor och pappor med barn som ses väldigt ofta :) inte bara med barn utan vi ses och festar ihop å :) så med nästa barn kommer jag absolut gå till öppna och lära känna folk :)

• Magda85

När jag väntade dottern 2008 lärde jag känna massor av mammor via fl från hela Sverige och delar av Finland, vi har fortfarande en sel kontakt via fb. Jättekul att se hur alla barnen växer och utvecklas som man följt sen plusset i stort sett

När jag väntade sonen 2010 startade vi en lokal fl-grupp. Träffades så ofta vi kunde och hade jättetrevligt ihop vi håller oxå ff kontakten men pga jobb/studier/syskon osv så blir det inte att vi direkt han inbokade träffar längre, men även där är fejjan kul att ha å följa dom små

• Magda85

Första dagen efter semestern idag, jag är nervös!! Vet inte hur arbetskläderna kommer att sitta, om jag kommer avslöja mig direkt... Och att byta om i omklädningsrummet utan att vifta med magen så alla ser, vilken utmaning

Hoppas ni får en bra dag allihopa

• Siiran

Börjar nytt jobb idag och har knappt sovit inatt. Hoppas man klarar hela dagen utan att somna ;)

• Maliz

Lycka till på nya jobbet Siiran!!

Vecka 20 idag, och RUL på torsdag! :)

• SaraKarla

Lycka till Siiran

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v20 och har ökat 3 kg. Iofs ätit ganska mycket, men vet inte alls om det är mycket eller lite? Vet det finns någon tabell någonstans man kan följa, någon som vet vart man hittar den?

• SB2011
    SaraKarla skrev 2013-08-12 07:33:32 följande:

Lycka till Siiran smile1.gif

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v20 och har ökat 3 kg. Iofs ätit ganska mycket, men vet inte alls om det är mycket eller lite? Vet det finns någon tabell någonstans man kan följa, någon som vet vart man hittar den?

Lycka till siiran

Sarakarla denna länken hitta jag för nån vecka sen! Tyckte den va rätt bra då den räknar ut vad man borde ligga på i den vecka man är i samt vad man bör gå upp totalt! Sen får man ju ta de med en nypa salt då alla e olika

www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida
  • Sante
    SaraKarla skrev 2013-08-12 07:33:32 följande:
    Lycka till Siiran

Jag är också i v.20. Och jag har gått upp 10kg!! ;) men då vägde jag väldigt lite när jag plussade. Jag äter inte massa onyttigt men ordentligt med mat! ;) Tror detta är väldigt individuelt med hur mkt lr lite man går upp. :)
  • SB2011

Själv e jag i vecka 18 men ligger på -2kg! Men jag har mått väldigt dåligt och inte fått behålla maten! Bättre nu gick ner nästan 6kg totalt så jag har gått upp ca 3.5kg sen jag börja må lite bättre!

Men jag borde ligga enligt kalkylatorn på +3.7 kg nu och totalt skulle ja upp ca14kg men de kommer väl sen på slutet!

Svar på tråden BF januari 2014