• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    eriksson i dalsland skrev 2013-08-12 10:27:05 följande:
    Har varit på rul nu. Känns så skönt. Har varit orolig inför detta. Det var jag inte alls förra graviditeten. Men allt såg bra ut och så härligt att se att det faktiskt är något inne i magen.
    Åh vad roligt :) Toklängtar till Onsdag då jag har mitt :)
  • annadenise
    84Johanna skrev 2013-08-10 18:12:40 följande:
    Ni som inte gjort VUL, NUPP, RUL eller KUB ännu. Är ni helt säkra på att ni är gravida trots att gravtest visat +?

Jag är så sjukt nojjig att jag bara inbillar mig allt. Har inte känt nåt än och  är i v 16+1 nu. Har även försökt med angelsound men inte lyckats höra nåt där heller.
    Ta de lugnt (lättare sagt en gjort) jag gjorde kub i v.12 och sen rul i v.17. Jag har ännu inte kännt bebisen, inte ens ett fladder och jag går in i v.20 på onsdag. Jag har moderkakan i framvägg och därför kan det dröja längre innan man känner bebisen. Om du är väldigt orolig, så kontakta din bm. Förmodligen kan de dröja nån vecka till innan du känner bebben,..de kommer gå bra:)
  • debbie85
    sommar79 skrev 2013-08-12 10:12:21 följande:
    Jag har plötsligt börjat må illa på nätterna. Gjorde det under illamåendeperioden i början men nu har jag inte mått illa på flera veckor. Är i vecka 18. Sjukt jobbigt att vakna av kraftiga illamåendevågor flera ggr på natt. Just nu har jag semester så det funkar men snart börjar jag jobba igen och då är det än mindre kul. Känner någon igen sig? 

Det är sannolikt magsyra som gör att du mår illa (åker upp i matstrupen när du ligger ner). Testa att ta 2 st Novalucol (läkemedel som är helt ok att ta under graviditet) varje gång du känner av illamåendet. Hoppas det hjälper!
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140105. <3
  • sommar79
    debbie85 skrev 2013-08-12 11:57:03 följande:

Det är sannolikt magsyra som gör att du mår illa (åker upp i matstrupen när du ligger ner). Testa att ta 2 st Novalucol (läkemedel som är helt ok att ta under graviditet) varje gång du känner av illamåendet. Hoppas det hjälper!
    Aa ok tack. Ska testa det. Sjukt jobbigt att vakta i panik över illamåendet. 
  • annadenise

En fråga: känner någon till märket chicco???

vi har funderat på en brio smile, men nu säger farmor och farfar att dom har hittat en jättefin banrvagn av märket chicco. jag känner ingen som har det märket såå jag vet inte hur dom vagnarna är. Jag har däremot hört att de ska vara ett bra märke.

någon som vet något om chiccos vagnar?

• annadenise

jag går in i v.20 på onsdag och har gått upp 2,5-3 kg..jag äter som vanligt, fast 1-2 mellanmål extra, frukt eller grov smörgås/youghurt. Det är ju dock väldigt individuellt med vikten Jag kräks fortfarande till och från, vilket naturligtvis påverkar viktuppgången..men jag är noga med maten och bebben tar ju den näring som den behöver

• vartjagängår
    annadenise skrev 2013-08-12 12:14:32 följande:
    En fråga: känner någon till märket chicco???

vi har funderat på en brio smile, men nu säger farmor och farfar att dom har hittat en jättefin banrvagn av märket chicco. jag känner ingen som har det märket såå jag vet inte hur dom vagnarna är. Jag har däremot hört att de ska vara ett bra märke.

någon som vet något om chiccos vagnar?

Vet flera som har Chicco Lite way som resevagn & de är nöjda iaf. Aldrig sett någon 'vanlig' Chicco.
  • angie91

tjena! hoppar gärna in :) 21 år bor i östersund.. har en dotter på 6,5 månad (född januari 2013) o väntar nu ett syskon me bf 24/1 2014 :D

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • SB2011
    angie91 skrev 2013-08-12 12:49:19 följande:

tjena! hoppar gärna in :) 21 år bor i östersund.. har en dotter på 6,5 månad (född januari 2013) o väntar nu ett syskon me bf 24/1 2014 :D

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Hej och välkommen!:)
Svar på tråden BF januari 2014