• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mamma linuttan

Vi satsar med på en kronan, väntar tills höstens färg vinröd kommer då blir det en duo/s med den färgen

• englasmamma86

vi ska ha en I´coo pii i färgen grape (mörklila antagligen)..ska bara hitta en försäljare som förmedlar den ,svår att få tag på.

• vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-08-10 23:17:41 följande:
    vi ska ha en I´coo pii i färgen grape (mörklila antagligen)..ska bara hitta en försäljare som förmedlar den ,svår att få tag på.

Är det den med högtalare? Fritt med ballt!
  • moto
    Line79 skrev 2013-08-10 20:47:09 följande:

Tack tack! Ja det blev ett långt hopp.. Vill inte ha syskon först men så blev det visst iaf. Har kännt mig skräckslagen inför det här & går som många andra & tror att bebis inte lever. Det spelar ingen roll att den sprattlar för fullt😄 Hade en bugaboo cameleon förra gången & kommer absolut ha det igen. Den gamla använde jag i 4 år så det blir ju ändå billigare i slutändan.. Dessutom får ingen annan vagn plats i min pyttelilla bil. Har alltid kört suv innan men i höstas bytte jag till en Fiat 500 för att det kändes så onödigt att köra dieselslukande monster bilar. Längre resor eller storhandlingar så blir det ju den andra större bilen. Är i v 17+0 idag & ska på ul 23/8. Läääängtaaaar!
    jag kommer också ha långt mellan barnen, sonen hinner bli 7,5 år när lillebror kommer!
    kallemaja skrev 2013-08-10 22:28:56 följande:
    Här blir det en svart Bugaboo Buffalo..helt ny! Beställde den idag! Känns toppen!!
    vi ska också ha en buffel! Skrattande Kommer nog bli en offwhite, beställer från Holland lite längre fram.

v 21
  • vilja89

Idag har mina bröst läckt råmjölk igen, denna gång mer. Det värkte ordentligt i brösten i typ 10-15 minuter och då strök jag med handen för att lindra smärtan och då kom det. Känns sååå skumt! :)

• Syskonförsök

Vill bara slänga in en kommentar att ntf säger att det inte går att svara på om fram ellerbaksäte är säkrast för barnet det beror på olyckan. Däremot har barnet mer benutrymme fram sen när man byter till bakåtvänd bilbarnstol som man bör ha så länge som möjligt, men minst till barnet är 4-5år enligt ntf. Vi har haft och har vårt barn fram hela tiden, men nu får han flytta bak när småsyskonet kommer.

• Syskonförsök
    c4trin skrev 2013-08-10 09:46:17 följande:
    Visserligen väntar vi första barnet men hon/han kommer sitta i baksätet bakom passageraren direkt, mycket säkrare i baksätet. Vi har en V70 så där e väldigt gott om plats till 1 bilstol till sen också :) Dessutom e de skönt med stort bagage så man kan få in vagn m.m. utan problem =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

Varför skulle det vara mycket säkrare? Var har du fått den informationen? :)
Svar på tråden BF januari 2014