• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Syskonförsök
    vartjagängår skrev 2013-08-09 21:56:19 följande:
    Vi har en v50 & hoppas såå att en besafe izi plus går in mitten bak eller på sidan. Babyskyddet sitter idag bakom passagerarsätet. Tänker inte ha nå barn i framsätet på många år. I värst fall får vi byta bil om inte någon stol passar. Jag som älskar min lilla v50, körde min mors v70 idag & det är ju ett hus om man jämför. :/

Varför byter du hellre bil än att ha barnet fram?
  • vartjagängår
    Syskonförsök skrev 2013-08-11 01:08:12 följande:
    Varför byter du hellre bil än att ha barnet fram?

Yes. Då jag inte alls litar på att airbagen är 'avstängd' bara genom att vrida på en nyckel. Den sitter fortfarande där och kan likväl utlösas. Att montera bort den helt är för mig inte heller ett alternativ då en vuxen då aldrig kan åka fram.

Alla tycker vi olika, jag är väl extra känslig just när det gäller bilar. :)
  • Syskonförsök
    vartjagängår skrev 2013-08-11 06:45:56 följande:
    Yes. Då jag inte alls litar på att airbagen är 'avstängd' bara genom att vrida på en nyckel. Den sitter fortfarande där och kan likväl utlösas. Att montera bort den helt är för mig inte heller ett alternativ då en vuxen då aldrig kan åka fram. Alla tycker vi olika, jag är väl extra känslig just när det gäller bilar. :)

Ja men det förstår jag! Vi plockade ut vår helt, den ligger i ett förråd. Då skulle inte jag heller vilja ha fram. :)
  • bananiss

Vi har vår tvååring där bak men jag kan inte bestämma mig för vart jag ska montera basen till babyskyddet :p tror det är lika säkert vart de än sitter så jag kan inte bestämma mig. Smidigt att ha lilla fram MEN det tar ju uppmärksamhet från föraren.. Och sitter basen där så kan aldrig två vuxna sitta bredvid varann.. Men sitter barnen bak bådatvå känns det som att en plats förbrukas (mitten platsen) plus att man inte kan stoppa i nappen på lilla. Och jag vill inte ha nån av dem i mitten för det blir så bökigt att lyfta i å ur. Funderar på att skippa basen??? Men den är ju såå smidig!

• Magda85

Helst av allt skulle jag inte vilja ha något av barnen på någon sida av bilen, om alla kunde sitta i mitten bak hade det känts som det allra bästa men det går ju inte... Vi väljer stolar med bra djup och rejäla sidoskydd. Babyskyddet känns okej att ha fram tycker jag då det hamnar så lågt, en bilbarnstol däremot kommer så mycket högre upp och skymmer sikten för oss och av den anledningen vill vi inte ha en stol efter babyskyddet där. Så har vi det i vår bil iaf. Att hitta stolar som både passar bilen, barnen och tillsammans med flera är ett otroligt pussel..

• Magda85

Välkommen v 18 förresten! Tre dagar kvar till rul, börjar bli nervös över att ngt tokigt ska visa sig...

• sunnydays

Här händer det alltid så mycke om man inte kollar in på några dagar :)
    Nu har vi hämtat vår nya bil, en stor familjebil så vi kan ha vilket babyskydd vi vill och vi även får plats med syskon där i framtiden.
    Haha, ska bara lära mig köra stor bil. Bara kört små bilar innan och vår förra var en liten fickparkeringsvänlig bil.

Barnvagn har vi bestämt blir en Kronan Duo/s. men vet inte alls vilket babyskydd man ska välja. Jättesvårt tycker jag. Vill ha en som är så säker det går, helst inte för tung eller klumpig. Tycker inte alls det finns lika många tester och lika mycke att läsa om babyskydd.

• SB2011
    Magda85 skrev 2013-08-11 09:26:46 följande:

Välkommen v 18 förresten! Tre dagar kvar till rul, börjar bli nervös över att ngt tokigt ska visa sig...

Jag går oxå in i v18 idag och har rul om 3 dagar:) börjar bli nervös jag med!
Svar på tråden BF januari 2014