• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    Orion skrev 2013-08-12 20:04:28 följande:

Jag har tänkt att jag ska köpa en amningskudde. Dels att ha vid amning men känner även att jag vill en avlastning i sängen redan nu. Något att ha mellan knäna och stödja magen på när jag sover. Så nu undrar jag vilken modell som är bäst för dessa två ändamål. Jag har kikat på dessa två modeller (se länkar nedan) , men finns det ytterligare någon som ni tycker är bättre så vill jag gärna ha tips. www.ellos.se/ng-baby-amningskudde-big-star/343665 www.ellos.se/ratt-start/amningskudde-elefant/389689

Vi köpte en sån som den nedersta när sonen kom! Tyckte inte alls om den och använde inte den alls! Men de e ju en smaksak! Dock den ja låna på sjukhuset va sååå bra! Men vet ej vilken sort de va! Likna iaf den översta i utformningen!
  • syskonlängtan14
    popcornplaya skrev 2013-08-12 20:03:25 följande:
    Här blir det fram i bilen för bebis första tiden. Och angående älgar har vi en ganska hög bil (familjebuss).
    Ja de är klart :) Vem vet nästa barn kanske inte funkar alls att ha därbak och då kanske vi får svälja allt och flytta fram stolen. Men de skulle bära emot ;) Barn har åkt fram i bilen i många år likaså bak i bilen läste bara en fråga om hur man visste ang. säkerheten och sambon har ju sett de med egna ögon så var bara tvungen att skriva våran syn på de hela
  • Mymemlan
    vartjagängår skrev 2013-08-12 19:47:27 följande:

Haha men är det här ett skämt? Jag har bara en äggstock! Dock aldrig nåt jag märkt av eller så. Sonen var inte jätteplanerad utan vi sa 'det får ske när det sker'. Tog några månader. Vi ville ha nästa tätt & det tog sig på första försöket, trodde vi aldrig hahah. Sonen kom i v.37 så vi hoppas inte denna har riktigt lika bråttom. :)
    Jag har också bara en äggstock och en äggledare, innan jag blev gravid med lilla ärtan i magen nu tog det sig på andra försöket men slutade i missfall och lilla ärtan blev till på första försöket efter missfallet, inte ens en mens emellan. Så för oss spelade det inte heller någon roll =) 
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-12 20:23:56 följande:
    Ja de är klart :) Vem vet nästa barn kanske inte funkar alls att ha därbak och då kanske vi får svälja allt och flytta fram stolen. Men de skulle bära emot ;) Barn har åkt fram i bilen i många år likaså bak i bilen läste bara en fråga om hur man visste ang. säkerheten och sambon har ju sett de med egna ögon så var bara tvungen att skriva våran syn på de hela
    Finns nog både för och nackdelar både bak och fram. Första barnet hade vi bak, andra fram och tredje får nog lugnast fram än bredvid syskona där bak. Men efter halvåret kanske alla tre får sitta bak.
  • Magda85

Hade en sån som första länken visade fast från rätt start och med småkulor i till sonen, använde den till allt annat än just amning den här gången skulle jag vilja ha en avlång rak kudde som inte ligger mot snittsåret om det nu blir så men vet inte om det ens finns?

• Jossehaugen
    svalan skrev 2013-08-11 20:21:55 följande:
    Jag har RUL på fredag, längtar sååå!
    Jag med och jag längtar som bara den! :)
  • kallemaja

Nån som har lyssnat på hjärtljuden än? Tror ni på myten gällande kön? Jag lyssnade idag, 160 slag per minut...

• Flikkan
    S1982 skrev 2013-08-12 20:04:38 följande:
    Jag är ju också från Östersund och jag har pratat med sjukhuset ang RUL och 2v innan kommer kallelsen ungefär. Jag är beräknad till 29/1 och hon trodde att mitt RUL skulle bli kring v36. Så du lär ju få veckan innan då :)
    Jag är med från östersund :)
    Men RUL vecka36?
    Du menar inte graviditetsvecka 36 va? ;)

• Belgien

Oj, varit borta från familjeliv 2 veckor o nu hade jag MASSOR att läsa som ni skrivit :)

Varit helt inställd på att jag ska få en flicka , min familj o vänner också, men idag fick jag se på ultraljud att jag ska få en pojke! Blev så chockad när jag fick se en liten snopp eftersom jag var helt inställd på att jag skulle ha en flicka :D Är i v 18+5 idag.
    O han hade tydligen redan massa hår på huvudet! Det var tydligen inte så normalt.. så jag undrar vad som kommer att komma ut den 7 Jan! Hahaha

Svar på tråden BF januari 2014