• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Syskonförsök

www.trafikverket.se/Privat/Trafiksakerhet/Din-sakerhet-pa-vagen/Sakerhet-i-bil/Barn-i-bil/Babyskydd/ Har,kollat igenom trafikverket och ntf, finns unga rekommendationer att det är säkrare bak. Det står däremot att är man själv är det bättre i framsätet och är man två i baksätet, men det tror jag har ed störningsmomentet och inte med risken vid krock. Sen givetvis att barnet ska vara bakåtvänd. Har läst mycket och frågat mycket och har inte fått fram att det ena ska vara mycket bättre än det andra. Dock har jag resonerat så att jag åker själv en del och blir störd om jag inte enkelt kan ge honom nappen och han blir störd om han inte ser mig. :)

• SB2011
    Magda85 skrev 2013-08-11 10:30:32 följande:

Va kul SB2011! Vilken tid ska du vara där? Ska ni kolla kön? :)

Vi har tid kl 14!:) när har du?

Ja vi hoppas på att kunna få se vad som gömmer sig där inne! Dock gick de inte med sonen! Han tokvägra visa vad som fanns mellan bena! Vi boka till och med ett privat köns ul å fick komma tillbaka en gång men icke! 2v innan han föddes fick vi se de på ett tillväxt ul dom gjorde när jag låg på sjukan!

Ska ni kolla?
  • Kramardig

Jag har varit sugen på en Kronan duo S men då måste man ta av sittdelen eller om den bara kunde fällas med sittdelen framåtvänd och det känns så jobbigt när vi använder bilen ofta. Med vår gamla vagn kunde man fälla ihop vagnen med sittdelen på och i bakåtvänt läge, alltså när barnet ser mig.

Jag tror att jag har börjat bli för kräsen, har läst alldeles för mycket hehe

• englasmamma86

O

vartjagängår skrev 2013-08-10 23:27:24 följande:
    Är det den med högtalare? Fritt med ballt!

Ha ha ja det är den med högtalare,inte därför vi ska ha den men lite coolt är det. Jag hade en Icoo till min stora tös och var så himla nöjd så känns självklart att vi köper en ny Icoo .
  • Magda85

SB2011- vi ska in kl 14:30 kommer ju aldrig kunna koncentrera mig på jobbet under dagen!
    Vi har inte bestämt riktigt än om vi ska kolla... Med dottern fick vi inte kolla, med sonen fick vi blunda för att inte se

• HimmelHav

Jag vill också göra UL snart! Gick in i v 18 för ett par dagar sen, men jag måste vänta till 27e augusti. Då är jag mitt i v20, är lätt 2v senare än med första barnet. Ingen har förklarat varför det är så... Har hört att de skjuter lite på det, men tydligen inte överallt? Anyway, håller tummarna för er SB2011 och Magda85! Uppdatera oss om hur det gick ps vi har köpt en Baby jogger city select, folk verkar vara nöjda med den om man har tätt mellan syskon!

• c4trin

Kan mycket väl vara jag som kommer ihåg fel från videon men vi kommer iaf ha i baksätet. Har inget körkort själv, vilket innebär att när vi åker med kommer vi va 2 i bilen iaf =)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • sunnydays

Jag har mitt rul på Onsdag. Känns som dagarna är extra långsamma dit. Går in i v 20 (19+0) då. Igentligen hade jag tid i Onsdags, men fick lov att boka om.

Svar på tråden BF januari 2014