• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan
    kallemaja skrev 2013-08-12 20:59:43 följande:
    Nån som har lyssnat på hjärtljuden än? Tror ni på myten gällande kön? Jag lyssnade idag, 160 slag per minut...
    Jag gjorde det i vecka 13-14 då låg det på 80+ något?
    Jag fastnar för myter ;)
    Dock gillar jag inte att svärmor redan är inställd på att det är en pojk hon "ser" det på mig bakifrån?
    då var jag i vecka 14-15 och hon omöjligt sett något.
    Lite löjligt haha.

Hon gissar alltid på pojkar och har alltid fel.
    Men nu lär hon ju få rätt bara för att, vi får se om 11 dagar.
    Men hennes inställning är: ja jag har ju redan berättat för er att ni väntar en pöjk så ni behöver inte kolla könet.
    Vad svarar man på sånt? haha 
  • englasmamma86
    angie91 skrev 2013-08-12 15:01:40 följande:
    tackar tackar

dottern e född 29/1 -13 o nu bf 24/1 ^^  va roligt att vi har o kommer ha såå jämngamla knoddar! :D  hoppas dom får varsin födelsedag bara :D (ja slipper ju tack o lov gå över tiden) 

har en fundering.. när får man kallelsen t rul? e ju i 16+2 nu o tycker ja borde fått min typ NU?

jag är själv v 17 idag (16+0) och jag fick välja tid själv hos min BM till RUL ,det gjorde vi på inskrivningen i v.9 .
    jag hade nog ringt till BM och frågat. 
  • Jossehaugen
    angie91 skrev 2013-08-12 18:55:53 följande:
    ja.. o en månad tidiga ska dom ju inte helst va :P
    hade aldrig trott de skulle ta sig såhär snabbt dock.. har endat en äggledare o eftersom de tog 10 månader me aktiva försök blev man nästan lite tagen på sängen! :P hade ni hoppats på såhär tätt?

hmm de där e tydligen olika i olika kommuner.. här ska  dom tydligen va sega me de.. men ska ringa dom imorrn ^^

hörrni tjejer.. mina tomater har inte mognat än o vi brukar få snö typ en månad tidigare än sthlm o neråt såå vi får vänta tills ja åtminstone fått smaka en tomat!

nån här som ska kolla könet på RUL`? 
    Jag ska kolla kön nu på fredag då jag ska på RUL, är alldeles för nyfiken för att inte göra det :)
  • popcornplaya

Nån som har lyssnat på hjärtljuden än? Tror ni på myten gällande kön? Jag lyssnade idag, 160 slag per minut...

Tror inte ett dugg på det. På mina barn var det pojken som hade höga hjärtljud och dottern hade låga.
  • NorasMamma

Fick höra hjärtljuden hos Bm idag :) 138slag. Bad att hon skulle känna var min livmoder låg då ja inte lyckats själv och då frågade hon om vi skulle pröva lyssna trots att de inte ska höra de förrän efter v19. Är i v.16 nu. Så skönt att få höra!! Känns tryggare :)

• englasmamma86
    Orion skrev 2013-08-12 20:04:28 följande:
    Jag har tänkt att jag ska köpa en amningskudde. Dels att ha vid amning men känner även att jag vill en avlastning i sängen redan nu. Något att ha mellan knäna och stödja magen på när jag sover. Så nu undrar jag vilken modell som är bäst för dessa två ändamål. Jag har kikat på dessa två modeller (se länkar nedan) , men finns det ytterligare någon som ni tycker är bättre så vill jag gärna ha tips. www.ellos.se/ng-baby-amningskudde-big-star/34... www.ellos.se/ratt-start/amningskudde-elefant/...
    den med elefanterna var super söt ,den gillar jag mer =) men jag vet inget om dem har olika bra funktion.
  • englasmamma86
    Magda85 skrev 2013-08-12 20:41:13 följande:
    Hade en sån som första länken visade fast från rätt start och med småkulor i till sonen, använde den till allt annat än just amning den här gången skulle jag vilja ha en avlång rak kudde som inte ligger mot snittsåret om det nu blir så men vet inte om det ens finns?
    finns ju gravid kuddar ,dem borde man ju kunna använda till amning med =)

tex http://www.ellos.se/ng-baby-gravidkudde/343672
  • S1982
    Flikkan skrev 2013-08-12 21:01:03 följande:
    Jag är med från östersund :)

Men RUL vecka36?

Du menar inte graviditetsvecka 36 va? ;)

Haha nej inte grav.vecka 36 utan nu v.36 (början av september) ;)
  • youandme
    Jag fick lyssna idag... 150 slag i minuten tickade den här bebisens hjärta på i :) 

Enligt kinesiska kalendern, ringtestet och nu hjärtljuden så ska vi få en flicka... Men både jag och min sambo tror att det blir en pojke, så vi får väl se (förhoppningsvis på rul) :)
Svar på tråden BF januari 2014