• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Jag har en fråga. Nu har jag ju köpt en Wsoverall och funderar på vad jag mer behöver i vagnen. Alltså frågan åkpåse eller filtar/täcke. Hur ska ni andra göra?

• Trollfia

Jag kommer även att ha en åkpåse...vintrarna har ju varit riktigt kalla de senaste åren.

• Josefine02

Magda. Har sytt en egen gravidkudde (avlång) för dom jag hittat på nätet är det frigolitkulor i. Inget jag vill ha! Som sagt så jag sydde en egen och köpte kuddstopp i en tygbutik och lite tyg som innertyg. Sen tog jag ett vitt vanligt 90 lakan här hemma och sydde ett kuddfodral av med spets runt om och knappar i varje hörn. HUR SKÖN SOM HELST, och jag sover som en gud med den! Har även sytt på band i varje ände så man kan knyta ihop kudde sen om man vill amma med den! :)

• angie91
    vartjagängår skrev 2013-08-12 19:47:27 följande:

Haha men är det här ett skämt? Jag har bara en äggstock! Dock aldrig nåt jag märkt av eller så. Sonen var inte jätteplanerad utan vi sa 'det får ske när det sker'. Tog några månader. Vi ville ha nästa tätt & det tog sig på första försöket, trodde vi aldrig hahah. Sonen kom i v.37 så vi hoppas inte denna har riktigt lika bråttom. :)
    operades bort efter utkvedshavndeskap ^^ haha ^^
    ahh tänk hur de kan bli ^^ lykke kom på bf+1
    S1982 skrev 2013-08-12 20:04:38 följande:
    Jag är ju också från Östersund och jag har pratat med sjukhuset ang RUL och 2v innan kommer kallelsen ungefär. Jag är beräknad till 29/1 och hon trodde att mitt RUL skulle bli kring v36. Så du lär ju få veckan innan då :)

joo men då lär den komma typ nu i veckan då ^^
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • angie91
    englasmamma86 skrev 2013-08-12 21:04:17 följande:
    jag är själv v 17 idag (16+0) och jag fick välja tid själv hos min BM till RUL ,det gjorde vi på inskrivningen i v.9 .
    jag hade nog ringt till BM och frågat. 
    ahhaa.. ska ringa imorrn o höra ^^
    Jossehaugen skrev 2013-08-12 21:07:25 följande:
    Jag ska kolla kön nu på fredag då jag ska på RUL, är alldeles för nyfiken för att inte göra det :)
    hehee ja skullr aldrig heller kunna hålla mig.. vill ha allt förberett så

• vartjagängår
    angie91 skrev 2013-08-12 22:40:59 följande:

Menade absolut inget illa, tyckte det bara va kul att allt var typ samma. :)
  • angie91
    vartjagängår skrev 2013-08-12 22:47:39 följande:

Menade absolut inget illa, tyckte det bara va kul att allt var typ samma. :)
    nej nej visst e de roligt att prata me folk som har vart me om samma osv :D
  • Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-08-12 07:33:32 följande:
    Lycka till Siiran

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v20 och har ökat 3 kg. Iofs ätit ganska mycket, men vet inte alls om det är mycket eller lite? Vet det finns någon tabell någonstans man kan följa, någon som vet vart man hittar den?

Jag är i v.18 och ligger fortfarande på -3kg! Jätteskönt då jag gått upp mellan 21-30kg i tisigare graviditeter. Kanske inte blor så mycket denna gång.
  • S1982
    angie91 skrev 2013-08-12 22:40:59 följande:

ahh tänk hur de kan bli ^^ lykke kom på bf+1
    S1982 skrev 2013-08-12 20:04:38 följande:Jag är ju också från Östersund och jag har pratat med sjukhuset ang RUL och 2v innan kommer kallelsen ungefär. Jag är beräknad till 29/1 och hon trodde att mitt RUL skulle bli kring v36. Så du lär ju få veckan innan då :)
     joo men då lär den komma typ nu i veckan då ^^
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Ja det skulle jag tro :)
  • Magda85

Ang myter så har jag haft typisk tjejmage med dottern (rund hela jag) och typisk pojkmage med sonen (Mage som en basketboll som ej syns bakifrån). Den här gången känns det som en flicka nu faktiskt, trodde mer pojke i början men nä, nu känns det absolut som en flicka Makens moster brukar hålla på med mkt spådomar å sånt och gissar ta mig tusan rätt i 9 av 10 fall, minst, ska bli spännande att se vad hon säger om den här. Men fortfarande han vi inte bestämt om vi ska kika imorrn... Är såååå nyfiken men samtidigt har jag sån beslutsångest, det är ju kul att ha kvar det oxå. Tror jag lägger över beslutet på maken, som förra gången

Igår kom en kollega på jobbet som jag inte träffat under hela semesterperioden (8 v) och skrattade rakt ut pekandes på magen och frågade om jag var allvarlig med att ingen hade sett "den där" Det syntes tydligen hur väl som helst även med våra bylsiga arbetskläder. Så jag får försöka stå ut imorrn innan rul och sen gå in till vår biträdande chef och berätta för henne hur det ligger till innan vår personalchef kommer tillbaka på måndag och kanske möts av alla rykten det första hon göra, tveksamt om jag kommer hinna haffa henne på måndagen och sen är jag ledig fram till helgen. Hur skulle ni ha gjort?

Tack för tipsen om gravidkudden Amningskudden jag hade förra gången blev jag bara irriterad över att den var böjd, den tog ju i på bägge sidor om mig så jag inte kunde sitta bra. Kanske tom skulle ta och damma av symaskinen och göra ett försök att göra en själv, det är ju såå kul

Svar på tråden BF januari 2014