• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    dosed skrev 2013-08-20 20:13:25 följande:
    Jag jobbar också i vården! Är ssk i hemsjukvården men som jag skrivit tidigare får jag förmodligen inte förlängt vik pga min graviditet. Otroligt tråkigt och jag känner mig såå orättvist behandlad när helt nya sommarvikarier får stanna men jag som varit där 9 mån får gå :( tyvärr är det ju svårt att bevisa diskriminering men ska ju försöka
    gud vad tråkigt om du får sluta ,vissa chefer är riktiga rövhål.
    jag träffa min nya chef igår för första gången (hon kan inte ha så bra första intryck av mig som sjukskriven) men hon var super trevlig och förstående och fråga massa om bebisen och om mitt illamående osv..riktigt glad..
    hoppas det löser sig för dig annars borde du ju lätt få jobb som ssk efter mammaledigheten. 
  • youandme
    majpan skrev 2013-08-21 21:09:35 följande:
    Var med om nått liknande för några veckor sedan. Vi var med mina föräldrar i vår sommarstuga och jag råkade sätta läsk i halsen och började tokhosta. Kände direkt att det här kommer inte gå bra så jag lubbade mot toan men hann inte fram haha. Både mina föräldrar och killen skrattade rejält åt mig, vilket jag i och för sig gjorde också. Hela situationen vart ännu dråpligare av att jag inte hade några extrabyxor med mig utan fick gå i morgonrock resten av dagen och tvätta mina byxor i duschen som sen som tur va hann torka till nästa dag. Så du är inte ensam om att råka ut för olyckor...Försök att inte ta det så hårt. Jag tyckte att det var ganska komiskt samtidigt som jag nu i och för sig går runt och bävar för att samma sak ska hända igen på jobbet, affären, hos en kompis....aaaahhh! 
    Haha, åh fy vad typiskt! Nä, jag tar det väl inte särskilt hårt då jag ändå tömde det mesta i toan... Men gruvar mig (som du) för att det ska hända igen och att allt hinner komma innan jag vaknar. Det vore riktigt jobbigt att förklara för sambon, haha.
  • englasmamma86
    youandme skrev 2013-08-21 11:40:49 följande:
    Har suttit och funderat rätt länge nu om jag törs skriva det här... MEN: inatt kissade jag i sängen! 

Jag vaknade av att det kändes lite blött och insåg att jag hade kissat på mig... Jag var fortfarande extremt kissnödig, så jag gick på toan och tömde resten av blåsan (som var proppfull). Jag drömde inte att jag var kissnödig, utan den enda anledningen jag kan komma på är att blåsan var så full att den började tömma sig själv, och jag reagerade inte för att jag sov för djupt?

Är det någon som kan trösta mig lite, helst genom att ha upplevt det här själv? Min mamma sa att det händer gravida (?), så det var inget jag behövde bry mig om (jag är väl rätt så skamsen över det hela).  
    har inte hänt i sängen men hört många som sagt att det hänt dem som gravida ,dock så kissar jag på mig typ varje gång jag nyser ! har varit så sen förra grav och jag gör knipövningar varje dag hihi
  • goaround
    annadenise skrev 2013-08-21 17:16:36 följande:
    Nu har vi köpt en vagn:) det blev en brio smile, och vi tog alla delarna, babyskydd, sittdel och liggdel. Den kommer i mitten på september:) vi hittade ett paketerbjudande och slog till:)

Vi ska också köpa brio smile. Vilket erbjudande menar du ? Vilken affär? :)
  • englasmamma86

gud vilka drömmar ni har ,jag skratta gott hemma i soffan =)
    har jobbat 2 dagar nu och är helt död,ont som fan i livmodern och i knäna,stel som en kärring och kan knappt röra mig.
    yrsel,huvudvärk och illamåendet kan vi heller inte sticka under stolen tyvärr.
    förstår inte riktigt hur det ska gå för dessa moment när man ska kräla på golvet som en gymnast,sätta på skor,på med stödstrumpor och andra moment så det känns som hela livmodern ska hoppa ur snippan =( osv..jag kommer ansöka om GP så fort jag kan de 60 dagarna innan (ingen annan jag vet har blivit nekad)

det värsta är ju oxå när det kommer en anhörig och ska se på när man hjälper deras anhöriga och ska tex hjälpa någon upp ur en stol  och dem vrålar ut ja med du får ju ta i för nils kan inte själv!!!...ehh jag kan liksom inte bära personen i fråga och får inte göra det heller..kan det verkligen vara bra om man måste ta i och spänna magen så mkt?,jag är rädd för att få framfall.

• angie91

youandme.. trots knipövningar så "kissar" ja på mig varje gång ja t.ex spytt /hostat kraftigt osv i denna grav,.. men då födde ju ja barn för 7 månader sen! 
    i sängen har de dock inte hänt nått..  Men de daagar ja mått illa har ja fått ha en drös me bindor me mig överallt 

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • syskonlängtan14

Varit på Rul idag :) En glad sprattlande litet pyre. datumet står fast också vilket inte kom som en överraskning... :) Så mysigt att se och följa med när hon berättade om allt. Moderkakan låg mitt fram även denna gången vilket förklarar varför de inte känns så många sparkar för de krävs att bebben sparkar åt sidorna för att jag ska uppmärksamma dem. Men idag har den varit riktigt livligt. Jag tyckte att jag skymtade nått litet mellan benen men är ej hundra och de stämmer inte alls med magkänslan med sonen såg jag också och då var jag 99 % säker på att de skulle bli en pojk men denna gången går känslan emot lite och jag har ju inget tränat öga för UL så de blir riktigt spännande den dagen pyret kommer ut

• LeaveMeAlone
    englasmamma86 skrev 2013-08-21 22:22:14 följande:
    gud vilka drömmar ni har ,jag skratta gott hemma i soffan =)

har jobbat 2 dagar nu och är helt död,ont som fan i livmodern och i knäna,stel som en kärring och kan knappt röra mig.

yrsel,huvudvärk och illamåendet kan vi heller inte sticka under stolen tyvärr.

förstår inte riktigt hur det ska gå för dessa moment när man ska kräla på golvet som en gymnast,sätta på skor,på med stödstrumpor och andra moment så det känns som hela livmodern ska hoppa ur snippan =( osv..jag kommer ansöka om GP så fort jag kan de 60 dagarna innan (ingen annan jag vet har blivit nekad)

det värsta är ju oxå när det kommer en anhörig och ska se på när man hjälper deras anhöriga och ska tex hjälpa någon upp ur en stol  och dem vrålar ut ja med du får ju ta i för nils kan inte själv!!!...ehh jag kan liksom inte bära personen i fråga och får inte göra det heller..kan det verkligen vara bra om man måste ta i och spänna magen så mkt?,jag är rädd för att få framfall.

Gud nej du ska verkligen inte ta i för mycket. Gör det dessutom ont för dig så är det en tydlig hint om att det är något du ska undvika!
  • youandme
    englasmamma86 skrev 2013-08-21 22:06:02 följande:
    har inte hänt i sängen men hört många som sagt att det hänt dem som gravida ,dock så kissar jag på mig typ varje gång jag nyser ! har varit så sen förra grav och jag gör knipövningar varje dag hihi
    angie91 skrev 2013-08-21 22:28:33 följande:
    youandme.. trots knipövningar så "kissar" ja på mig varje gång ja t.ex spytt /hostat kraftigt osv i denna grav,.. men då födde ju ja barn för 7 månader sen! 
    i sängen har de dock inte hänt nått..  Men de daagar ja mått illa har ja fått ha en drös me bindor me mig överallt 
    Jo, att det kan hända för dom som fött barn vet jag. Och ibland när jag nyser/hostar så måste även jag knipa... Men det här måste ha berott på att blåsan var för full och jag sov för djupt. Kommer inte på någon annan rimlig förklaring.

Får hoppas det inte händer igen bara :)

• Me2
    popcornplaya skrev 2013-08-21 20:20:38 följande:
    När jag väntade sonen så födde jag en kattunge ;) och tyckte det va konstigt men i drömmen berättade dom för mig att det var vanligt att det blev så ibland.

Med dottern drömde jag att jag födde ut typ en femåring, rödhårig och med glasögon.
    Det var juh de bästa !!!

Här knips det också för fullt vid varje, host, nys och kräk..... men jag måste också hålla i magen för jag får så ont nertill om jag inte håller i och spänner samtidigt när jag hostar och nyser. 
Svar på tråden BF januari 2014