• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell
    popcornplaya skrev 2013-08-22 10:30:48 följande:
    När jag fick mitt första barn målade jag om en spjälsäng från röd till vit. Pilligt men det gick bra. Angående sprayfärg skulle jag googla. Har ingen aning om det är farligt.
    englasmamma86 skrev 2013-08-22 10:39:26 följande:
    det är inte svårt att måla ,spraymålar du går det ju jätte snabbt dessutom. jag ska måla min träfärgade vit så det är fler som ska pyssla.

Jag sprayfärgade sonens tripptrapp för ett tag sedan, blev superbra och fort gick det! La på två lager klarlack efteråt och färgen har hittills hållit mkt bra Däremot var jag dum nog och använde inte munskydd, kunde snyta ut svart färg två dagar efteråt så det var nog inte så bra Tyst Men det hade ju varit guld värt att kunna sprayfärga även sängen då det är så smidigt och snabbt gjort, får kanske kolla upp färgen lite mer noggrant bara så den inte är giftig om bebis skulle få för sig att gnaga på sängen i framtiden
  • vartjagängår

Var till Ullared i måndags. Alla bebiskläder hade antingen laban eller alfons på sig = skitfult tycker jag. Leksaker fanns det massa av & pottor & åkpåsar om man inte vill ha nå speciellt. Det var skitbilligt. Mycket mamgrejer men inte så jättemycket billigare. Vi köpte maaassa blöjhinksrefiller då de kosta 50kr/st istf 100kr här hemma. & spisbränsle hahah 25kr/litern här går det på 60!

• Baby2014

Har blivit panikslö/trött och har huvudvärk så jag misstänker att det är järnet som spökar. Köpte Blutsaft imorse men hur länge kan det dröja innan man blir som folk igen? På söndag åker jag utomlands i tre veckor och då vill jag inte må såhär i hettan som kommer att vara.

• Kajsagumman
    Josefine02 skrev 2013-08-22 09:49:56 följande:
    Ja Ulla ska vi med åka till någon gång i september, köpa de flesta bebis grejer. Hojta om det fanns något bra! :)
    Jag är en ganska bevandrad Ge-kåsare . Handlade hela babykittet själv där första gången, och har hjälpt flera av mina vänner när de väntat första gången göra detsamma. Grejen är den att man väldigt lätt kan köpa en massa saker som man inte har behov för, så bra att ha en erfaren mamma med. Inte så lätt när man står där och tittar på hyllan med 35 olika nappar, vilken man skall välja.-) 

De har dock inte allt där. Du kan inte räkna med att finna en bra barnvagn (utöver paraplyvagn). Bärsele kan också vara svårt om du vill ha nåt speciellt. De har högstolar, och faktiskt några väldigt fina Tripp trapp kopior sist jag var där, men igen - det kan man inte räkna med om man vill ha nåt speciellt. Babyalarm är också begränsat. Men du kan finna allt till skötbord (nagelklipapre, termometer, babyolja, creme, underlag). Allt till sängen (utöver själva sängen). Allt till bad.. badkar, badleksaker, badstol.. Leksaker i alla dess former, inklusive babygym. Babysitter. 
  • Josefine02

Åååh jag vill åka till Ulla nuuuuue! :) vi var redan barnvagn, säng och tre kassar med bara leksaker som min systers kompis GAV BORT till oss! Aldrig träffat människan. Jättw snällt. Behöver inte köpa en enda leksak. Kommer få spel på alla plingande saker vi redan har :) haha!

• Siiran
    vilja89 skrev 2013-08-22 11:59:29 följande:
    Ni som letar efter BABYNESTS så kan jag kanske få tipsa om min egna variant BabyBoo som jag syr upp efter beställning. :) Nästa vecka ska det beställas nya tyger dessutom! 

Om ni följer länken så ska ni komma direkt till albumet med BabyBoos. :) Där ni ser bilder, priser och skillnaden på mina och originalet. :)

www.facebook.com/media/set/&type=3 

Vad fina! Jag vill nog gärna beställa :) Ska man göra det via fb eller?
  • vilja89
    Siiran skrev 2013-08-22 14:42:28 följande:

Vad fina! Jag vill nog gärna beställa :) Ska man göra det via fb eller?
    Vad roligt! Ja, det går bra via fb-sidan! :) Skicka ett meddelande där bara. :)
  • vilja89

Är det någon som har hund och märkt skillnad på hunden sedan ni blev gravida? :)

Vi har två hundar. Den stora är min följeslagare och den lilla min sambos. De har valt oss så liksom.

Men sedan jag blev gravid så har den lilla bytt och följer nu efter mig också. ??

• vartjagängår
    vilja89 skrev 2013-08-22 15:06:03 följande:
    Är det någon som har hund och märkt skillnad på hunden sedan ni blev gravida? :)
    Vi har två hundar. Den stora är min följeslagare och den lilla min sambos. De har valt oss så liksom.
    Men sedan jag blev gravid så har den lilla bytt och följer nu efter mig också. ??
    Jo min lilla chihuahau har blivit jättedryg haha. Både nu & förra grav så är hon som slickad vid mig hela tiden. Får inte ens gå på toa själv. När sonen kom så vakta hon honom istället. Nu har han blivit jobbig tycker hon då han är lite för aktiv för henne (sur gammal tant) & hon är som klistrad på mig igen.. Förra gången blev hon såhär jobbig redan innan vi visste nåt. :)
Svar på tråden BF januari 2014