• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed

Var på barnens hus på väla igår kväll och fyndade babyskydd och en snowracer till sonen. Fanns massor av bilstolar och barnvagnar kvar. Nån mer som fyndat? Min sambo fick dock stå 1h kö till kassan :)

• sunnydays

Jag och sambon var där och köpte ett babyskydd (besafe izigo och isofix bas), ergobaby sele med spädbarnsinlägg, stokke tripp trapp stol med bebis sits och en brio racebil. Så en såndär gratis babybox :)
    Allt på 30% och bara sånt med de märken vi tänkt köpa endå. När vi ställde oss i kön så var det nog över 500 m och sen när vi väl handlat tog kön till kassorna några tim. 
     Haha så är bilen lämnad hos bilaffären som ska fixa lite med den så vi fick ta allt på bussen. Ska åka och hämta hem den idag så blir  nog en sväng in på den barnenshus också, men nu finns det nog inget vi ska köpa kvar.

• c4trin

Jag var också där med en kompis. När jag kom dit hade hon redan köat 1 timme så jag slapp köa så lång tid in iaf. När vi va färdiga va ju kön att betala ut sig nästan vid ingången så de tog sin tid.. Hittade lite småsaker men ingenting stort faktiskt, lite nappar, nappflaskor, nån body o dregglis osv. Skulle kolla efter babynest tänkte jag men hittade inte, aja Ullared på måndag så där e kanske en del saker också ;)

Men de e alltid roligt med lite shopping! 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-22 09:26:37 följande:

Jag var också där med en kompis. När jag kom dit hade hon redan köat 1 timme så jag slapp köa så lång tid in iaf. När vi va färdiga va ju kön att betala ut sig nästan vid ingången så de tog sin tid.. Hittade lite småsaker men ingenting stort faktiskt, lite nappar, nappflaskor, nån body o dregglis osv. Skulle kolla efter babynest tänkte jag men hittade inte, aja Ullared på måndag så där e kanske en del saker också ;)

Men de e alltid roligt med lite shopping! 

Åh Ullared!!! Ska dit i oktober tänkte jag.
  • c4trin
    popcornplaya skrev 2013-08-22 09:32:09 följande:
    Åh Ullared!!! Ska dit i oktober tänkte jag.

Ja, tänkte handla massa julklappar o bebissaker! Såå kul!
  • Josefine02

Ja Ulla ska vi med åka till någon gång i september, köpa de flesta bebis grejer. Hojta om det fanns något bra! :)

• Line79

Spenderade hela dagen på barnens hus igår. Gick in vid öppning kl 10 & fick köa i 4 (!) timmar till kassan. Kom ut kl 15.30... Vi skulle egentligen inte handlat något men det blev sjukt mycket grejer. Babyskydd + isofix från besafe, lego, barbie, kläder både till stortjejen & bebis, nu har stortjejen både jackor & regnkläder inför hösten. Gick även igenom alla bebissaker från Cornelia igår, & jösses vad saker jag har! Trodde jag gjort mig av med det mesta eftersom vi inte skulle ha fler barn. Jag skulle kunna öppna en egen bebisbutik😄😄

• rumpeflin
    englasmamma86 skrev 2013-08-21 22:22:14 följande:

gud vilka drömmar ni har ,jag skratta gott hemma i soffan =)
    har jobbat 2 dagar nu och är helt död,ont som fan i livmodern och i knäna,stel som en kärring och kan knappt röra mig.
    yrsel,huvudvärk och illamåendet kan vi heller inte sticka under stolen tyvärr.
    förstår inte riktigt hur det ska gå för dessa moment när man ska kräla på golvet som en gymnast,sätta på skor,på med stödstrumpor och andra moment så det känns som hela livmodern ska hoppa ur snippan =( osv..jag kommer ansöka om GP så fort jag kan de 60 dagarna innan (ingen annan jag vet har blivit nekad)

det värsta är ju oxå när det kommer en anhörig och ska se på när man hjälper deras anhöriga och ska tex hjälpa någon upp ur en stol  och dem vrålar ut ja med du får ju ta i för nils kan inte själv!!!...ehh jag kan liksom inte bära personen i fråga och får inte göra det heller..kan det verkligen vara bra om man måste ta i och spänna magen så mkt?,jag är rädd för att få framfall.

Låter precis som jag skulle skrivit det där efter min förra jobbhelg. Fick exakt samma "symtom" på söndagen när jag kom hem. Låg hemma i feber mån-ons, usch så drygt. så hoppas få gå 60 dagar innan jag också. Jobbar på ett äldreboende, låter som du också gör det?
  • M Hedell

Jag och shopping Hjärta Va jag älskar att fynda! Har idag hittat en spjälsäng med alla tillbehör (madrasser, 2 spjälskydd, täcke, kudde och sänghimmel) på en lokal köp & sälj-sida på fb för 400:- Den är dock vit och vårt sovrum går i svart och grått i olika nyanser så har egentligen letat efter en spjälsäng i antingen grått eller svart med det verkar inte vara så vanligt så nu är frågan, är det ett hästjobb att måla om en spjälis? Och törs man dra på sån färg som går att köpa på tex jula eller rusta? Eller spraymåla?

• rumpeflin
    englasmamma86 skrev 2013-08-21 22:22:14 följande:

gud vilka drömmar ni har ,jag skratta gott hemma i soffan =)
    har jobbat 2 dagar nu och är helt död,ont som fan i livmodern och i knäna,stel som en kärring och kan knappt röra mig.
    yrsel,huvudvärk och illamåendet kan vi heller inte sticka under stolen tyvärr.
    förstår inte riktigt hur det ska gå för dessa moment när man ska kräla på golvet som en gymnast,sätta på skor,på med stödstrumpor och andra moment så det känns som hela livmodern ska hoppa ur snippan =( osv..jag kommer ansöka om GP så fort jag kan de 60 dagarna innan (ingen annan jag vet har blivit nekad)

det värsta är ju oxå när det kommer en anhörig och ska se på när man hjälper deras anhöriga och ska tex hjälpa någon upp ur en stol  och dem vrålar ut ja med du får ju ta i för nils kan inte själv!!!...ehh jag kan liksom inte bära personen i fråga och får inte göra det heller..kan det verkligen vara bra om man måste ta i och spänna magen så mkt?,jag är rädd för att få framfall.

Låter precis som jag skulle skrivit det där efter min förra jobbhelg. Fick exakt samma "symtom" på söndagen när jag kom hem. Låg hemma i feber mån-ons, usch så drygt. så hoppas få gå 60 dagar innan jag också. Jobbar på ett äldreboende, låter som du också gör det?
Svar på tråden BF januari 2014