• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry
    vilja89 skrev 2013-08-22 16:06:03 följande:

Är det någon som har hund och märkt skillnad på hunden sedan ni blev gravida? :)

Vi har två hundar. Den stora är min följeslagare och den lilla min sambos. De har valt oss så liksom.

Men sedan jag blev gravid så har den lilla bytt och följer nu efter mig också. ??

Vi har en schäfer. Numera bor han i hagen (litar inte på en gammal schäfer med slitna leder tillsammans med småbarn) så denna graviditet bryr han sig inte i.

Men förra märktes det stor skillnad. Genast jag testade plus så förändrades han. Från att vara en busig en som gärna hoppade upp i famnen i soffan, eller stod på två ben och pussades med en så blev han jättevarsam med mig. Hoppade aldrig, stötte aldrig till magen, var mycket mera beskyddande osv. Helt klart kände han av den förändrade hormonhalten.
  • englasmamma86
    Kajsagumman skrev 2013-08-22 12:03:35 följande:
    Jag är en ganska bevandrad Ge-kåsare . Handlade hela babykittet själv där första gången, och har hjälpt flera av mina vänner när de väntat första gången göra detsamma. Grejen är den att man väldigt lätt kan köpa en massa saker som man inte har behov för, så bra att ha en erfaren mamma med. Inte så lätt när man står där och tittar på hyllan med 35 olika nappar, vilken man skall välja.-) 

De har dock inte allt där. Du kan inte räkna med att finna en bra barnvagn (utöver paraplyvagn). Bärsele kan också vara svårt om du vill ha nåt speciellt. De har högstolar, och faktiskt några väldigt fina Tripp trapp kopior sist jag var där, men igen - det kan man inte räkna med om man vill ha nåt speciellt. Babyalarm är också begränsat. Men du kan finna allt till skötbord (nagelklipapre, termometer, babyolja, creme, underlag). Allt till sängen (utöver själva sängen). Allt till bad.. badkar, badleksaker, badstol.. Leksaker i alla dess former, inklusive babygym. Babysitter. 

Sist jag var där sålde dem spjälsängar oxå
  • englasmamma86

Kul det där med djuren,det är deras instikt att beskydda flockledaren och när den är lite svag då blir dem såna.jag har en katt som blir Besatt av att ligga på min mage när jag är gravid,tror det handlar om att dem hör barnets hjärta och tycker det är mysigt.

• englasmamma86
    sunnydays skrev 2013-08-22 06:54:36 följande:
    Jag och sambon var där och köpte ett babyskydd (besafe izigo och isofix bas), ergobaby sele med spädbarnsinlägg, stokke tripp trapp stol med bebis sits och en brio racebil. Så en såndär gratis babybox :)

Allt på 30% och bara sånt med de märken vi tänkt köpa endå. När vi ställde oss i kön så var det nog över 500 m och sen när vi väl handlat tog kön till kassorna några tim. 

Haha så är bilen lämnad hos bilaffären som ska fixa lite med den så vi fick ta allt på bussen. Ska åka och hämta hem den idag så blir  nog en sväng in på den barnenshus också, men nu finns det nog inget vi ska köpa kvar.

Tänk på att dem boxarna är gamla så rabatterna i är utgångna.jag behövde inte använda min kod nu 2 grr. Första gången så sa dem dem är gamla så du kan få en,och så sa dem vi får in nya i juli så jag trodde dem var nya nu men nej fick en gammal till och ingen kod behövde jag använda.ska gå in och ändra till babyproffsen så ska jag hämta en där istället som har giltiga koder..jag tackar och tar emot för massa gratis saker iaf .
  • SB2011

Har inga djur nu då maken är allergisk men vi hade en hund när jag var yngre! jag blev väldigt sjuk och då blev den jätte beskyddande över mig! Jag låg mest i min säng och hade väldigt ont och honlåg vid mina fötter hela tiden! Om nån rörde mig och jag råka säga typ aj eller nåt i den stilen börja hon morra! Och hon ville inte gå ut på promenader utan man fick släpa ut henne! Hon gjorde sina behov direkt hon kom utan för dörren och sen ville hon in till mig igen!

När ja va ledsen kröp hon upp å slicka bort mina tårar å jag fick gosa henne! Och hon va så försiktig då så jag inte skulle ha ont av de! Och vi pratat ingen liten hund utan en 50kg rottis

• Endag
    annadenise skrev 2013-08-22 10:28:11 följande:

vi köpte via babyland.se. Vi betalade 7.750 kr för alla 3 delar. väldigt bra pris tycker jag! Gå in och titta på deras kampanj, men vänta inte för länge med att beställa. Man vet ju inte hur länge de har detta erbjudande.

en kompis till mig har lika vagn, så vi har varit hemma hos henna och provkört den:)

En sån vagn har jag tänkt köpa! :) Verkar ju superbra. Funkar den bra att köra på grusvägar tror du?
  • annadenise
    Endag skrev 2013-08-22 15:48:03 följande:

En sån vagn har jag tänkt köpa! :) Verkar ju superbra. Funkar den bra att köra på grusvägar tror du?

Min ena kompis som har vagnen bor i en liten mindre stad, men har sina svärföräldrar på landet och kommer köra där med vagnen ibland. De har tydligen provkört den där och det ska inte vara några problem. MEN om man man bor på landet och kommer att köra på grusvägar VARJE DAG, kanske man ska fundera på brio go, där man kan byta ut framhjulen till större hjul för terräng/vinterkörning. googla och se om du kan hitta några recensioner om respektive vagn.
  • popcornplaya
    annadenise skrev 2013-08-22 16:06:50 följande:

Min ena kompis som har vagnen bor i en liten mindre stad, men har sina svärföräldrar på landet och kommer köra där med vagnen ibland. De har tydligen provkört den där och det ska inte vara några problem. MEN om man man bor på landet och kommer att köra på grusvägar VARJE DAG, kanske man ska fundera på brio go, där man kan byta ut framhjulen till större hjul för terräng/vinterkörning. googla och se om du kan hitta några recensioner om respektive vagn.
    Barnvagnsbloggen har en jättebra jämförelse mellan brio smile och go.
  • sunnydays
    englasmamma86 skrev 2013-08-22 15:37:39 följande:

Tänk på att dem boxarna är gamla så rabatterna i är utgångna.jag behövde inte använda min kod nu 2 grr. Första gången så sa dem dem är gamla så du kan få en,och så sa dem vi får in nya i juli så jag trodde dem var nya nu men nej fick en gammal till och ingen kod behövde jag använda.ska gå in och ändra till babyproffsen så ska jag hämta en där istället som har giltiga koder..jag tackar och tar emot för massa gratis saker iaf .
    Såg inga direkta koder all? Ska det vara på det där från go boken? Då måste man väl köpa nåt som de skickar med endå? . Registrerades inte heller så fick boxen där helt gratis. Så antar att jag kan hämta ut från babyproffsen också. Men det var bara lite bebisnappar, hakklapp och tidning typ. 
  • sunnydays

Nu kom vi hem från en till vända på barnens hus. Hade tänkt köpa kronan duo s men så hittadr vi vanliga duo i en ensam kartong så då passa vi på att köpa den på rea. Betalade ca 4900 för hela vagnen :) så köpte vi såntdär fäste så vi kan ha babyskyddet på vagnen. Och en liten söt ugglespeldosa :)
    Så nu har vi handlat de stora grejerna vi behövde igår och idag :)  

Svar på tråden BF januari 2014