• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-22 09:49:56 följande:
    Ja Ulla ska vi med åka till någon gång i september, köpa de flesta bebis grejer. Hojta om det fanns något bra! :)
    OFC, återkommer med fynden på måndag :D Hoppas de har mycket bebissaker!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • M Hedell
    englasmamma86 skrev 2013-08-21 22:22:14 följande:
    gud vilka drömmar ni har ,jag skratta gott hemma i soffan =)
    har jobbat 2 dagar nu och är helt död,ont som fan i livmodern och i knäna,stel som en kärring och kan knappt röra mig.
    yrsel,huvudvärk och illamåendet kan vi heller inte sticka under stolen tyvärr.
    förstår inte riktigt hur det ska gå för dessa moment när man ska kräla på golvet som en gymnast,sätta på skor,på med stödstrumpor och andra moment så det känns som hela livmodern ska hoppa ur snippan =( osv..jag kommer ansöka om GP så fort jag kan de 60 dagarna innan (ingen annan jag vet har blivit nekad)

det värsta är ju oxå när det kommer en anhörig och ska se på när man hjälper deras anhöriga och ska tex hjälpa någon upp ur en stol  och dem vrålar ut ja med du får ju ta i för nils kan inte själv!!!...ehh jag kan liksom inte bära personen i fråga och får inte göra det heller..kan det verkligen vara bra om man måste ta i och spänna magen så mkt?,jag är rädd för att få framfall.

Känner igen det där! Att stå på huk och dra på stödisar och känna det som att allt ska ramla ur en typ, eller lyfta upp tunga ben på sängen.... Ibland funkar det ju inte att låta någon annan ta dom momenten heller Obestämd Just nu har vi även två st utåtagerande, en som i stort sett alltid slåss när vi ska hjälpa h*n så där är man iaf beredd men har även en som KAN tända till på två röda helt utan anledning (i våra ögon), känns sådär.
  • LinaThulin

Jag ska också till Ullared nu på lördag !
    Jag hoppas förstås också på att det finns mycket bebis saker. Min mamma var där för ett par veckor sen bara och få fanns det tyvärr inte så mycket bebiskläder. Inte heller banynest som jg hade hoppats att dom hade.
    Men vi får se, nåt finns det väl alltid.
    Ska passa på å köpa julklappar också så att allt är klart, så man bara kan ta det lite lugnt i december.

• annadenise
    goaround skrev 2013-08-21 22:13:45 följande:

Vi ska också köpa brio smile. Vilket erbjudande menar du ? Vilken affär? :)

vi köpte via babyland.se. Vi betalade 7.750 kr för alla 3 delar. väldigt bra pris tycker jag! Gå in och titta på deras kampanj, men vänta inte för länge med att beställa. Man vet ju inte hur länge de har detta erbjudande.

en kompis till mig har lika vagn, så vi har varit hemma hos henna och provkört den:)
  • popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-08-22 10:03:25 följande:

Jag och shopping Hjärta Va jag älskar att fynda! Har idag hittat en spjälsäng med alla tillbehör (madrasser, 2 spjälskydd, täcke, kudde och sänghimmel) på en lokal köp & sälj-sida på fb för 400:- Den är dock vit och vårt sovrum går i svart och grått i olika nyanser så har egentligen letat efter en spjälsäng i antingen grått eller svart med det verkar inte vara så vanligt så nu är frågan, är det ett hästjobb att måla om en spjälis? Och törs man dra på sån färg som går att köpa på tex jula eller rusta? Eller spraymåla?

När jag fick mitt första barn målade jag om en spjälsäng från röd till vit. Pilligt men det gick bra. Angående sprayfärg skulle jag googla. Har ingen aning om det är farligt.
  • englasmamma86
    dosed skrev 2013-08-22 06:41:00 följande:
    Var på barnens hus på väla igår kväll och fyndade babyskydd och en snowracer till sonen. Fanns massor av bilstolar och barnvagnar kvar. Nån mer som fyndat? Min sambo fick dock stå 1h kö till kassan :)
    jag åkte dit och köade för att komma in men när jag såg kassa kön innanför så gav jag upp och palla ej haha.
    jag skulle dit för jag ville känna  lite på brio go men dem hade bara mörkblå kvar och den färgen vill jag ej ha.dock bestämde jag mig för att jag vill ha den vagnen nu =) fast blri blocket för min del då jag vill ha vitt chassi och svart klädsel så man får hålla utkik.
  • englasmamma86
    rumpeflin skrev 2013-08-22 09:55:57 följande:
    Låter precis som jag skulle skrivit det där efter min förra jobbhelg. Fick exakt samma "symtom" på söndagen när jag kom hem. Låg hemma i feber mån-ons, usch så drygt. så hoppas få gå 60 dagar innan jag också. Jobbar på ett äldreboende, låter som du också gör det?
    japp det gör jag =)
  • englasmamma86
    M Hedell skrev 2013-08-22 10:03:25 följande:
    Jag och shopping Hjärta Va jag älskar att fynda! Har idag hittat en spjälsäng med alla tillbehör (madrasser, 2 spjälskydd, täcke, kudde och sänghimmel) på en lokal köp & sälj-sida på fb för 400:- Den är dock vit och vårt sovrum går i svart och grått i olika nyanser så har egentligen letat efter en spjälsäng i antingen grått eller svart med det verkar inte vara så vanligt så nu är frågan, är det ett hästjobb att måla om en spjälis? Och törs man dra på sån färg som går att köpa på tex jula eller rusta? Eller spraymåla?
    det är inte svårt att måla ,spraymålar du går det ju jätte snabbt dessutom. jag ska måla min träfärgade vit så det är fler som ska pyssla.
  • annadenise

Var hos bm imorse. hon tog blodprover och alla värden var bra, inge järnbrist! Jag fick höra bebisens hjärta för första gången..wow, lät typ som en galoperande häst. Ca 155 slag/ min. De var fantastiskt att höra. Jag är i v.21 (20+0) och har ännu inte kännt bebisen, inte ens puffar eller fladder, men de är för att jag har moderkakan i framväg. skönt att allt var bra iaf. Nu är de bara vänta tåligt på första puffen/sparken

• englasmamma86
    M Hedell skrev 2013-08-22 10:13:08 följande:
    Känner igen det där! Att stå på huk och dra på stödisar och känna det som att allt ska ramla ur en typ, eller lyfta upp tunga ben på sängen.... Ibland funkar det ju inte att låta någon annan ta dom momenten heller Obestämd Just nu har vi även två st utåtagerande, en som i stort sett alltid slåss när vi ska hjälpa h*n så där är man iaf beredd men har även en som KAN tända till på två röda helt utan anledning (i våra ögon), känns sådär.
    usch ja det är ju inte roligt med sånt.
    jag har en gammal arbetskollega faktiskt som blev slagen av en vårdtagare som gravid i magen.
    hade det hänt mig vet jag inte vad jag gjort ,tyvärr hade nog gränsen gått där för hur proffsig man ska vara där för min del alltså(jag hade inte slagit tebax men jag hade nog skrikit massa svärord mm)sen hade jag vägrat va nära den vårdtagaren igen under graviditeten. 
    det är verkligen inte lätt det där men du ska verkligen skriva med det om du söker om GP att risken finns att bli slagen mm. 
Svar på tråden BF januari 2014