• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89
    popcornplaya skrev 2013-08-25 17:30:49 följande:
    Jag hade aldrig orkat med all bajstvätt med tygblöjor. Men om nån vill ha tygblöjor så varför inte.
    Nej, det är ju så olika vad man tycker. Fast här hemma tvättar vi minst en maskin om dagen så en maskin med blöjor hit eller dit tror jag knappast är jobbigt. :)

Sen tycker jag de positiva sakerna gör det värt lite ansträngning!
  • syskonlängtan14

jag är också för lat för tygblöjor... Har en kompis som var duktig att ha tygblöjor i alla fall när barnen var små sen gick hon över mer och mer till "vanliga" blöjor. Hon gjorde lika med båda sina barn. beundrade henne för att hon orkade. Men hon var skitduktig på att laga egen barnmat också... och de var min ambition också men de blev mer och mer burkar så jag är lite lathelt enkelt ;)

• vilja89
    Kramardig skrev 2013-08-25 18:27:19 följande:

Jag kommer inte använda tygblöjor och det är bara för att jag är för lat. Men ser inget fel i att använda tygblöjor. Använder man tygblöjor då även vid besök på stan och så? Vart förvarar men blöjan under tiden?

I en förslutbar påse i varukorgen tänker jag ha i alla fall. :) Men det är väl samma sak med engångsblöjor, de får man ju också tand sig, åtminstone till man hittar en soptunna. :)

Men sen finns de ju de som vill bidra så gott man kan till miljön och för att bebisen ska slippa kemikalier, men ändå är lite "bekväm". Då kan man ju använda tygblöjor hemma och ha engångsblöjor och engångsvåtservetter när man är iväg. :)
  • Line79
    Sprallis88 skrev 2013-08-25 18:00:51 följande:
    Oj! Springer du fortfarande? Hurtigt! Vilken vecka är du i?

Alldeles för rastlös för att inte röra mig. V 20 nu, men känner att det börjar bli jobbigt med en skumpande mage. Har ett brett vadderat band runt midjan som stöttar, men jag får nog snart börja gå ist😄
  • Line79

Önskar att jag kunde använda tygblöjor med med eget avlopp & egen brunn så skulle det snabbt bli stopp i avloppet. Dessutom kör jag Max 3 maskiner i veckan & vill inte prioritera blöjtvätt då..😄

• SB2011

Också för lat för tyg blöjor! Vi har ingen egen tvättmaskin och det är ont om tider! Är glad om man lyckas få en tid i veckan! Så att ha en massa bajsblöjor som ska ligga och stinka ner hela stället vill jag verkligen inte!

• popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-08-25 19:23:22 följande:

Också för lat för tyg blöjor! Vi har ingen egen tvättmaskin och det är ont om tider! Är glad om man lyckas få en tid i veckan! Så att ha en massa bajsblöjor som ska ligga och stinka ner hela stället vill jag verkligen inte!

Med tanke på hur mkt bajsblöjor det kan bli i början hade jag inte orkat. Att stå mitt i natten och skölja ur bajs är inte min grej. Då gör jag så lite som möjligt. Men all heder som sagt till er som orkar. Det är ju bra för naturen och så även om jag tyvärr är en sån där människa som tänker väldigt lite på sånt.
  • vilja89
    SB2011 skrev 2013-08-25 19:23:22 följande:

Förstår om man inte har egen tvättmaskin! Då kan det ju bli svårt med tider. :)
Svar på tråden BF januari 2014