• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • youandme
    kallemaja skrev 2013-08-25 22:34:39 följande:
    Är det första bebisen för dig? Ska ni ta reda på kön! Lycka till! Såå spännande, hoppas verkligen allt ser bra ut..lite nervös :)
    Ja, det är det! :) Vi fick reda på att vi väntar en liten pojke. Allt såg bra ut och det känns fantastiskt :)

Hur gick / hur har det gått för dig? 
  • LeaveMeAlone
    bananiss skrev 2013-08-26 12:51:56 följande:
    Har ni börjat få råmjölk? Jag opererade brösten (förminskning) för ett år sen efter sonen, och funderar på om jag kommer att kunna amma eller ej.. Jag kan pressa ut en minidroppe ur varje men det kommer bara ur ett hål på varje liksom :p Har glömt vilken vecka man brukar få, och hur mycket det är!?
    Japp. kom för ca 2 veckor sedan(v20 nu). Dock så verkade det typ aldrig sluta finnas nån droppe kvar efter sonen trots att han är 9 år Förvånad Men så fort jag vart gravid(både nu och sist då jag fick missfall) så försvann det först och sen kom tillbaks nu. Jättekonstigt. Vet inte när det kommer börja komma "mycket" om man nu får det. Är ju bara om jag trycker på hela bröstet som det kommer nån droppe.
  • kallemaja

Åh vad härligt- grattis! Jag ska inte dit förrän efter jobbet..så spännande! Vi vill också veta kön om det går att se :) jag tror kille...min sambo tror tjej:)vilket datum är du beräknad till?

youandme skrev 2013-08-26 13:49:12 följande:
    Ja, det är det! :) Vi fick reda på att vi väntar en liten pojke. Allt såg bra ut och det känns fantastiskt :)

Hur gick / hur har det gått för dig? 

• vilja89
    tessanior skrev 2013-08-26 07:35:52 följande:

Köp magnesium själv på närmaste apotek. Jag hade jättemycket problem med krypningar i benen och min barnmorska rekommenderade mig att gå och köpa det. Nu ca två veckor senare så känner jag knappt av nåt av det.
    Alltså. Blir förvirrad. Jag ger också krypningar, fast i armarna, från och till. Och när jag sa till min BM att jag läst mig till att det kan bli så under graviditeten typ så svarade hon mig att det absolut inte hör till vanligheterna och dessutom visste hon inte något som kan hjälpa mig för det. Läste mig dock till att det kan vara järnbrist, och sa det till henne. Och han sa typ "jaha, då får du väl börja med järn tidigare då". Eh jaha?
  • youandme
    kallemaja skrev 2013-08-26 14:24:11 följande:
    Åh vad härligt- grattis! Jag ska inte dit förrän efter jobbet..så spännande! Vi vill också veta kön om det går att se :) jag tror kille...min sambo tror tjej:)vilket datum är du beräknad till?
    Åh, hoppas allt går bra då! :) spännande att se vad det blir. 

Jag blev beräknad till den 25;e! Trodde jag var 18+6 idag, men var enligt rul 18+1. Så blev inte så stort hopp ändå.
  • vilja89
    bananiss skrev 2013-08-26 12:51:56 följande:

Har ni börjat få råmjölk? Jag opererade brösten (förminskning) för ett år sen efter sonen, och funderar på om jag kommer att kunna amma eller ej.. Jag kan pressa ut en minidroppe ur varje men det kommer bara ur ett hål på varje liksom :p Har glömt vilken vecka man brukar få, och hur mycket det är!?

Jag har fått. Men mest om man klämmer liksom. :) Det kom rätt tidigt, v.17 kanske.
  • vilja89
    angie91 skrev 2013-08-26 09:07:23 följande:

samma här gällande flaskor...

jag sminkar mig inte o fixar sällan frillan.. kör på prudukter som passar mig.. oavsett ekologiskt eller ej.. ja lagar mat men sällan den går hem hos dottern så de blir ofta burkmat.. ja har inte egen tvättmaskin o skulle aldrig byta blöjor.. o våtservetterna används här..

då testar ja hellre ec..

ett miljövänligt o ekologiskt liv passar inte oss.. har varken tid pengar o ork.. ja prioriterar istället min dotter den lilla tid o ork man har.. o de slantar man har me såklart..
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Fast så kan man ju inte heller säga. Jag prioriterar ju mitt barn, det är ju därför jag kommer välja ekologiskt, hemlagat och tygblöjor. Det är den största anledningen till min val - såklart! Sedan kommer ju miljöaspekten också in, men det är i andra hand.

Jag ser inte allt som jobbigt, det är nog det som är skillnaden. :)

Vi har alltid hemlagad mat från grunden hemma redan nu, fast det "bara" är jag och sambon och vi källsorterar, vilket inte heller är det minsta jobbigt. Tycker vi.

Jag har ork till mitt kommande barn ändå, annars skulle jag aldrig i mitt liv sätta det till världen. :)
  • SB2011

Tror nog vi ska lägga ner frågan ang köra eko eller inte innan vi riskerar att de blir någon som tar illa vid sig? För precis som med ammning kan man lätt trampa varandra på tårna! spec när man diskuterar i skrift då man lätt kan tolka saker folk skriver väldigt fel! Känna iaf som att risken är stor! Spec när vi har hormoner som flödar i kroppen;)

Fast de e ju kanske bara min åsikt!

Alla e vi olika och vi älskar våra barn lika mycket oavsett vilka val i frågan vi gör! Ingen är bättre eller sämre hur man än gör!

• Malimari

Ja jag tror det är lätt att det misstolkas.
    Jag prioriterar också mitt barn, på alla andra sätt..

Svar på tråden BF januari 2014