• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår
    angie91 skrev 2013-08-26 08:54:46 följande:
    e du smart köper du mono.. du får ju me en sitt o en liggdel o då kan ju sonen åka i den sålänge.. de dröjer ju tills bebisen gör de o då kommer nog sonen växt ur den.. annars går ju de köpa en till sittdel sen eller ståbräda..

ja ska köpa en duo men de kommer bara skilja exakt 12 mån.. men ja skulle inte köpt den om ja inte vart i behov av syskonvagn..

Fast en mono har ju bara en ram = du kan bara använda ligg eller sittdel. Inte båda tillsammans.

Det beror ju på hur mycket långpromenader ni går, hur mkt han gillar att åka vagn? Köp från holland så kostar en duo mindre än en mono i sverige. :)
  • LeaveMeAlone
    angie91 skrev 2013-08-26 08:57:49 följande:

bonprix?
    Dom har jättemycket bra vardagskläder men tyvärr inget festligare. Tack för tipset dock.
  • Syskonförsök

Skulle mitt barn vara 2.7år skulle jag lätt haft syskonvagn. Men vi har hund också. Men jag tänker promenader till förskolan på vintern? Shoppingturer, kanske utflykter på sommaren. Jag har inte träffat så många 3åringar som orkar vara iväg en heldag utan att få sitta ner. 

Vi beställde vår donkey duo, all black från Holland. Betalade 6000kr mindre än här i Sverige, så det är lätt värt!
    Betalade 11 600kr för vagnen + tillbehör.  

• Line79
    Syskonförsök skrev 2013-08-26 12:15:50 följande:
    Skulle mitt barn vara 2.7år skulle jag lätt haft syskonvagn. Men vi har hund också. Men jag tänker promenader till förskolan på vintern? Shoppingturer, kanske utflykter på sommaren. Jag har inte träffat så många 3åringar som orkar vara iväg en heldag utan att få sitta ner. 

Vi beställde vår donkey duo, all black från Holland. Betalade 6000kr mindre än här i Sverige, så det är lätt värt!
    Betalade 11 600kr för vagnen + tillbehör.  

Från vilken butik i Holland beställde du?
  • Line79

Jag använde min bugaboo cameleon till dottern var ca 4 år. Så skönt när man ska ut med hund, utflykt, åka & handla etc när jag vet att hon är trött eller inte kommer orka en heldag.
    Nu blir det en donkey mono, men jag är rädd att den inte går in i min pyttelilla bil. Bor i Sthlm innerskärgård & är rätt bilberoende här så det måste gåSkrikandesSkrattande

• Syskonförsök
    Line79 skrev 2013-08-26 12:26:11 följande:

Från vilken butik i Holland beställde du?
    Vi beställde från babyplus.nl 
    Kan varmt rekommendera dem. Du får maila och fråga vad de ska ha för det olika så får du ett pris (man får alltid rabatt). Då säger du direkt vad du vill ha till (vi köpte till myggnät, cupholder och snacktray). :)  
  • bananiss

Har ni börjat få råmjölk? Jag opererade brösten (förminskning) för ett år sen efter sonen, och funderar på om jag kommer att kunna amma eller ej.. Jag kan pressa ut en minidroppe ur varje men det kommer bara ur ett hål på varje liksom :p Har glömt vilken vecka man brukar få, och hur mycket det är!?

• popcornplaya
    bananiss skrev 2013-08-26 12:51:56 följande:

Har ni börjat få råmjölk? Jag opererade brösten (förminskning) för ett år sen efter sonen, och funderar på om jag kommer att kunna amma eller ej.. Jag kan pressa ut en minidroppe ur varje men det kommer bara ur ett hål på varje liksom :p Har glömt vilken vecka man brukar få, och hur mycket det är!?

Inte än men läckte massor med dom andra barnen. Kommer dock inte ihåg när det började.
  • Line79
    Syskonförsök skrev 2013-08-26 12:35:40 följande:
    Vi beställde från babyplus.nl  Kan varmt rekommendera dem. Du får maila och fråga vad de ska ha för det olika så får du ett pris (man får alltid rabatt). Då säger du direkt vad du vill ha till (vi köpte till myggnät, cupholder och snacktray). :)  

Tack! Har mailat dem under fm men inte fått svar än. Känns tryggt att du är nöjd. Vad ingick i själva vagnköpet? Myggnät ingick när jag köpte cameleon..
  • Mymemlan

Puhh.. Idag har sonen och jag varit på badhuset och nu är både jag och han helt slut. Han får dock lyxen att se på en film medan jag måste plugga till 2 tentor på fredag... Imorgon drar allvaret igång för oss igen efter sommarledigt, sonen har inte varit på dagis sen i juni så hoppas det går bra nu när han tillochmed ska börja på en annan avdelning, för inte småis nåmer. Min lilla bebis, vart sjutton tog han vägen?! 

Svar på tråden BF januari 2014