• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89
    popcornplaya skrev 2013-08-25 19:29:39 följande:
    Med tanke på hur mkt bajsblöjor det kan bli i början hade jag inte orkat. Att stå mitt i natten och skölja ur bajs är inte min grej. Då gör jag så lite som möjligt. Men all heder som sagt till er som orkar. Det är ju bra för naturen och så även om jag tyvärr är en sån där människa som tänker väldigt lite på sånt.
    Ja, alltså, för mig som ger skötplatsen precis vid hon och tvättmaskinen så är det ju inte jobbigt att skölja av. Man får se positiva saker i allt också, inte bara negativa :)

Det är inte bara naturen jag tänker på, utan vår lilla bebis också. :) Jag tycker sånt är viktig! Ett intressant ämne. :)
  • svalan

Blir tygblöjor för oss också :) Mest för bebisens skull och sen är de ju väldigt bra för miljön också. Plastblöjor och färdiga våtservetter med massa kemikalier i känns inte kul!

Bra tips att ha en tvättbar blöjpåse man slänger använda blöjor i :)

• popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-08-25 19:39:08 följande:
    Ja, alltså, för mig som ger skötplatsen precis vid hon och tvättmaskinen så är det ju inte jobbigt att skölja av. Man får se positiva saker i allt också, inte bara negativa :)

Det är inte bara naturen jag tänker på, utan vår lilla bebis också. :) Jag tycker sånt är viktig! Ett intressant ämne. :)
    Ja jag har ju min skötbädd så också ;) är lat.

Angående att tänka på sin bebis så har mina klarat sig väldigt bra med vanliga blöjor och även med våtservetter. Aldrig haft problem med röda rumpor.
  • Malimari

Har heller aldrig haft problem med röda rumpor å här har vi kört libero + våtservetter sedan start..

• Kramardig

När vi ändå pratar blöjor.. Vi ska flytta i november och då kommer vi få plats med skötbordet i badrummet, gud så skönt med rinnande vatten!

Med sonen körde vi bara på våtservetter.

• Flikkan
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-25 18:20:25 följande:
    åhh de hade jag också velat veta. den såg mysig och fin ut. 

Ja den är jätte fin men jag måste veta om detta är bra för vinter :)
  • vilja89
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-25 18:46:04 följande:
    jag är också för lat för tygblöjor... Har en kompis som var duktig att ha tygblöjor i alla fall när barnen var små sen gick hon över mer och mer till "vanliga" blöjor. Hon gjorde lika med båda sina barn. beundrade henne för att hon orkade. Men hon var skitduktig på att laga egen barnmat också... och de var min ambition också men de blev mer och mer burkar så jag är lite lathelt enkelt ;)
    Jag tycker det är viktigt med bra mat, så kommer också göra egen barnmat. :) Men jag älskar att laga mat och tycker om nyttig mat. Vi äter aldrig halvfabrikat hemma. 
  • Line79
    Josefine02 skrev 2013-08-25 19:17:45 följande:
    Hur skulle det bli stopp i avloppet? Nyfiken för vi har också egen brunn

Det beror på vårat avlopp & dräneringen i tvättstugan. Det blir stop för typ allt.. Hade vi haft ett normalt avlopp hade det inte vart något problem, så du kan nog va lugn👍
  • vilja89
    Line79 skrev 2013-08-25 20:11:50 följande:

Det beror på vårat avlopp & dräneringen i tvättstugan. Det blir stop för typ allt.. Hade vi haft ett normalt avlopp hade det inte vart något problem, så du kan nog va lugn👍
    Men, blir det stopp i avloppet av att ni tvättar i tvättmaskinen alltså? Vad jobbigt :/ 
  • vilja89
    svalan skrev 2013-08-25 19:46:46 följande:
    Blir tygblöjor för oss också :) Mest för bebisens skull och sen är de ju väldigt bra för miljön också. Plastblöjor och färdiga våtservetter med massa kemikalier i känns inte kul!

Bra tips att ha en tvättbar blöjpåse man slänger använda blöjor i :)
Svar på tråden BF januari 2014