• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan

Igår började jag skriva en lista på allt som vi behöver inför bebis som vi ska bocka av, känns så mysigt. Någon som också gjort lista? 

• popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-26 15:39:15 följande:

Igår började jag skriva en lista på allt som vi behöver inför bebis som vi ska bocka av, känns så mysigt. Någon som också gjort lista? 

Älskar listor och gör listor på allt så jag gjorde lista tidigt på vad som behövs köpas.
  • Wilmis07
    popcornplaya skrev 2013-08-26 16:07:19 följande:
    Älskar listor och gör listor på allt så jag gjorde lista tidigt på vad som behövs köpas.
    Samma här
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • 30maj

Ja vi tänkte att beställa från holland men de är ju fortfarande stora pengar så de är därför vi funderar:) ja precis på mono är de ju både ligg och sitt del men som sagt bara en ram till ett barn:) känns onödigt stt köpa en duo om han inte vill åka men samtidigt är hab bara 2/5 så ja kan inte begära stt han alltid ska orka gå... Men jobbigt stt beställa igen om vi nu köpt en mono och måste ta en leverans till med bara en del i... Hmm vet verkligen ibte hur vi ska göra?!

• dosed

Min son är 3,5 och åker fortfarande vagn en del men vi kommer inte köpa nån syskonvagn utan är det nåt speciellt får vi väl ta med båda vagnarna vi har. Eller ståbräda. Hade sonen varit ett år yngre jade jag garanterat köpt syskonvagn men alla barn är ju olika med det där med vagn!

• dosed

Är det någon som har erfarenheter av bärselar? Jag har känsliga axlar och kunde ej bära med babybjörn active så den sålde vi. Funderar nu på babybjörn one eller miracle. Eller kanske ergobaby är bättee? Nån som vet? Vill ej ha sjal

• Kramardig

Ni som har skrivit listor får gärna skriva här också.

Jag är helt upptagen med att fixa till i lägenheten. Imorgon fyller jag år så då får vi lite besök, onsdag kommer fotografen så lägenheten måste verkligen vara tipptopp! Huff!

När lägenheten är såld kommer jag nog kunna slappna av liite mer och fokusera lite mer på bebisgrejer. Så skriv gärna vad ni tänkt/funderar på att inhandla till bebis! :)

• Tokfrans

Hallu , har en fråga till er alla som kankse kan veta

Jag är i v.18 har känt fosterrörelser dagligen, flera gånger om dan i över en vecka, igår kväll kände jag inget och inte än idag heller, har bara haft lite små värk som stickningar högg på sidorna.
     Bm sa att de kan vara normalt men kan inte ta in mig så vi kan höra hjärtat för de sker vid v.20 men ska inte oroa mig om jag inte blöder och har smärta, vilket jag inte har.

Men kan ändå inte vara lugn och lita på de hon säger är ju så beroende av dessa små underbara puffar, är ju en bekräftelse för mig att allt är bra där inne är de vanligt att de bara lägger av bara så? 

• M Hedell

Vi kör oxå med engångsblöjor och våtservetter, det har passat oss bra Kommer inte ihåg om jag nämnt det tidigare kanske, men sonen hade iaf hemska blöjeksem ett tag. Det började vid ca 1-års ålder. Luftade, tvättade med enbart vatten eller olja, smorde mm mm men inget gjorde det riktigt bra någon längre tid fram tills vi bytte blöjmärke. Hade Pampers till honom fram till strl 3 tror jag det var och det funkade toppen, sen gick vi över till Libero och Up&Go efter en tid. När han sen började hos dagmamman och skulle ha vanliga (ej byxblöja) blöjor så köpte dit Pampers och i samma veva började blöjeksemen. Småblöjorna från pampers har alltså funkat hur bra som helst till honom, och till dottern, men undrar om det kan vara något i dom större storlekarna? Nu har mina två väldigt känslig hud bägge två, men tycker mig ha hört om andras barn oxå som reagerat starkt på pampers blöjor. Natusan, Libero och Coop´s våtservetter har oxå funkat bra tycker jag

Barnmat har jag lagat till bägge barnen. Dottern ratade den totalt och sonen älskade den Skulle dock vilja ha tips om recept och kryddor som är okej om det är någon som har

Jag har köpt en ergobaby sele, hoppas jag ska bli nöjd med den Hade en Babybjörn med första barnet och fick asont i ryggen, med andra barnet hade jag en Manduca som var toppenbra men då jag är så smal och kort så blev den lite klumpig iom att jag fick korsa banden bak men den gav verkligen ett jättebra stöd

Hoppas det gått bra på alla rul idag

• 30maj
    Tokfrans skrev 2013-08-26 19:04:23 följande:
    Hallu , har en fråga till er alla som kankse kan veta

Jag är i v.18 har känt fosterrörelser dagligen, flera gånger om dan i över en vecka, igår kväll kände jag inget och inte än idag heller, har bara haft lite små värk som stickningar högg på sidorna.
     Bm sa att de kan vara normalt men kan inte ta in mig så vi kan höra hjärtat för de sker vid v.20 men ska inte oroa mig om jag inte blöder och har smärta, vilket jag inte har.

Men kan ändå inte vara lugn och lita på de hon säger är ju så beroende av dessa små underbara puffar, är ju en bekräftelse för mig att allt är bra där inne är de vanligt att de bara lägger av bara så? 
    förstår att du är orolig.. men vänta tills imorgon och känner du inget då skulle ja begära att få komma in !!!

Svar på tråden BF januari 2014