• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14
    dosed skrev 2013-08-26 18:16:11 följande:
    Är det någon som har erfarenheter av bärselar? Jag har känsliga axlar och kunde ej bära med babybjörn active så den sålde vi. Funderar nu på babybjörn one eller miracle. Eller kanske ergobaby är bättee? Nån som vet? Vill ej ha sjal
    Vi köpte en beco butterfly. jätte nöjd med den. Är liknande ergobaby fast nättare. Kan jag varmt rek.
  • Belgien
    Tokfrans skrev 2013-08-26 19:04:23 följande:
    Hallu , har en fråga till er alla som kankse kan veta

Jag är i v.18 har känt fosterrörelser dagligen, flera gånger om dan i över en vecka, igår kväll kände jag inget och inte än idag heller, har bara haft lite små värk som stickningar högg på sidorna.
     Bm sa att de kan vara normalt men kan inte ta in mig så vi kan höra hjärtat för de sker vid v.20 men ska inte oroa mig om jag inte blöder och har smärta, vilket jag inte har.

Men kan ändå inte vara lugn och lita på de hon säger är ju så beroende av dessa små underbara puffar, är ju en bekräftelse för mig att allt är bra där inne är de vanligt att de bara lägger av bara så? 
    Du ska nog inte oroa dig! Jag kände första puffar två dagar i rad i vecka 17, jätte tydliga. Efter det kände jag inget på säkert 2 veckor. så jag ringde in o bad att få tid att åka o lyssna på hjärtljud. och Allt var bara bra! Hon sa de börjar kännas riktigt efter v 20 så du kan nog vara lugn. Kram
  • englasmamma86
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-26 08:50:05 följande:
    Bah, sitter och försöker kolla på klänningar på nätet. Vi ska gifta oss i november och jag är inte riktigt giftastypen som vill ha någon klassisk bröllopsklänning(vi gifter oss inte i kyrkan) men man vill ju samtidigt vara fin. Så att hitta en snygg klänning som man dessutom ska passa i som gravid. Skitsvårt! 

Bortsett från alla krämpor med ryggont och konstigheter så är det rätt skönt att vara gravid nu. Kan inte för mitt liv minnas att sonen var såhär aktiv i magen såhär tidigt(v20). Känner den sprattla omkring hela tiden. Mysigt! :D 
    finns många fina klänningar på kinasidorna, och även om det är en typisk brudklänning kan man få dem i alla färger så den behöver inte vara vit och heller inte svin dyrt.
    jag köpte min på tidebuy.com 
  • c4trin
    Kramardig skrev 2013-08-26 18:30:50 följande:
    Ni som har skrivit listor får gärna skriva här också.

Jag är helt upptagen med att fixa till i lägenheten. Imorgon fyller jag år så då får vi lite besök, onsdag kommer fotografen så lägenheten måste verkligen vara tipptopp! Huff!

När lägenheten är såld kommer jag nog kunna slappna av liite mer och fokusera lite mer på bebisgrejer. Så skriv gärna vad ni tänkt/funderar på att inhandla till bebis! :)
    Jag skrev en för några sidor sedan men finns också på min blogg (i sidfoten). De e roligt att planera <3
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin

Ullared idag och inhandlade lite "bra att ha saker". Såå roligt de va att gå runt bland alla bebissaker och veta att det man handlar är till sig själv (eller tills ens EGEN bebis rättare sagt) och inte till någon annan. Mysfaktorn va hög o min kompis var lika entusiastisk som jag <3 Sparade en del pengar på saker som tex 200 kr billigare bebis säkerhetsställ (eller vad de heter) till balja osv :D

En resa dit e att rekommendera, fast de hade lite dåligt med kläder till mini tycker jag så var bebistillbehörs-avdelningen väl värd ett besök :D  

• englasmamma86
    englasmamma86 skrev 2013-08-26 21:11:24 följande:
    finns många fina klänningar på kinasidorna, och även om det är en typisk brudklänning kan man få dem i alla färger så den behöver inte vara vit och heller inte svin dyrt.
    jag köpte min på tidebuy.com 
    eller för allt i världen Ebay.com ! sök på maternity wedding =)
  • Josefine02

Hallå, vi har varit på vårt andra UL idag då fostret var för litet sist! Men nu ska vi dit ytterligare en gång för att hon inte kunde sen hjärtat tillräckligt bra för att se allt. Bebis låg snett osv. Skitunge :) Men det jag undrar är, hur såg ni som har fått reda på att ni väntar pojkar att det är pojkar? För endel här har sagt att ni sett pung och snopp nästan direkt och jätte lätt!? Vi vill inte veta kön men man är ju sååååå himla nyfiken ändå och det är så kul att spekulera lite kring vad det är :) Vi har i varje fall, vid båda UL inte sett vad det är för något, har jätte svårt för att se skillnad? (Första barnet också) :)

• c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-26 21:31:13 följande:
    Hallå, vi har varit på vårt andra UL idag då fostret var för litet sist! Men nu ska vi dit ytterligare en gång för att hon inte kunde sen hjärtat tillräckligt bra för att se allt. Bebis låg snett osv. Skitunge :) Men det jag undrar är, hur såg ni som har fått reda på att ni väntar pojkar att det är pojkar? För endel här har sagt att ni sett pung och snopp nästan direkt och jätte lätt!? Vi vill inte veta kön men man är ju sååååå himla nyfiken ändå och det är så kul att spekulera lite kring vad det är :) Vi har i varje fall, vid båda UL inte sett vad det är för något, har jätte svårt för att se skillnad? (Första barnet också) :)
    Jag såg inte men mannen tyckte han såg något som "stack ut" när de kollade njurarna, sedan frågade vi o hon kollade ordentligt på rätt ställe o visst va de en pojke. Ska jag va ärlig så visste jag inte riktigt vad jag tittade på vissa stunder när de kollade njurflödet, första barnet här också! Men hon sa ingenting förrän vi frågade henne.
  • tessanior
    vilja89 skrev 2013-08-26 14:26:26 följande:
    Alltså. Blir förvirrad. Jag ger också krypningar, fast i armarna, från och till. Och när jag sa till min BM att jag läst mig till att det kan bli så under graviditeten typ så svarade hon mig att det absolut inte hör till vanligheterna och dessutom visste hon inte något som kan hjälpa mig för det. Läste mig dock till att det kan vara järnbrist, och sa det till henne. Och han sa typ "jaha, då får du väl börja med järn tidigare då". Eh jaha?

Jag läste oxå mig till att det skulle vara järnbrist men hon sa direkt att det var magnesiumbrist. Blodvärdet var hur bra som helst.
Svar på tråden BF januari 2014