• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-26 22:36:35 följande:
    Förresten var jag inne på BH idag. Var galet vad tomt det var där. Kände och klämde lite på de vagnar som stod där iaf. Kunde snabbt utesluta några modeller och bli mer säker på vad jag har att välja på.  Men alla småsaker som amningstillbehör, skötbord och allt vet vad har jag inte ens orkat lista upp vad jag ska ha än. Är så mycket nu att planera inför bröllopet så bebisgrejer får vänta. :P

Åh jag älskade att planera inför vårt bröllop! Gjorde mycket pyssel själva o de va såå mysigt! Nästa planering e ju inför dop sen, kommer bli kul när de e dags, blir nog mycket pyssel då också :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Josefine02

Är det någon här som har haft namngivning istället för dop? Isf, hur gick ni till väga och hur såg det ut? :)

• popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-26 20:31:40 följande:

Någon som funderat på Brio smile och vet skillnaden på den och brio sing?

Smile är en ny och förbättrad version av sing. Smile har vi köpt :) sing däremot verkar de flesta va missnöjda med. Går att få tag på väldigt billigt.
  • popcornplaya
    Josefine02 skrev 2013-08-27 07:20:35 följande:

Är det någon här som har haft namngivning istället för dop? Isf, hur gick ni till väga och hur såg det ut? :)

Man kan väll göra på samma sätt som med dop utan själva kyrkgrejen.

Antingen bara ha ett kalas eller så kan man först kanske läsa några dikter eller vad som helst.

Jag är så icke troende man kan bli men har faktiskt ändå haft dop. Blir till nästa också.
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-27 07:25:51 följande:
    Man kan väll göra på samma sätt som med dop utan själva kyrkgrejen.

Antingen bara ha ett kalas eller så kan man först kanske läsa några dikter eller vad som helst.

Jag är så icke troende man kan bli men har faktiskt ändå haft dop. Blir till nästa också.
    Hehe som jag då! Känns som man inte kan va mer oreligiös men jag hade dop ändå! Blir de nog denna gången med!

Dock med sonen bad jag en vän till mig som va präst att döpa honom så de blev väldigt personligt! Alla sa att de va nog de mest oreligiösa dop de någonsin var på!

Älskar oxå att fixa å dona till sånna saker! Höll på i månader med sonens! Med pyssel och dekorationerna! Höll på i veckor med kakorna och tårtorna! Gjorde en 3 våningstårta och hade en kakbuffe med 7sorters kakor!

Ser fram emot nästa dop med! Hade jag kunnat hade jag gjort sonens 2års kalas lika stort som hans 1 års men jag mår för dålig och ingen som vill komma så de får va så:/
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-08-27 06:59:02 följande:

Åh jag älskade att planera inför vårt bröllop! Gjorde mycket pyssel själva o de va såå mysigt! Nästa planering e ju inför dop sen, kommer bli kul när de e dags, blir nog mycket pyssel då också :)
    Vi konstaterade snabbt att det vart en del att fundera på. Trots att vi verkligen bestämt oss för en väldig liten tillställning då vi inte är så mycket för själva bröllopsgrejen. Det är borgerligt och en liten bjudning efteråt med ca 30 pers med enkel mat och ingen lång fest eller så. Passar ju på så vis ganska bra att jag är rätt gravid i november för jag kommer inte orka något större iaf. Men det är ändå smådetaljer som är lite roliga att fixa med. Som att inreda lokalen tex blir ju något vi får pyssla med själva.

• LeaveMeAlone
    Josefine02 skrev 2013-08-27 07:20:35 följande:
    Inte en exakt namgivningsceremoni men eftersom vi inte döpte sonen så ordnade vi en "välkomnsfest" för honom istället för att samla släkten på samma vis som dop annars brukar göra. Då kan man ju dessutom passa på att presentera namnet iom det på något vis. 
  • M Hedell

Va roligt med bröllop! Att planera och vänta barn och bröllop är helt klart det absolut roligaste jag gjort! Skrattande Vi hade ett så minimalt bröllop man bara kan ha, men det var ändå en hel del pyssel med det. Vi gifte oss kyrkligt, bara vi två, i januari i år strax innan vi åkte till flygplatsen och reste utomlands en vecka Solig  Kan oxå rekommendera ebay, gärna ebay.se så ser man priset i sek, finns huuuuuur mkt fint som helst!

• M Hedell
    Flikkan skrev 2013-08-26 21:55:51 följande:
    M Hedell!
    Självklart får du det!
    Jag vill ju gärna veta vad det är för något då jag behöver veta om detta är en bra vinterpåse.
    Den känns tunn men är dun i den.
    Då ska jag höra med dom Solig
Svar på tråden BF januari 2014