• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 30maj

Hade de kommit in vinterkläder på ullared?? Och julsaker? Och mammakläder? Hur aka ni andra gära med vinterjacka?? Tänkte ja kulle hitta en billig stor på ullared:)

• M Hedell
    Flikkan Det är en Kronan säger dom, men en äldre modell så det är väl därför man inte får upp den då man googlar
  • popcornplaya
    30maj skrev 2013-08-27 08:33:20 följande:

Hade de kommit in vinterkläder på ullared?? Och julsaker? Och mammakläder? Hur aka ni andra gära med vinterjacka?? Tänkte ja kulle hitta en billig stor på ullared:)

Kommer nog åka till Ullared i oktober. Ska se om jag hittar nån jacka annars blir det typ hm.
  • c4trin
    30maj skrev 2013-08-27 08:33:20 följande:

Vinterjackor till vuxna fanns det o mössor osv. Mammakläder var VÄLDIGT dåligt/lite! En del linnen o tunna tröjor, inga jeans eller vanliga byxor alls tyvärr då jag var ute efter det. De fanns inga ytterkläder heller på mammaavdelningen. Julsaker hittade vi inga alls, utom julklappspapper som fanns i 2 sorter. Men det BORDE komma när som ju!

Jag har väldiga problem med kläder till vintern, vet inte alls hur jag ska tänka och hur stor jag kommer att vara. Jag avvaktar tills vidare men det blir nog någon billig jacka någonstans sen. Kommer att ha de vanliga så länge jag kan (e inte ens säker på att de går att knäppa så vi får se). Jag köpte en stickad omlott-tröja som jag tror kommer funka bra hela vintern dock :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • LeaveMeAlone
    Josefine02 skrev 2013-08-27 08:06:58 följande:
    Åh intressant! Jag vill höra mer :) Vart var ni? Vad bjöd ni på osv?
    Oj.  Sonen är ju född 2004 så jag minns faktiskt inte jättemycket nu. Min mor som styrde upp det mesta av festen dessutom. Men vi var hemma hos mina föräldrar som då bodde i villa. Det var ju i augusti så vi kunde äta utomhus så vi fick plats många. Minns inte alls vad för typ av mat vi bjöd på. Men var väl någon form av sommarbuffé kan jag tänka mig. Kommer bara ihåg att vi hade en jättefin tårta med klarblå marsipan på. Men man kan ju göra det precis som man vill det där. Själva bjudningen kan man ju göra precis som vid dop eller hur man än känner för. 
  • Kramardig

Här är en till som hade dop utan att vara ett dugg troende. Många tycker det är fel men det får man tycka. I vår släkt är det en tradition, i sambons också och den traditionen kommer vi fortsätta med.

Både jag och sambon tycker nu i efterhand att vi lika gärna hade kunnat gifta oss. Dukningen var väldigt fin, vi var 55 personer och bjöd på en lättare buffé och efter det vanlig gräddtårta.

Vi funderar faktiskt på att kombinera bröllop och dop till kommande bebis. Det är inte helt gratis med varken dop eller bröllop. Men vi får se :)

• HimmelHav

Dop och bröllop ihop låter smart. Det hade nog vi också kört, om vi inte redan hade gift oss. När vår nr 1 kom så bjöd vi massor av folk, tror vi var 45 pers... Denna gången har vi nog också tänkt ha dop, men inte för mer än närmsta familjen. Blev alldeles för lite tid ihop med de släktingar och vänner som rest långt (50 mil). Var på RUL idag, v.20 och allt såg fint ut. Vi fick reda på att vi väntar en tjej!! den 17e januari står sig, skönt. Då kan hon vara 2 veckor tidigt och ändå komma på "rätt" sida årsskiftet.

• LeaveMeAlone
    HimmelHav skrev 2013-08-27 09:26:01 följande:
    Dop och bröllop ihop låter smart. Det hade nog vi också kört, om vi inte redan hade gift oss. När vår nr 1 kom så bjöd vi massor av folk, tror vi var 45 pers... Denna gången har vi nog också tänkt ha dop, men inte för mer än närmsta familjen. Blev alldeles för lite tid ihop med de släktingar och vänner som rest långt (50 mil). Var på RUL idag, v.20 och allt såg fint ut. Vi fick reda på att vi väntar en tjej!! den 17e januari står sig, skönt. Då kan hon vara 2 veckor tidigt och ändå komma på "rätt" sida årsskiftet.
    Grattis till lyckat RUL! :)
  • 84Johanna

Hemkommen från RUL. Vi får en flicka till! Helt underbart att se denna  lilla sprattlande varelse =)

Elin 101016
  • HimmelHav
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-27 09:30:01 följande:
    Grattis till lyckat RUL! :)

Tack! Känns jätteskönt! Har haft så bra känsla hela tiden, aldrig varit orolig för att nåt ska vara fel. Förra graviditeten var jag mycket mer orolig, nu vet jag att vi kan Det är lite kul att jag hela tiden har känt att det skulle vara en tjej. Både på magens form och på hur jag har mått.
Svar på tråden BF januari 2014