• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo

Grattis till alla lyckade RUL!! :) Och vad många det är som verkar ha tagit reda på kön/kunnat se vad det var. Så kul :) Känns som om det blir mycket flickor i tråden? :p

• LeaveMeAlone
    HimmelHav skrev 2013-08-27 09:41:00 följande:

Tack! Känns jätteskönt! Har haft så bra känsla hela tiden, aldrig varit orolig för att nåt ska vara fel. Förra graviditeten var jag mycket mer orolig, nu vet jag att vi kan Det är lite kul att jag hela tiden har känt att det skulle vara en tjej. Både på magens form och på hur jag har mått.
    Tycker det där  med magform är en så rolig teori/myt. Har verkligen typisk pojkmage denna gång medans det var väldigt tjejig mage med sonen. Kanske blir det en liten flicka denna gång då :P 
  • sunnydays

Grattis lyckade till alla lyckade rul. Och kul att så många som velat veta kön kunde se:)
    Vi kunde inte på vår och jag är så nyfiken

• Burberry
    30maj skrev 2013-08-27 09:33:20 följande:

Hade de kommit in vinterkläder på ullared?? Och julsaker? Och mammakläder? Hur aka ni andra gära med vinterjacka?? Tänkte ja kulle hitta en billig stor på ullared:)

Vinterjacka.. Kommer inte åtminstone köpa någon mammajacka, köper jag ny jacka blir det antagligen en canada goose i större storlek. Men ska först kolla, med lite tur fungerar någon av mina vanliga jackor.

Förra graviditeten köpte jag en storlek större Boomerangdunjacka, fungerade finfint hela vintern trots stor tvillingmage. (Gillade inte färgen så sålde den ifjol, så kan inte använda den denhär gången) Som finjacka hade jag min vanliga minkpäls, gick att stänga hela graviditeten, så någon ny finjacka behöver jag heller köpa.

Så mitt tips är att satsa på en vanlig dunjacka istället för mammajacka, då kan du ju använda den efteråt också. Och testa först egna jackorna innan köper nytt, vinterklädet är oftast vida nog att rymma gravidmage också.
  • Kramardig

Vi kunde inte heller se men vi ska tillbaka i v.32 för att kolla hur moderkakan ligger så funderar på att kolla då för det måste väl vara ännu lättare än nu? Men samtidigt så är det inte länge kvar tills bebis ska komma ut då så.. vi får se ;)

• syskonlängtan14

Ingen som funderat på babytravel Dublin. Ska iväg och titta på en nästan ny ikväll men är lite osäker på vad jag tycker mer än att de är en stor och klumpig vagn. Köper vi en sån så ska vi ha en enkelvagn också med platta på för jag vägrar gå med en sån klumpvagn med bara bebisen i.... Men de var ett riktigt bra pris.

• popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 11:17:52 följande:

Ingen som funderat på babytravel Dublin. Ska iväg och titta på en nästan ny ikväll men är lite osäker på vad jag tycker mer än att de är en stor och klumpig vagn. Köper vi en sån så ska vi ha en enkelvagn också med platta på för jag vägrar gå med en sån klumpvagn med bara bebisen i.... Men de var ett riktigt bra pris.

Tycker carenan är bättre som syskonvagn faktiskt. Och bra pris.
  • kallemaja

Ni som inte kunnat se, hur kommer det sig? Vår BM gav sig inte utan petade på magen..och tillslut kunde vi se mellan benen...kanske beror på hur skickliga dom är...

• majpan

Alltså, min son är född i maj 2011 och jag gick med öppen jacka från februari då det inte ens var i närheten av att jag skulle kunna stänga den. Hur liten mage har ni haft som kunnat stänga en vanlig jacka hela grav? Haha eller hur stor hade jag är kanske frågan... Jag är i alla fall helt inställd på att jag måste köpa en mammavinterjacka då jag bor i Umeå och kommer frysa bort om jag måste gå med öppen jacka nov-jan. Synd bara att det finns så himla litet utbud och typ inget som jag någonsin skulle överväga att ta på mig i vanliga fall. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och köpa den rymligaste och billigaste jag kan hitta. Bekvämlighet före allt =)

Svar på tråden BF januari 2014