• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår
    sagalo skrev 2013-08-27 09:42:29 följande:
    Grattis till alla lyckade RUL!! :) Och vad många det är som verkar ha tagit reda på kön/kunnat se vad det var. Så kul :) Känns som om det blir mycket flickor i tråden? :p

Jag tycker det känns som mest pojkar? Haha vore kul men statistik. :)

Även jag får gratulera till alla lyckade rul, vi har vårt på torsdag!
  • Kramardig
    kallemaja skrev 2013-08-27 11:24:35 följande:
    Ni som inte kunnat se, hur kommer det sig? Vår BM gav sig inte utan petade på magen..och tillslut kunde vi se mellan benen...kanske beror på hur skickliga dom är...

Navelsträngen låg ivägen för oss. Jag fick ställa mig upp och hoppa runt lite för att bebisen skulle flytta sig och vi testade igen men bebisen hade inte flyttat på sig så vi fick vara nöjda med allt annat. Dom har ju patienter efteråt också så man kan ju inte ta upp all tid en hel dag för att bara få se ett kön :)
  • popcornplaya
    majpan skrev 2013-08-27 11:24:57 följande:

Alltså, min son är född i maj 2011 och jag gick med öppen jacka från februari då det inte ens var i närheten av att jag skulle kunna stänga den. Hur liten mage har ni haft som kunnat stänga en vanlig jacka hela grav? Haha eller hur stor hade jag är kanske frågan... Jag är i alla fall helt inställd på att jag måste köpa en mammavinterjacka då jag bor i Umeå och kommer frysa bort om jag måste gå med öppen jacka nov-jan. Synd bara att det finns så himla litet utbud och typ inget som jag någonsin skulle överväga att ta på mig i vanliga fall. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och köpa den rymligaste och billigaste jag kan hitta. Bekvämlighet före allt =)

Jag måste också köpa jacka. Finns ingen chans att jag kan ha dom jackor jag har. Och jag köper hellre en gravidjacka som jag kan sälja sen än att köpa en vanlig jacka men flera nr för stor. Då kan man ju inte ha den sen ändå.
  • Kramardig

Jag hade en längre dunjacka från Stadium när jag väntade sonen. Den gick preecis igen i mars då sonen föddes men får se hur jag gör nu. Den jackan har jag inte kvar så måste ändå köpa en ny vinterjacka.

• Tokfrans

hej hej ville bara uppdatera er lite.
    Va ju rätt nojig igår men igår runt 22 så kom världens spark från ingenstans och bebben sparka så mycket på ett och samma ställe att jag har ont på vänster sida nu hehe.
    och min mage sa PANG igår kväll och blev svullen som satan, killen fick värsta chocken , kunde inte sluta ta på den xD

• sunnydays
    kallemaja skrev 2013-08-27 11:24:35 följande:
    Ni som inte kunnat se, hur kommer det sig? Vår BM gav sig inte utan petade på magen..och tillslut kunde vi se mellan benen...kanske beror på hur skickliga dom är...
    Lillen låg men könet direkt under naveln så det vart en luftbubbla ivägen och man bara såg svart där könet var. Bm puffade och försökte se länge, men lillen ville helt enkelt inte.
  • popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-08-27 12:37:04 följande:

Nån som har lite koll och kan göra en lista på BF och kön!

Vore kul :)

Finns en länk till bf lista i trådstarten.
  • Flikkan

M Hedell.
    Jag kollade också upp det igår och kronan har haft ett samarbete med engmo dun och en designer.
    Tydligen satte kronan sin logga på den ett tag. Men det finns absolut ingen info om den så ska höra med kronan idag.
    Den skall tydligen varit svindyr 2000kr
    H antar den är riktigt varm endå :)

• syskonlängtan14

Men carenan är inte den mer sulky liknande? kanske bara något jag har fått för mig. Om jag ska ha en helt dubbel hade jag velat ha babyjogger city mini double GT Men dem finns ju knappt begagnat tyvärr. Hade de funnits så hade jag definitivt tatt en sån hellre.

Allra helst hade ju bugaboo donkey varit the one men jag är för snål för de helt enkelt tycker de finns så mycket annat att lägga pengar på när de ska inhandlas saker till bebben ;)  

Svar på tråden BF januari 2014