• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 14:13:11 följande:

Men carenan är inte den mer sulky liknande? kanske bara något jag har fått för mig. Om jag ska ha en helt dubbel hade jag velat ha babyjogger city mini double GT Men dem finns ju knappt begagnat tyvärr. Hade de funnits så hade jag definitivt tatt en sån hellre.

Allra helst hade ju bugaboo donkey varit the one men jag är för snål för de helt enkelt tycker de finns så mycket annat att lägga pengar på när de ska inhandlas saker till bebben ;)  

Googla carena double swing. Är brio som gör dom.
  • Syskonförsök
    Josefine02 skrev 2013-08-27 08:06:58 följande:
    Åh intressant! Jag vill höra mer :) Vart var ni? Vad bjöd ni på osv?
    http://lyckobebis.blogg.se/category/namnfest.html

Här har du vår namnfest. 
    Vi heter ju egentligen Lyckobebis här på forumet, men har inte orkat byta namnet (vi ville ju vara anonyma i början).  
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 15:12:49 följande:

Dem har jag aldrig sett innan. ja den ser lite smidigare ut än babytravels
    Har du en carena själv? 

Hade en innan men den hade blivit mögelskadad i garaget så jag ska köpa en ny. Väldigt smidig och lättkörd. Var bara nöjd med den. Kostar 3000 ny här i stan nu. Annars brukar dom kosta 4600-5000kr
  • syskonlängtan14
    popcornplaya skrev 2013-08-27 15:59:46 följande:
    Hade en innan men den hade blivit mögelskadad i garaget så jag ska köpa en ny. Väldigt smidig och lättkörd. Var bara nöjd med den. Kostar 3000 ny här i stan nu. Annars brukar dom kosta 4600-5000kr
    Sa till sambon igår att man skulle bo närmare en storstad när man ska handla till bebis för de finns både bättre priser på nytt och mer val i begagnat. Vart bor du?
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-27 16:10:43 följande:
    Sa till sambon igår att man skulle bo närmare en storstad när man ska handla till bebis för de finns både bättre priser på nytt och mer val i begagnat. Vart bor du?
    Trollhättan så inte direkt en storstad :)
  • SB2011

Idag har jag mått så himla dåligt att jag hörde av mig till min bm och bara storgrät! Har så himla ont av mina fogar trots kryckor! Har inskolning av lilleman på dagis och bröt ihop där med för jag kände mig så värdelös, kan knappt ta hand om min son, snälla som dom va satt dom å trösta mig! Vilket fick mig att skämmas ännu mer! Fick en tid till bm på måndag iaf! En sjukgymnast tid nu på fredag och hon skulle gå in och prata med min sjukgymnas om hur vi skulle gå tillväga för att skaffa mig en rullstol! Plus hon sa att jag kommer bli sjukskriven graviditeten ut!:( jag som såg fram emot att få jobba och umgås med vuxna ett tag

• LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-27 16:42:09 följande:
    Idag har jag mått så himla dåligt att jag hörde av mig till min bm och bara storgrät! Har så himla ont av mina fogar trots kryckor! Har inskolning av lilleman på dagis och bröt ihop där med för jag kände mig så värdelös, kan knappt ta hand om min son, snälla som dom va satt dom å trösta mig! Vilket fick mig att skämmas ännu mer! Fick en tid till bm på måndag iaf! En sjukgymnast tid nu på fredag och hon skulle gå in och prata med min sjukgymnas om hur vi skulle gå tillväga för att skaffa mig en rullstol! Plus hon sa att jag kommer bli sjukskriven graviditeten ut!:( jag som såg fram emot att få jobba och umgås med vuxna ett tag
    Men stackare. Jag har också jobbigt med fogarna med inte så illa att jag behöver kryckor än. Har varit ledsen mycket fram och tillbaks inför om jag ska eller inte ska kämpa vidare för att försöka jobba. Känner igen det där med att känna sig värdelös. Hjälper ju inte att hormonerna gör en ännu mer känslig. Jag ser dock fram emot att få bli sjukskriven. Är så trött på mitt velande och att inte kunna säga något säkert till jobbet. Tycker inte du behöver skämmas inför dagis. Dom förstår nog säkerligen att det är jobbigt för dig. Hade jag haft småbarn nu när jag mått som jag gjort så hade jag också brutit ihop. Min kille är så stor att han istället fått hjälpa mig med saker ibland.Känns ju också sådär. 
  • popcornplaya

Jag har också problem med fogarna. Har haft det alla gånger. Det är skit... Och ännu jobbigare när man har barn att ta hand om.

• Me2

Vi var också på RUL idag.
    Vi hade en jättebra BM som verkligen visade och förklarade allt !
    Eftersom vi ville veta könet så tog hon det först, han särade fint på benen och visade vad han hade
    Sen, däremot, var han inte så samarbetsvillig och ville inte flytta sig alls.
    Vi fick inget nytt datum för tydligen hade de slutat tidsbestämma vid RUL och gick efter KUB för det gav ett säkrare resultat, kändes lite snopet.

Jag har en stor vinterjacka som jag hoppas ska funka under vintern, dock har vi en resa till fjällen in planerad 1månad innan BF (bjudna av svärföräldrarna) vilken jag känner mig väldigt skeptisk till. 2,5h till närmsta BB med 3:e barnet känns inte helt säkert..... 

Lider med er med foglossning, hoppas att jag själv klarar mig några månader till. Hade rätt jobbigt med förra barnet

Vi har också haft dop för våra tidigare barn, även fast jag egentligen är emot det. Vi är inte religiösa och jag är egentligen av åsikten att barnet själv ska få välja om det vill döpa sig när det blir tillräckligt gammalt. Men med första barnet så tog hormonerna över och huxflux bestämde jag att han absolut skulle döpas om han dog. Maken, som är av åsikten att han skulle döpas av tradition och inte heller är religiös, försökte förklara att han ändå skulle komma till himlen om han mot förmodan skulle dö, men det bet inte på mig. Andra blev döpt för att första blev det, nu tredje vet jag faktiskt inte om vi kommer döpa.

Svar på tråden BF januari 2014