• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar

Fp får man ta 2 v innan BF , havandeskapspenning får du ansöka om ok 60 dagar innan BF. Ingen sparas semester/ komp att ta ut? Sjukskrivning om man/ barnen mår dårligt går också.

Ursäkta min dyslexi
  • sagalo
    tinis skrev 2013-08-27 19:58:58 följande:

Nee eller jag vet inte. Att gå på föräldraledighet innan BF. Blir det samma som havandeskapspenning? Gudars vad jag tycker det är rörigt Obestämd

Har för mig att man kan ta ut fp 60 dagar innan bf, hp däremot måste man få beviljat. Sen är ju frågan om man vill göra av med föräldradagar innan bebisen kommit liksom :)
  • tinis

Jaaa kanske ska fundera på hp då. Jobbar som personlig ass, det är visserligen en enkel brukare men det kan nog bli svårare när jag blir stor o kanske mår sämre också. Nee det är klart man inte vill ta ut dagar innan det har kommit nån bebis.

Men ni som jobbar till BF, vad jobbar ni med? Svårt! Tänker också att det är skönt att vara ledig över julen o nyåret då det händer en himla massa ändå. Jag kanske ska prata med chefen om vad hon tycker

• tinis

Nee nu kom jag nog på det. Jag jobbar till julaftonsmorgon så om jag går då så är det ganska exakt två veckor innan BF + att jag kommer ha lite komp. Det blir nog bra Tyst

• syskonlängtan14

Jag jobbar som tandsköterska förre gången trodde dem inte jag kunde få hp för de inte är tungt arbete. Sen är de inte jätte smidigt att sitta höggravid och assistera om inte ryggen ska ta stryk. Men hörde nu på jobb att i alla fall för 16 år sen fick man hp. Men Fk har nog skärpt kraven lite sen dess

• Mademoiselle

Jag har ett kontorsjobb. Med mitt förra barn gick jag en knapp vecka innan beräknad bf och har tänkt göra något liknande denna gång förutsatt att mina sammandragningar lugnar sig. Jag har haft enorma problem med sammandragningar sedan v 13 och förra veckan ringde jag bm för att kolla. Jag fick komma in direkt och lämna urinprov och när jag landade idag efter några dagars jobbresa och slog på min privata mobil hade jag flera röstmeddelanden om att jag hade urinvägs och att jag skulle gå och hämta ut penicillin omedelbums. Inte kul att ta penicillin under graviditet men förhoppilngsvis innebär det att mina sammandragningar minskar.

• kallemaja
    dosed skrev 2013-08-27 19:44:43 följande:
    På vårt rul märkte vi att bm blev lite otrevlig när vi frågade om könet så hon kollade bara lite snabbt och sa, ja jag ser ju ingen snopp så det kanske är en tjej då.. Sen fortsatte hon med typ tre historier om hur bm och läkare sett fel på könet. Klart vi fattar att det inte är 100% säkert men hade ju varit trevligt om hon kollat lite nogrannare :) ska ju tillbaka på ul i v32 för moderkakan så får väl fråga då :) På tal om jobb så har jag äntligen fått en vik fram till årsskiftet så jag kommer jobba till strax innan jul tänker jag. Är ju ssk men är inte involverad i någon omvårdad så det är ju inget tungt jobb som man kan få graviditetspenning för. Sen att det kanske inte kommer gå att böja sig ner för att linda ben är ju en annan sak

Tråkig BM, så hon trodde det var tjej då iaf?

Varför ska du tillbaka på extra UL ? Nyfiken..
  • sagalo
    dosed skrev 2013-08-27 19:44:43 följande:
    På vårt rul märkte vi att bm blev lite otrevlig när vi frågade om könet så hon kollade bara lite snabbt och sa, ja jag ser ju ingen snopp så det kanske är en tjej då.. Sen fortsatte hon med typ tre historier om hur bm och läkare sett fel på könet. Klart vi fattar att det inte är 100% säkert men hade ju varit trevligt om hon kollat lite nogrannare :) ska ju tillbaka på ul i v32 för moderkakan så får väl fråga då :) På tal om jobb så har jag äntligen fått en vik fram till årsskiftet så jag kommer jobba till strax innan jul tänker jag. Är ju ssk men är inte involverad i någon omvårdad så det är ju inget tungt jobb som man kan få graviditetspenning för. Sen att det kanske inte kommer gå att böja sig ner för att linda ben är ju en annan sak
     åh precis sådär var den bm som vi hade vid rul av förra graviditeten!! allt gjordes snabbt så vi fattade ingenting, och hon var knappt villig alls att kolla kön utan det gjorde bara som hastigast med orden att hon inte kunde se något. så himla trist ju, de vet ju ändå att rul är något som de flesta föräldrar ser jättemycket framemot så det är ju så snopet när vissa ska vara såna :/ denna gång hade vi tur och hade en superbra och trevlig barnmorska som verkligen tog sig tid. Sånt uppskattas :)
    ♥ Lilly 2009 . Lillebror BF 2014 ♥
Svar på tråden BF januari 2014