• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Syskonförsök: cool namngivning! Men vart fick ni tag i han som pratade? Och vad tusan, han är ju som en präst men ändå inte? Vad är han? Eller vad heter det?

• Syskonförsök
    Josefine02 skrev 2013-08-27 21:21:24 följande:
    Syskonförsök: cool namngivning! Men vart fick ni tag i han som pratade? Och vad tusan, han är ju som en präst men ändå inte? Vad är han? Eller vad heter det?
    Han heter Kåge Klang, fick tag på honom via Humanisterna. Kostade en del (1500 tror jag) men jag tyckte det var sååå värt även ceremonin inte tog så lång tid. Men skönt att slippa vara nervös och ha ångest och sånt för det. Han fixade ju allt med den och vi fick välja hur delaktiga vi ville vara.  
    Ja, de heter Officiant och han får då utföra ceremonier som barnvälkomnande och även vigslar också tror jag.

Vi hade en heeeelt fantastisk dag!
    Nästa gång kommer vi nog ha inomhus även om det var så fint väder, men var stressade varje dag att det skulle regna och kunde inte förbereda det dagen innan. Nu kommer vi nog försöka få tag på en fin lokal och ha det i maj eller nåt. :)  
  • Line79

Hurra!! Min chef har bestämt att jag ska få gå på GP 50 dagar innan BF, pga en agressiv patient som bor där jag & hunden jobbar. Hon vill inte utsätta mig för de risker som finns. Känns himla skönt eftersom jag känner av foglossning i svanskotan.

Jag hade namngivning för min dotter. Vi var hemma på vår altan & hade det regnat så bor vi stort så vi skulle kunna va inne. Det var ca 30 gäster, serverades smörgåstårta, kakor i alla färger & former & cupcakes.
    Vi pratade lite & välkomnade Cornelia till världen, presenterade hennes namn & varför hon fått dom etc. Så sjöng min systerdotter "morning has broken", jag lyssnade på den väldigt mycket under graviditeten...

Bröllopet var helt fantastiskt
    Vi gifte oss på min mans 40-års dag. Jag hyrde en slottsvilla med privat spa, jag & min man bodde där i 3 nätter. På själva födelsedagen hade jag bjudit in våra familjer som kom & skulle överaska honom, men vad de inte visste var att vi skulle överaska dom med att gifta oss. De blev väldigt glatt överaskade & eftersom alla bodde kvar hade vi massor tid att umgås & njuta av hela helgen.
    Btw så gifte vi oss 6 januari & jag har BF 13 januari. Hoppas att lillen INTE tittar ut den 6:te!!

• vilja89

Kan nog bli svårsomnat ikväll. Vår bebis leker ninja!! :D 6-7 sparkar på 5 minuter. Den gillade kanske maginsmörjningen. ?

Så mysigt ? Undrar hur stora fötterna är nu..

• englasmamma86
    dosed skrev 2013-08-27 19:44:43 följande:
    På vårt rul märkte vi att bm blev lite otrevlig när vi frågade om könet så hon kollade bara lite snabbt och sa, ja jag ser ju ingen snopp så det kanske är en tjej då.. Sen fortsatte hon med typ tre historier om hur bm och läkare sett fel på könet. Klart vi fattar att det inte är 100% säkert men hade ju varit trevligt om hon kollat lite nogrannare :) ska ju tillbaka på ul i v32 för moderkakan så får väl fråga då :) På tal om jobb så har jag äntligen fått en vik fram till årsskiftet så jag kommer jobba till strax innan jul tänker jag. Är ju ssk men är inte involverad i någon omvårdad så det är ju inget tungt jobb som man kan få graviditetspenning för. Sen att det kanske inte kommer gå att böja sig ner för att linda ben är ju en annan sak
    tradigt när dem uppför sig så oproffsigt.
    min förra grav var jag på ett UL första gången i v.15 jag visste inte hur långt jag hade gått så jag och min bm gissade på 18 veckor, hon som utförde ultaljudet nästan skällde ut mig för att jag kom dit och att jag borde vetat bättre för jag var bara i v 15? ..
    fick ny tid 3 veckor senare och den här kvinnan ber mig spänna magen och innan jag hinner spänna den kör hon fingrarna jätte hårt in i magen och frågar om jag inte har några magmuskler i en mkt otrevlig ton ?..så ja det finns verkligen idioter till allt.. tyvärr.
    hoppas ni får en bättre upplevelse nästa gång. 
  • sunnydays
    Pluddie skrev 2013-08-27 23:19:01 följande:
    Hur känner jag att bebisen "sparkar"?? Har ni kännt
    Ännu?? Har bf 16 jan..
    Jag har prec börjat känna någon gång nu i v 21. Kände intr innan för jag har moderkakan i framvägg.
    För mig känns det ungefär som att någon petar på mig  med 1 eller 2 fingrar, fast inuti i magen och inte direkt mot huden. Så kan man känna mer fladder och så, men hag tror det är svårare när man har moderkakan framför.
Svar på tråden BF januari 2014