• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LillaEgo

RUL idag kl 15! Extra nervöst eftersom vi igår bestämde att det trots allt är bäst att sambon stannar på jobbet och är med på personalmötet som börjar samtidigt. Vi jobbar på samma ställe och det är massor av omorganisering på gång så det kan ju vara bra att få all info där också...
    Han var med på KUB-ultraljudet plus att vi redan fått besked om tillväxtultraljud senare också då dottern var så liten och föddes med hjärtfel så han tycker det känns ganska ok... Jag har fått lova att försöka få reda på kön, jag är inte så himla nyfiken utan tycker det är lite mysigt att inte veta medan han håller på att gå upp i atomer av nyfikenhet så jag lägger mig i den frågan... ;)

Förväntansfull!

• LillaEgo

Förresten, om jag VET befruktningsdag (körde ÄL-test som visade positivt lördag 27/4, hade sex två gånger sön 28/4 och sen var sambon bortrest en vecka) - OM jag får ett annat BF på RUL idag, hur funkar det..? Hittills är jag och bm oense då hon går efter sista mens och snurran trots att jag förklarat att jag har kort menscykel osv så hon och jag är inte riktigt i samma vecka!

• M Hedell

Imorrn är det dax för mitt snittsamtal, jag hoppas att det inte ska vara ngt att oroa sig för men nu har det dykt upp en nu fråga ist då jag ändå ska prata med läkaren om snitt... Vi ska inte ha några fler barn efter denna och tanken var att maken skulle sterilisera sig men nu känner vi (eller kanske ffa jag) att om dom ändå ska in och gräva i mig vid ett snitt så borde det väl vara enkelt om jag gör det ist i samma veva sas. Är det någon här som känner någon som gjort det i samband med snitt eller som hört om nån som gjort det?

Lycka till på RUL idag

• LinaThulin

Jag vet när min lilla blev till.
    Jag plussade på ÄL + 12.
    Men på RUL blev jag fram flyttad med 10 dagar! Det datumet kan inte stämma, då skulle jag alltså fått plusset på ÄL+2, vilket är omöjligt.
    Så jag och min barnmorska är inte heller överens. Hon säger att ibland stämmer sista mens datumet bättre än datumet man får vid RUL, vilket inte spelar så stor roll då barnet ändå kommer när det vill.

Jag tänker iaf försöka få ett TUL för att se så liten växer ordentligt. Eftersom den nu var lite liten.

• LillaEgo

M Hedell: min mamma gjorde det i samband med sitt sista snitt 1995! Så rent praktiskt är det möjligt, sen vet jag inte hur svårt det är att få till!

• Kramardig
    Pluddie skrev 2013-08-27 23:19:01 följande:
    Hur känner jag att bebisen "sparkar"?? Har ni kännt

Ännu?? Har bf 16 jan..

Jag kände sparkar och större buffar i v.20 och små små buffar i v.19 men visste inte då att detvar bebis hehe.

Bf 7/1
  • Kramardig
    LinaThulin skrev 2013-08-28 06:32:59 följande:
    Jag vet när min lilla blev till.

Jag plussade på ÄL + 12.

Men på RUL blev jag fram flyttad med 10 dagar! Det datumet kan inte stämma, då skulle jag alltså fått plusset på ÄL+2, vilket är omöjligt.

Så jag och min barnmorska är inte heller överens. Hon säger att ibland stämmer sista mens datumet bättre än datumet man får vid RUL, vilket inte spelar så stor roll då barnet ändå kommer när det vill.

Jag tänker iaf försöka få ett TUL för att se så liten växer ordentligt. Eftersom den nu var lite liten.

Jag litar inte riktigt på RUL heller men det är för att enligt sista mensen så var bf 27/12. Sen gjorde jag vul vid två olika tillfällen och båda vul sa bf 30/12 och så nu på RUL blev jag tillbaka flyttad till 7/12. Så det känns väldigt osäkert med treolika datum :)
  • Me2
    LillaEgo skrev 2013-08-28 05:06:25 följande:
    Förresten, om jag VET befruktningsdag (körde ÄL-test som visade positivt lördag 27/4, hade sex två gånger sön 28/4 och sen var sambon bortrest en vecka) - OM jag får ett annat BF på RUL idag, hur funkar det..? Hittills är jag och bm oense då hon går efter sista mens och snurran trots att jag förklarat att jag har kort menscykel osv så hon och jag är inte riktigt i samma vecka!
    Jag har lika, hade en lång cykel som var första efter spiraluttag och körde med äl stickor och vet att jag hade äl på tisdag och befruktningen alltså skedde tis el ons, men fyra veckor efter mens var söndagen innan så det är det datumet de går efter. Surt för mig eftersom jag antagligen " förlorar" 3 dagar på det.
  • popcornplaya
    LillaEgo skrev 2013-08-28 05:06:25 följande:

Sjukvården kommer gå efter rul datumet.
Svar på tråden BF januari 2014