• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    svalan skrev 2013-08-28 14:28:06 följande:

Det är stor skillnad på att vara nojig och välja att koka vatten m.m, och att välja bort kemikalier tycker jag. Vänta ett par år så ska ni få se att det kommer mer riktlinjer kring detta :)

mammamaries.wordpress.com/2010/11/06/vara-barn-fods-fulla-av-kemikalier/

Ett bra inlägg att läsa om man är intresserad hittade jag på bloggen ovan, notera att det var ett par år sen de skrevs även.

Eller så kommer dom fram till att det inte är farligt. Kan vi inte veta nu.
  • Siiran

För mig spelar det absolut ingen roll vad folk väljer att göra, men tycker det är intressant fakta ni tar upp när jag ändå måste göra mina egna val. Fakta är aldrig fel, men att börja diskutera vad som är rätt och fel kommer man aldrig nånstans med eftersom alla har olika åsikter, och tur är väl det ;) Som sagt, alla gör sina egna val och det finns inte många föräldrar som medvetet skulle göra någonting se tror är skadligt för sina barn :)

• Oh baby
    Baby2014 skrev 2013-08-28 14:06:10 följande:

För mig ändrade de i te efter KUB då de säger att KUB ger mer exakta beräkningar.

Vilka "alla" har sagt här i tråden att de kommer att begära igånsättning? Låt folk få diskutera vad de vill, bara för att man själv tycker att det är oväsentligt så kan andra få diskutera?

För mig är barnvagnar, bebisutrustning oväsentligt då jag är surrogatmamma men resten måste väl få diskutera detta. Jag kan inte säga att de ska sluta för att jag inte finner det intressant.

Nu har jag ju inte sagt att ALLA i den här tråden kommer begära igångsättning, men jag har vart med i såna här trådar förr och vet hur det brukar låta. Och jag förstår inte denna graviditetetshets. Att man inte ens kan acceptera ett RUL resultat är för mig en signal på att man kommer ifrågasätta graviditeten och många även kräva div hjälp som kanske inte är direkt medicinskt befogade. Vilket gör att de som faktiskt behöver vården kanske inte får plats. Vet inte hur många ggr jag fått höra folk säga "kräv en hinnesvepning" eller "åk in till förlossningen och grina om du inte blir igångsatt" allt för att gravida i allt större utsträckning kräver att bebisen ska komma när mamman vill. Låt barnmorskor och läkare göra sitt jobb, sitt ner i båten slappna av, var sak har sin tid så kommer bebis när bebis är redo. Så enkelt är det faktiskt. Sen finns det absolut medicinska anledningar till tillväxtul och igångsättning, men det är inget som man som patient ska kunna "tjata till sig".
  • dosed

Jag tycker det är irriterande med folk som har åsikter om vad man äter som gravid. Jag följer allt på livsmedelsverket så gott det går men ändå så ska massa på jobbet lägga sig i att jag ibland äter sushi? Som enligt livsmedelsverket är helt ok. Tror alla skulle må bättre av att sluta lägga sig i andras liv så mycket.

• Oh baby
    dosed skrev 2013-08-28 14:38:01 följande:
    Jag tycker det är irriterande med folk som har åsikter om vad man äter som gravid. Jag följer allt på livsmedelsverket så gott det går men ändå så ska massa på jobbet lägga sig i att jag ibland äter sushi? Som enligt livsmedelsverket är helt ok. Tror alla skulle må bättre av att sluta lägga sig i andras liv så mycket.

Sant!
  • svalan
    popcornplaya skrev 2013-08-28 14:31:18 följande:
    Eller så kommer dom fram till att det inte är farligt. Kan vi inte veta nu.
    Dom har redan kommit fram till att det är farligt... Men en förändring sker ju tyvärr inte över en natt. Men ju fler som uppmärksammar de desto bättre kommer framtiden bli för våra barn :) Kolla in bloggen kemikaliekollen om du vill läsa om lite forskning kring detta.
  • dosed

På tal om hårfärg var jag och gjorde slingor hos frisören idag men skippade bottenfärgen dock inte bara för graviditetens skull. Tre timmar i en frisörstol var dock inte värdens skönaste :) men gud vad skönt det är att vara nyfärgad och nyklippt!

• svalan
    Håller med!
  • Belgien

Äter också sushi, bara bort med röd tuna sen kan jag äta hur mkt som helst, älskar det! :) 
Svar på tråden BF januari 2014