• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    svalan skrev 2013-08-28 14:38:57 följande:
    Dom har redan kommit fram till att det är farligt... Men en förändring sker ju tyvärr inte över en natt. Men ju fler som uppmärksammar de desto bättre kommer framtiden bli för våra barn :) Kolla in bloggen kemikaliekollen om du vill läsa om lite forskning kring detta.
    Ja "dom" har även kommit fram till att stekt mat är farligt, Alvedon är farligt, strålning från mobiler etc är farligt, snabbmat är farligt, ligga på rygg när du föder är farligt, m.m m.m

Allt kan vi inte undvika och skulle man lyssna och ta åt sig av allt så hade man ju tillslut legat som ett skakande löv i badkaret typ.

Och jag är absolut inte en person som färgar håret jämt. Det är väääääldigt sällan. Och jag säger inte att det är bra att färga håret heller eller en del andra exempel man ska göra det mesta med måtta. Men att nojja för allt orkar jag bara inte.
  • SB2011

E sarakarla tillbaks?? Ser att hon e aktiv igen! Hoppas de! Undrar så hur de e me na?

• SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-28 14:56:38 följande:

Glöm för guds skull inte bort att INTE sova på höger sida när ni är gravida. Då dör barnet.....

Haha då lär min unge dö för de e den ända sidan ja kan sova på;)
  • popcornplaya
    vartjagängår skrev 2013-08-28 14:56:38 följande:

Glöm för guds skull inte bort att INTE sova på höger sida när ni är gravida. Då dör barnet.....

Ja då stryper du både barnet och dig själv! Samma sak händer om du föder i gynställning, då kommer du även att spricka från Ystad till Haparanda.
  • vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-28 14:58:36 följande:
    Haha då lär min unge dö för de e den ända sidan ja kan sova på;)

Haha precis som med lilleman som sitter & leker framför mig då ;) Jag var rent ut sagt livrädd för allt förra gången, bla. läste jag att man inte ska sova på höger sida.. Kan alla bara sluta hetsa upp alla stackars redan nojiga förstagångsmammor & låta alla göra som de vill.
  • popcornplaya
    vartjagängår skrev 2013-08-28 15:04:08 följande:

Haha precis som med lilleman som sitter & leker framför mig då ;) Jag var rent ut sagt livrädd för allt förra gången, bla. läste jag att man inte ska sova på höger sida.. Kan alla bara sluta hetsa upp alla stackars redan nojiga förstagångsmammor & låta alla göra som de vill.
    Var också rädd för det första gången och försökte att inte sova på den sidan och blev livrädd när jag vänt mig i sömnen ;)
  • Lua
    popcornplaya skrev 2013-08-28 12:54:06 följande:
    Det är skillnad på att berätta din åsikt och att predika i flera inlägg. Och att det är förbjudet i Danmark skiter jag ärligt talat i.
    Kära nån, någon ställde en fråga och jag delade med mig av fakta och var noga med att säga att folk gör som de vill, men att jag personligen inte skulle färga håret när jag är gravid. Det är inte att predika, och om antalet inlägg är det som räknas tror jag du leder nu. Kanske ska fundera över varför det är så jävla känsligt? Jag sa aldrig vad du skulle göra, jag hänvisade till forskningsrön. Känns inte kul att vara kvar här längre, så jag lämnar forumet nu.
  • vartjagängår
    popcornplaya skrev 2013-08-28 15:07:07 följande:
    Var också rädd för det första gången och försökte att inte sova på den sidan och blev livrädd när jag vänt mig i sömnen ;)

Hahaha ja tillslut var jag så slut i vänster sidan att jag va tvungen att ligga på höger, han överlevde uppenbarligen ;)
  • svalan

Popcornplaya, tror inte vi kommer längre i den här diskussionen. Nu tar du upp en massa saker som jag inte uttryckt min åsikt i och antar att de hänger ihop med min åsikt om kemikalier... På den nivån är jag inte intresserad av att diskutera. Allt är inte svart eller vitt.

För mig är det ett lätt val att välja bort sånt som är innehåller bevisat skadliga kemikalier under tiden jag är gravid, du tycker annorlunda.

Svar på tråden BF januari 2014