• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar
    SB2011 skrev 2013-08-28 15:57:44 följande:
    Härlig!! Grattis! På tal om fosterrörelser och rul! När jag prata med min bm igår kläckte hon ur sig en rätt "kul" sak! Jag sa att loppan sparka väldigt mycket och man har kunnat känna de tydligt utan på magen i ca 3v nu, då sa hon "nämen oj va tidigt (18+3 idag)! Du e säker på att dom inte mätte fel?" Haha hur skulle ja kunna veta de?

Jag har känt sparkar sedan v 13, tidigt sa BM. I v 16-17 kände jag tydilgt utan på, fast ingen annan har lyckats känna när de sparkar utan på magen än.
    Ursäkta min dyslexi
  • c4trin

Oj, va borta 2 dygn o över 100 inlägg när jag kommer tillbaka. Har läst en del iaf =)
    Hade inte läst de med höger sida, vet inte vad de skulle spela för roll men de e iaf enda sidan jag kan somna på o BM hade nog sagt nåt om de vore nån fara! Ska inte nojja för de :P

Hämtade hem babybox från Apoteksgruppen o Kronans Droghandel. Alltid trevligt med lite gratissaker :D  

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-08-28 15:59:33 följande:
    Min granne som har moderkakan bak började också känna utanpå så tidigt. Om inte tidigare :)
    Jag kände ju loppan redan i v12 typ så jag kände de tidigt! Men ja jag tyckte de va en kul kommentar! Haha
  • sagalo

Jag har moderkakan i framvägg och hade det även med dottern. Det konstiga är att jag ändå känt rörelser relativt tidigt med båda. Särskilt den här gången, så jag trodde verkligen inte att jag hade det även nu. Är i vecka 22 nu och känner tydliga sparkar utanpå magen och har så gjort nån vecka :) Lite lustigt..

• Trollfia

Vi ville inte veta kön. När vi var färdiga så sa hon: jag antar att ni inte vill veta könet då ni inte frågat. Ett ögonblick blev man väldigt nyfiken :)

• englasmamma86
    Baby2014 skrev 2013-08-28 14:06:10 följande:
    För mig ändrade de i te efter KUB då de säger att KUB ger mer exakta beräkningar.

Vilka "alla" har sagt här i tråden att de kommer att begära igånsättning? Låt folk få diskutera vad de vill, bara för att man själv tycker att det är oväsentligt så kan andra få diskutera?

För mig är barnvagnar, bebisutrustning oväsentligt då jag är surrogatmamma men resten måste väl få diskutera detta. Jag kan inte säga att de ska sluta för att jag inte finner det intressant.

Gud vad jag blir fasinerad av att du är surrogatmamma, hur kom du fram till att du ville bli det? Tycker du inte det är jobbigt att känna Connection med barnet för att sen lämna det vidare? Tacksam för svar .
  • sunnydays
    Trollfia skrev 2013-08-28 15:48:49 följande:
    Idag fick vi se våran viga krabat :) moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känner jättetydliga rörelser
    Jag har också moderkakan i framvägg och har prec nu i v 21 börjat känna lite.
  • dosed

Jag hade moderkakan i framvägg förra graviditeten och denna gång i bakvägg. Kände ca 5 veckor tidigare denna graviditeten. Kunde inte tro det var sant när jag kände fladder och buffar i v15 :)

• Siiran

Imorgon är det dags för ul igen :) är i vecka 19 och känner sparkarna utanpå med handen nu sen några dagar tillbaka. Tycker det är lika häftigt varje gång ;)

• Krissie74

Lua, synd om du lämnar tråden, är jättetacksam för infon du tog fram!

Förstår inte reaktionerna, likväl dom som tycker det är ok att färga håret, dricka vin m.m så måste det finnas dom som tycker tvärtom, utan att man attackerar varandra. Som sagt glad för ditt inlägg hoppas du väljer att stanna i tråden ändå. Kram

Svar på tråden BF januari 2014