• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Line79

Ledsen men jag bläddrade förbi allt tjat om att färga hår eller inte & allt annat tjafs. Meningen är väl att vi ska dela erfarenheter & stötta varandra, inte skrämma upp varandra. Från roligt prat om bröllop till hetska diskutioner..

• M Hedell
    Burberry skrev 2013-08-28 19:55:51 följande:

Jag har också RUL först nästa vecka, på onsdagen (bf 20.1).

Jag har gått upp mycket de sista veckorna (trots minst en timmes motion varje dag, och inte mera mat än vanligt), hoppas verkligen det bara är tillfälligt och inte fortsätter i samma takt resten av graviditeten. Vill verkligen inte bli lika stor som förra gången (+25 kg). Nån annan som gått upp mycket nu runt vecka 20?

Är i v 19 och tycker att magen växt rejält bara sen igår, haha! Gick upp 20 kg med dom andra barnen och förväntar mig nåt sånt även denna gång, samlar mkt vätska..
  • angie91

här e en t som har rul imorrn :D 15.00 ^^ 
    ja tror på ännu en tjej men sambon tror pojk ^^ vi får se ! huvudsaken e att allt ser bra ut :)

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • rumpeflin
    englasmamma86 skrev 2013-08-28 18:38:43 följande:

jag är nervös,spänd och förväntansfull för imorn ska jag äntligen få gå på RUL 10.15 ..
    sen borde väl alla gjort sina RUL? det är jag och en tjej till här i tråden som gör imorn iaf. 

Jag har mitt RUL på måndag när jag går in i v. 20, längtar sååå mycket. Var nervös för ultraljud förut men förra veckan började jag känna bebis röra sig så nu är det bara väldigt spännande! :)
  • SB2011

Kan snart inte ha byxor eller trosor på mig för loppan ska bråka med dom hela tiden! Minsta lilla de sitter åt så ska de sparkas på byx/troskanten heela tiden! Haha Fler med det problemet?

• SB2011

Förresten nån mer som har problem med foglossningar som har svårt att lyfta benet när ni går? Gör så jävla ont när jag försöker gå normalt och de känns typ som vänster ben/höft e helt låst så jag nästan måste släpa benet när jag går! Svårt att beskriva dock. Går ju med kryckor men de hjälper inte.

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-08-28 21:30:19 följande:
    Förresten nån mer som har problem med foglossningar som har svårt att lyfta benet när ni går? Gör så jävla ont när jag försöker gå normalt och de känns typ som vänster ben/höft e helt låst så jag nästan måste släpa benet när jag går! Svårt att beskriva dock. Går ju med kryckor men de hjälper inte.

Jag får så emellanåt, någon gång om dagen, håller i sig typ en timme, sen känns det rätt ok. Har ett jobb där jag springer mycket i trappor och det känns som det blir värre av det.
  • englasmamma86
    angie91 skrev 2013-08-28 20:31:09 följande:
    här e en t som har rul imorrn :D 15.00 ^^ 
    ja tror på ännu en tjej men sambon tror pojk ^^ vi får se ! huvudsaken e att allt ser bra ut :)

samma hos oss =),jag tror tjej igen och har trott hela tiden men mannen tror på pojke .
  • SB2011
    Siiran skrev 2013-08-28 21:36:36 följande:

Jag får så emellanåt, någon gång om dagen, håller i sig typ en timme, sen känns det rätt ok. Har ett jobb där jag springer mycket i trappor och det känns som det blir värre av det.
    Skönt att de släpper för dig! Har mest haft just de med benet idag! Efter 3 dagar på dagis med lillemannen! Så då kan de kanske släppa lite nu när jag inte måste röra mig så mycket!
  • syskonlängtan14

Är de bara jag som "skäms" för min mage. Visst nu är de bara sambon som ser den utan kläder men jag tycker verkligen den är de fulaste gravidmage jag sett. Ibland känner jag att de är okej och som idag så blir jag nästan bara "äcklad" Som sagt innan så drog aldrig huden ihop sig efter förra grav och nu har jag en hudsäck hängandes typ utandpå/under magen. Inte så fina magar som er andra utan man skulle kunna tro att de är en svullen fetto mage... :( Lite nere idag helt enkelt. mycket stress (i och för sig roligt) på jobb men också här hemma för att hinna med bakning och strykning och packning innan vi åker iväg med jobb över natt imån. Vilket har gjort att fogarna är riktig skit hela em och kvällen. Jag som var så glad igår över att de inte gjort ont på länge... Skit med...

Tack för jag fick gnälla av mig!

Svar på tråden BF januari 2014