LinaThulin skrev 2013-08-28 18:52:18 följande:
Oh baby; det var jag som skrev det om TUL. Och ja, jag tänker diskutera frågan med min barnmorska. Datumet stämmer inte. Vilket egentligen inte spelar någon roll då bebis förstås kommer när den vill.
Men, under min förra graviditet var jag på 9 stycken TUL pga att han var liten och dom var rädda för att han inte fick den näring han behövde. Det kändes tryggt att dom valde att ha koll på honom.
Jag vill bara veta att den här bebisen fortsätter växa ordentligt.
Alla tillväxthämmade barn upptäcker man inte genom att mäta sf mått. Det gjorde man inte min förra graviditet.
Och vad gäller vilka ämnen som är OK att diskutera trodde jag inte att det fanns några regler.
Om du inte är intresserad så skriv heller inget om det.
Sedär, en medicinsk förklaring och jag förstår dig till fullo. Det är I såna lägen man behöver TUL, inte som jag först tolkade det, att du (jag läste faktiskt inte vem som skrev det) bara var orolig för ditt bf-datum

Hoppas skatten växer som den ska. hur upptäckte de det förra gången om det inte var via sf-mått?
Siiran skrev 2013-08-28 18:53:47 följande:
Shit!! Tryckte på bröstet och två droppar kom ut. Betyder det att det kommer börja läcka massa??
Jag har rinnande mjölk när jag stor i varm dusch, men det kommer inget när jag sover. Med första barnet började jag läcka redan i v 20 så det var pölar. Med andra barnet kom det inte alls särskilt mycket mjölk när jag var gravid. Dock har jag kunnat amma utan problem. Nu med tredje barnet kommer det som sagt av sig själv, men bara när de "hänger" fritt.