• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014
    Oh baby skrev 2013-08-28 14:35:09 följande:
    Nu har jag ju inte sagt att ALLA i den här tråden kommer begära igångsättning, men jag har vart med i såna här trådar förr och vet hur det brukar låta. Och jag förstår inte denna graviditetetshets. Att man inte ens kan acceptera ett RUL resultat är för mig en signal på att man kommer ifrågasätta graviditeten och många även kräva div hjälp som kanske inte är direkt medicinskt befogade. Vilket gör att de som faktiskt behöver vården kanske inte får plats. Vet inte hur många ggr jag fått höra folk säga "kräv en hinnesvepning" eller "åk in till förlossningen och grina om du inte blir igångsatt" allt för att gravida i allt större utsträckning kräver att bebisen ska komma när mamman vill. Låt barnmorskor och läkare göra sitt jobb, sitt ner i båten slappna av, var sak har sin tid så kommer bebis när bebis är redo. Så enkelt är det faktiskt. Sen finns det absolut medicinska anledningar till tillväxtul och igångsättning, men det är inget som man som patient ska kunna "tjata till sig".

Jo men nu var det ju ingen i tråden som sagt att de ska göra detta så varför använder du det som ett argument för att du stör dig på att man diskuterar datum i tråden? Låt folk diskutera vad de vill så länge ingen tar skada av det.
  • Siiran
    Krissie74 skrev 2013-08-28 18:23:54 följande:
    Lua, synd om du lämnar tråden, är jättetacksam för infon du tog fram!

Förstår inte reaktionerna, likväl dom som tycker det är ok att färga håret, dricka vin m.m så måste det finnas dom som tycker tvärtom, utan att man attackerar varandra. Som sagt glad för ditt inlägg hoppas du väljer att stanna i tråden ändå. Kram

Håller med!
  • Baby2014
    englasmamma86 skrev 2013-08-28 17:52:29 följande:
    Gud vad jag blir fasinerad av att du är surrogatmamma, hur kom du fram till att du ville bli det? Tycker du inte det är jobbigt att känna Connection med barnet för att sen lämna det vidare? Tacksam för svar .

Jag känner faktiskt ingen koppling med barnet och hyser inte heller några känslor för det. Det som gör mig glad är att se föräldrarnas tårar av lycka vid UL mm.

Att hur det sen känns att lämna över det kan jag inte svara på nu.
  • Oh baby
    Baby2014 skrev 2013-08-28 18:27:07 följande:

Jo men nu var det ju ingen i tråden som sagt att de ska göra detta så varför använder du det som ett argument för att du stör dig på att man diskuterar datum i tråden? Låt folk diskutera vad de vill så länge ingen tar skada av det.

Näe. Det är sant! Men det var nån i tråden som skulle "försöka få ett TUL" pga det datum de ansåg borde vara bf inte stämde överens med vad RUL sa och det var det jag vände mig emot. Jag förstår inte hur man kan vara så säker på sin sak när det gäller att graviditeten blir till så man ska försöka få till extra undersökningar för att man är orolig för barnets tillväxt baserat på att ens egen tro inte stämmer överens med läkarens vetenskap. Diskutera för all del (vilket jag också skrev att folk gärna får göra) men jag tycker det är onödigt slitage på vården.
  • englasmamma86

jag är nervös,spänd och förväntansfull för imorn ska jag äntligen få gå på RUL 10.15 ..
    sen borde väl alla gjort sina RUL? det är jag och en tjej till här i tråden som gör imorn iaf. 

• LinaThulin

Oh baby; det var jag som skrev det om TUL. Och ja, jag tänker diskutera frågan med min barnmorska. Datumet stämmer inte. Vilket egentligen inte spelar någon roll då bebis förstås kommer när den vill.
    Men, under min förra graviditet var jag på 9 stycken TUL pga att han var liten och dom var rädda för att han inte fick den näring han behövde. Det kändes tryggt att dom valde att ha koll på honom.
    Jag vill bara veta att den här bebisen fortsätter växa ordentligt.
    Alla tillväxthämmade barn upptäcker man inte genom att mäta sf mått. Det gjorde man inte min förra graviditet.

Och vad gäller vilka ämnen som är OK att diskutera trodde jag inte att det fanns några regler.
    Om du inte är intresserad så skriv heller inget om det.

• Siiran

Shit!! Tryckte på bröstet och två droppar kom ut. Betyder det att det kommer börja läcka massa??

• Oh baby
    LinaThulin skrev 2013-08-28 18:52:18 följande:
    Oh baby; det var jag som skrev det om TUL. Och ja, jag tänker diskutera frågan med min barnmorska. Datumet stämmer inte. Vilket egentligen inte spelar någon roll då bebis förstås kommer när den vill.
    Men, under min förra graviditet var jag på 9 stycken TUL pga att han var liten och dom var rädda för att han inte fick den näring han behövde. Det kändes tryggt att dom valde att ha koll på honom.
    Alla tillväxthämmade barn upptäcker man inte genom att mäta sf mått. Det gjorde man inte min förra graviditet.

Och vad gäller vilka ämnen som är OK att diskutera trodde jag inte att det fanns några regler.

Sedär, en medicinsk förklaring och jag förstår dig till fullo. Det är I såna lägen man behöver TUL, inte som jag först tolkade det, att du (jag läste faktiskt inte vem som skrev det) bara var orolig för ditt bf-datum Solig Hoppas skatten växer som den ska. hur upptäckte de det förra gången om det inte var via sf-mått?
    Siiran skrev 2013-08-28 18:53:47 följande:
    Shit!! Tryckte på bröstet och två droppar kom ut. Betyder det att det kommer börja läcka massa??
    Jag har rinnande mjölk när jag stor i varm dusch, men det kommer inget när jag sover. Med första barnet började jag läcka redan i v 20 så det var pölar. Med andra barnet kom det inte alls särskilt mycket mjölk när jag var gravid. Dock har jag kunnat amma utan problem. Nu med tredje barnet kommer det som sagt av sig själv, men bara när de "hänger" fritt. Drömmer
  • Oh baby
    LinaThulin skrev 2013-08-28 18:52:18 följande:

Och ang vad jag är intresserad av så handlar det inte om det, mer att jag inte förstår vad det är man förväntar sig kunna förändra genom att "inte vara överens" med sin barnmorska ang BF. Det är ju inget som man kan påverka. Så jag förstår helt enkelt inte varför man håller kvar vid ett annat datum än det som sjukvården ger? Men det kanske är för att det inte skulle ge mig nåt. Som sagt jag ifrågasatte bara varför man har ett behov av att diskutera nåt man inte kan förändra. Kanske jag har missförstått er som pratat om det helt, det vet jag inte.
  • svalan

Jag har också moderkakan i framvägg men har känt buffar några veckor, längtar till kickarna börjar :)

Lycka till ni som ska på RUL imorgon!

Svar på tråden BF januari 2014