• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo

Usch, detta har ingenting med tråden att göra men jag känner att jag måste få skriva av mig lite. Vi var och handlade på Ica maxi idag och när vi kom ut till bilen såg vi att det satt två små barn runt året som sov i bilen bredvid vår, helt ensamma! Det var 23 grader ute och stekande sol och vi hade ju ingen aning om hur länge de varit där. Ringde polisen som försökte få tag i bilägaren utan resultat så de beslutade att rycka ut. I ca 20-25min satt vi och väntade innan föräldern tillslut kom ut och tyvärr hann föräldern precis åka iväg då polisen kom så de missade honom. Hade önskat att dom hade hunnit fram i tid då jag tänker att risken vore mindre att det händer igen om hen blivit konfronterad. Sambon skällde iaf ut föräldern och sa att polisen försökt få tag i hen. Blev verkligen så arg och illa till mods av detta. :( Så himla korkat och onödigt. En bil blir ju verkligen stekhet direkt i solen.

• sagalo

Usch, detta har ingenting med tråden att göra men jag känner att jag måste få skriva av mig lite. Vi var och handlade på Ica maxi idag och när vi kom ut till bilen såg vi att det satt två små barn runt året som sov i bilen bredvid vår, helt ensamma! Det var 23 grader ute och stekande sol och vi hade ju ingen aning om hur länge de varit där. Ringde polisen som försökte få tag i bilägaren utan resultat så de beslutade att rycka ut. I ca 20-25min satt vi och väntade innan föräldern tillslut kom ut och tyvärr hann föräldern precis åka iväg då polisen kom så de missade honom. Hade önskat att dom hade hunnit fram i tid då jag tänker att risken vore mindre att det händer igen om hen blivit konfronterad. Sambon skällde iaf ut föräldern och sa att polisen försökt få tag i hen. Blev verkligen så arg och illa till mods av detta. :( Så himla korkat och onödigt. En bil blir ju verkligen stekhet direkt i solen.

• sagalo

Ok blev error när jag skulle skicka, ber om ursäkt för dubbla poster.

• vartjagängår
    angie91 skrev 2013-08-28 20:31:09 följande:
    här e en t som har rul imorrn :D 15.00 ^^ 
    ja tror på ännu en tjej men sambon tror pojk ^^ vi får se ! huvudsaken e att allt ser bra ut :)

& här tror alla som vet om det att det är en tjej men jag tror nog på en pojke till hah eller jag vet inte, så sjukt spänd nu!
  • majpan
    sagalo skrev 2013-08-28 22:40:27 följande:
    Nej fy vad hemskt! Bra att ni agerade och ringde polisen samt höll uppsikt tills föräldern kom tillbaka. Helst sjukt att lämna barn så!
  • Syskonförsök

Vi var på RUL idag och Sixten ska troligen få en lillasyster. 
    Vi får behålla samma BF eftersom vi gjort IVF men hon var 1 vecka liten, inget att oroa sig för sa barnmorskan.
    Såååå skönt!

• Kramardig

Igår hade vi mäklaren här igen och skrev kontrakt. Efteråt kom fotografen och vi fick se några bilder från kameran. Jäkla vad fina bilder och stort ser det ut!

På fredag ska lägenheten vara ute på Hemnet. Kan säga att vi är riktigt nervösa haha!

• Kramardig

Sagalo: usch vad hemskt! Förstår inte hur man kan lämna barn i bilen sådär! Bra gjort av er :)

• Malimari

Syskonförsök: Grattis till tösen! :D
    Jag hoppas också på en lillasyster till vår son - men tror det blir en pojk till!

• Me2

Vet att namnfrågan varit uppe innan, men nu när vi vet att vi väntar en pojke känns det mer relevant för mig.
    Någon som har ett gäng "gamla" pojk namn att slänga upp ?
    Har googlat som en galning, men tycker de flesta bara låter hårda.  

Svar på tråden BF januari 2014