• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • smurfsyster88
    popcornplaya skrev 2013-05-08 10:29:55 följande:
    Smurfsyster: håller tummar och tår för dig!!!!

Tack så mycket
  • moto
    mariafii skrev 2013-05-08 10:24:30 följande:

Tror svullnaden kan lägga sig lite men dom som fått barn innan brukar det väl ofta synas fortare på då magen redan töjts en gång. Har ingen erfarenhet själv då detta är första barnet men andra tror jag det varit så för
    jo vet att det brukar vara så andra gången, men det här är inte kul! Inte än!! Hoppas tarmarna bökar runt lite och att det lägger sig lite!
  • mariafii
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:22:12 följande:

Hon sa att de kunde vara missfall, men sen visste hon inte så ska tillbaka på fredag och kolla hur de ser ut. V6 är jag i.

Åhh va jobbigt, jag håller tummarna för att det inte var något. Vilka veckor har du haft missfall i tidigare?
    moto skrev 2013-05-08 10:33:21 följande:
    jo vet att det brukar vara så andra gången, men det här är inte kul! Inte än!! Hoppas tarmarna bökar runt lite och att det lägger sig lite!

Hehe ja man får hoppas det :) Min kompis trodde nästan hon vänta tvillingar andra barnet för hon blev stor så fort så gick inte att dölja länge
  • smurfsyster88

[quote=69815292][quote-nick]mariafii skrev 2013-05-08 10:37:55 följande:[/quote-nick]

smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:22:12 följande:
    Hon sa att de kunde vara missfall, men sen visste hon inte så ska tillbaka på fredag och kolla hur de ser ut. V6 är jag i.
    Åhh va jobbigt, jag håller tummarna för att det inte var något. Vilka veckor har du haft missfall i tidigare?
    De har varit i vecka 4-5. Tack hoppas med att allt ser ut som de ska på fredag.
  • mariafii
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:41:11 följande:
    [quote=69815292][quote-nick]mariafii skrev 2013-05-08 10:37:55 följande:[/quote-nick] Åhh va jobbigt, jag håller tummarna för att det inte var något. Vilka veckor har du haft missfall i tidigare?

Har du känt något konstigt innan missfallen eller kommer det plötsligt? Förlåt att jag frågar mycket
  • sagalo

Idag ringde jag bm och fick tid om exakt tre veckor! Då ska jag alltså vara i vecka 8.. spännande :) Kändes lite, lite mer verkligt efter att fått prata med bm.. men fortfarande svårt att ta in. Vet inte om det är för att vi hade planerat att börja försöka först denna månad att man inte riktigt är DÄR än i tankarna.. men sakta men säkert börjar det nog sjunka in :) 
    Är fortfarande rätt spänd i brösten, men molvärken har börjat avta lite grann. Än så länge har jag nog inte så mycket andra symptom.. lite lätt illamående då jag är hungrig. Var en riktig pärs igår när jag jobbade (pluggar heltid, men jobbar extra ibland), drack en kaffe när jag var tokhungrig under lunchrasten och mådde verkligen superdåligt efter det.. var ju lite korkat av mig! Skulle äta lunch med barnen efteråt (fsk) och trodde jag skulle kräkas för varje liten matbit jag stoppade i munnen. Inte kul :( Och värre lär det väl bli.

Funderar också mycket på hur man ska lägga upp träningen nu.. tränar styrka+kondition och har också hört det där om att så länge det känns bra så är det bra. Kommer dock inte våga maxa tror jag, sambon föreslog att jag t ex skulle köra fler reps istället.. får prova mig fram :) normalt kör jag mer fokus på styrka, så får se hur jag lägger upp konditionen nu!  

• smurfsyster88
    mariafii skrev 2013-05-08 10:47:26 följande:
    Har du känt något konstigt innan missfallen eller kommer det plötsligt? Förlåt att jag frågar mycket

Bara att de gjort ont i ryggen och magen, annars inget. Just nu har jag inget ont alls.
  • mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 10:52:24 följande:
    Idag ringde jag bm och fick tid om exakt tre veckor! Då ska jag alltså vara i vecka 8.. spännande :) Kändes lite, lite mer verkligt efter att fått prata med bm.. men fortfarande svårt att ta in. Vet inte om det är för att vi hade planerat att börja försöka först denna månad att man inte riktigt är DÄR än i tankarna.. men sakta men säkert börjar det nog sjunka in :) 
    Är fortfarande rätt spänd i brösten, men molvärken har börjat avta lite grann. Än så länge har jag nog inte så mycket andra symptom.. lite lätt illamående då jag är hungrig. Var en riktig pärs igår när jag jobbade (pluggar heltid, men jobbar extra ibland), drack en kaffe när jag var tokhungrig under lunchrasten och mådde verkligen superdåligt efter det.. var ju lite korkat av mig! Skulle äta lunch med barnen efteråt (fsk) och trodde jag skulle kräkas för varje liten matbit jag stoppade i munnen. Inte kul :( Och värre lär det väl bli.

Funderar också mycket på hur man ska lägga upp träningen nu.. tränar styrka+kondition och har också hört det där om att så länge det känns bra så är det bra. Kommer dock inte våga maxa tror jag, sambon föreslog att jag t ex skulle köra fler reps istället.. får prova mig fram :) normalt kör jag mer fokus på styrka, så får se hur jag lägger upp konditionen nu!  

Man kanske får köra mer styrka sen när magen blir för stor ;) Kommer jogga så länge det går och sedan får jag väl börja simma :) Jag vill inte gå upp för mycket under grav
  • mariafii
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:58:08 följande:

Bara att de gjort ont i ryggen och magen, annars inget. Just nu har jag inget ont alls.

Hmm det brukar ju kännas så, alltså inga speciella tecken. Håller iaf tummarna att det fortsätter vara bra
  • sagalo
    mariafii skrev 2013-05-08 11:00:41 följande:

Man kanske får köra mer styrka sen när magen blir för stor ;) Kommer jogga så länge det går och sedan får jag väl börja simma :) Jag vill inte gå upp för mycket under grav
    Ja, simning vore ju superbra förstås! Haha, men tusen år sen jag simmade.. men det vore helt klart ett alternativ längre fram :) Ja jag gick ju upp så himla mycket förra gången, och vill verkligen undvika att göra det igen till varje pris. Så vill ju kunna träna så mycket och långt in i graviditeten som möjligt nu :) 
Svar på tråden BF januari 2014