Mymemlan skrev 2013-05-07 21:02:29 följande:
Jag är så trött.. Vill sova ungefär hela tiden. Min mage är så svullen (är smal så syns tydligt) men som tur var mest svullen på kvällen. Då ser jag ut att vara i vecka 20 (iaf så tjock som jag var då med sonen, hade dock inte så stor mage) och illamåendet har hälsat på lite igår och idag.
Hade hyperemiss med sonen, så vill inte ha det nu.
Sen missfallet i mars vågar jag inte hoppas. Har märkt att i mina tankar känns det inte som att i har barn, väntar mig nästan ett missfall.... eller annat negativt besked. Det är hemskt... Hur går man igenom dom här första veckorna????
samma här! Gick in i vecka 7 idag och jag fattar inte hur vi ska kunna hålla det här hemligt så länge till! Samma sak för mig på em/kvällen svullen magen och det ser värre ut än i v20 förra gången tror jag! Har en massa kort från vecka till vecka från förra graviditeten, men minns inte var jag lagt dem. Vore kul att jämföra! Eller inte...

Susanne1975 skrev 2013-05-07 22:39:35 följande:
Tack för råden! :) Jag ska fortsätta träna men känna efter om det känns bra.
Ja fortsätt bara, jag tränade styrketräning nästan in i kaklet förra grav! Man märker ju hur man kan ta i och så! Var och tränade styrka nyss och jag känner att jag är flåsigare bara, men lika tungt går ju fortfarande och man kan ju inte springa ut bebisen eller träna ut den, det vet ju de som gått över tiden och provat allt iaf

Susanne1975 skrev 2013-05-07 22:42:52 följande:
Mina symtom är; ofta kissnödig, större och spända bröst, hunger, trötthet, förstärkt luktsinne, yrsel, molvärk och en lite märklig känsla av att något är annorlunda med min kropp (känns lite flummigt).
Jag går in i v. 5 imorgon.
samma här, kissnödig ofta, inatt var jag uppe och tröstade sonen lite och kissade först efter det tröstade lite och sen kissa igen och båda gångerna rejält! Fattar inte, var kommer allt ifrån! Kan också känna mig skum som när man är full och man ska sova men vill inte för hela rummet snurrar (ja som det var ett par gången i 20-årsåldern

). Jätteobehagligt! Och hunger, blir jag hungrig så måste jag ha mat
på en gång inte snart!
Läste någonstans att det är tarmarna som härjar runt och gör att
magen svullnar upp, nån som vet om det lägger sig lite efter ett tag eller ska det bara växa på såhär? Känns helt knäppt och ovant från förra gången då jag gick till ultraljudet och tänkte att de kommer säga "varför tror du att du är gravid, det finns inget här!" då magen knappt syntes!