• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:22:12 följande:

Hon sa att de kunde vara missfall, men sen visste hon inte så ska tillbaka på fredag och kolla hur de ser ut. V6 är jag i.
     Hoppas, hoppas verkligen att allting ser bra ut på fredag!! Håller tummarna för dig. {#emotions_dlg.flower}
  • popcornplaya

Det va värst va ni tränar allihopa ;) jag försökte komma igång med lite träning strax innan jag blev gravid men nu vågar jag knappt göra nått. Räcker med hus och trädgårdsskötsel och knappt jag vågar det ;)

• mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 11:10:19 följande:
    Ja, simning vore ju superbra förstås! Haha, men tusen år sen jag simmade.. men det vore helt klart ett alternativ längre fram :) Ja jag gick ju upp så himla mycket förra gången, och vill verkligen undvika att göra det igen till varje pris. Så vill ju kunna träna så mycket och långt in i graviditeten som möjligt nu :) 

Jag vill hellst inte gå över 70 kg men samtidigt får man ju inte bli för fokuserad på vikten heller. Hoppas jag får sug efter frukt senare och inte godis :P
    popcornplaya skrev 2013-05-08 11:13:22 följande:
    Det va värst va ni tränar allihopa ;) jag försökte komma igång med lite träning strax innan jag blev gravid men nu vågar jag knappt göra nått. Räcker med hus och trädgårdsskötsel och knappt jag vågar det ;)

Vad är det du är rädd för? eller är det att du inte orkar mer?
  • popcornplaya

Är ganska otränad nu och känns onödigt att stressa/anstränga kroppen. Vill liksom inte riskera nått. Vi har kämpat i ungefär två år för att bli gravida igen och jag är väll bara väldigt, väldigt nojjig.

• sagalo
    mariafii skrev 2013-05-08 11:19:20 följande:

Jag vill hellst inte gå över 70 kg men samtidigt får man ju inte bli för fokuserad på vikten heller. Hoppas jag får sug efter frukt senare och inte godis :P
    Ja har ungefär samma "viktmål" eller vad man ska säga.. men håller med, inte roligt om man ska vikthetsa hela graviditeten heller! Haha ja jag ska nog försöka dra ner på godisätandet osv iaf :)

Ska träffa svärföräldrarna ikväll för första gången sen vi plussade, och jag VET att det kommer bjudas på vin. Haha är lite nervös för det, för jag brukar aldrig tacka nej annars.. så tror att de kommer börja ana nått direkt :p Men visst är det så att embryot/fostret inte får näring från mamman förrän vecka 10 eller nått sånt? Tänkte om man kanske kunde ta ett litet glas utan dåligt samvete, bara för att slippa misstänksamhet. Vill ju överraska dom stort när vi väl ska berätta! :) Haha, hatar det här hemlighetsmakeriet alltså... 
  • popcornplaya

Jag skulle nog inte dricka vin. Är det verkligen värt att dricka vin bara för att hålla det hemligt?

Men vi gör alla våra egna val :)

• mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 11:33:02 följande:
    Ja har ungefär samma "viktmål" eller vad man ska säga.. men håller med, inte roligt om man ska vikthetsa hela graviditeten heller! Haha ja jag ska nog försöka dra ner på godisätandet osv iaf :)

Ska träffa svärföräldrarna ikväll för första gången sen vi plussade, och jag VET att det kommer bjudas på vin. Haha är lite nervös för det, för jag brukar aldrig tacka nej annars.. så tror att de kommer börja ana nått direkt :p Men visst är det så att embryot/fostret inte får näring från mamman förrän vecka 10 eller nått sånt? Tänkte om man kanske kunde ta ett litet glas utan dåligt samvete, bara för att slippa misstänksamhet. Vill ju överraska dom stort när vi väl ska berätta! :) Haha, hatar det här hemlighetsmakeriet alltså... 

Nä jag tror den påverkas redan v5 så jag skulle inte dricka om jag var du. Men jag skulle nog ta glaset som bjuds men om det går och sedan kanske gå ut i köket å hälla ut lite eller ta glaset och sedan klaga på att du kanske fick ont i magen och hoppar över. Mina svärföräldrar brukar också bjuda men ibland brukar jag tacka nej och skylla på jobbet. Men har inte träffat dom efter plusset, och just nu känns det som att jag inte vill träffa dom fören då vi ska berätta för hatar också hemlighetsmakeriet.

Angående vikten så hoppas jag faktiskt på att gå ner lite först då jag har lite extra kilon. Tränar mest styrka och precis kommit igång med konditionen igen efter lite uppehåll. Men vi får se hur det går för man brukar väl inte gå upp i vikt förens efter v12 ungefär  
  • sagalo
    popcornplaya skrev 2013-05-08 11:35:53 följande:
    Jag skulle nog inte dricka vin. Är det verkligen värt att dricka vin bara för att hålla det hemligt?

Men vi gör alla våra egna val :)
     Nej, jag resonerar ju egentligen precis så! Det är ju ingen big deal om dom nu skulle ana något. Och själv känner jag ju att det förmodligen inte skulle kännas helt bra att göra det.. haha, bara att hoppas att dom isf inte frågar rätt ut för då skulle jag bli ordentligt ställd ;)
  • mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 11:41:13 följande:
     Nej, jag resonerar ju egentligen precis så! Det är ju ingen big deal om dom nu skulle ana något. Och själv känner jag ju att det förmodligen inte skulle kännas helt bra att göra det.. haha, bara att hoppas att dom isf inte frågar rätt ut för då skulle jag bli ordentligt ställd ;)

Prata med din sambo vad ni säger om dom skulle ställa den frågan så ni inte blir lika ställda :)
  • sagalo
    mariafii skrev 2013-05-08 11:40:42 följande:

Nä jag tror den påverkas redan v5 så jag skulle inte dricka om jag var du. Men jag skulle nog ta glaset som bjuds men om det går och sedan kanske gå ut i köket å hälla ut lite eller ta glaset och sedan klaga på att du kanske fick ont i magen och hoppar över. Mina svärföräldrar brukar också bjuda men ibland brukar jag tacka nej och skylla på jobbet. Men har inte träffat dom efter plusset, och just nu känns det som att jag inte vill träffa dom fören då vi ska berätta för hatar också hemlighetsmakeriet.

Angående vikten så hoppas jag faktiskt på att gå ner lite först då jag har lite extra kilon. Tränar mest styrka och precis kommit igång med konditionen igen efter lite uppehåll. Men vi får se hur det går för man brukar väl inte gå upp i vikt förens efter v12 ungefär  
    Okej, ja hur det än ligger till så känns det ju lättast att bara utgå från att allt vad rökning och alkohol heter att förbjudet från första början :) Skulle ju som sagt inte kännas bra oavsett! Haha ja kanske får göra en sån fuling! beror väl lite på om de bjuds innan maten eller inte, annars får jag väl bara vara snabb med att fylla ett glas med läsk eller nått så jag slipper frågan :p Alltså åh.. känns så fånigt att man ska hålla på såhär! Vill ju bara vara ärlig, men känns ju lite tidigt än :) Men ja, ska prata med sambon innan!

Jag med! Haft några envisa kilon som jag gått upp och ner sen jag fick barn.. och just nu ligger jag ett par kilon över det jag vill liksom. Hade ju planerat att hinna bli av med dom innan, känns svårt att göra det nu? 
Svar på tråden BF januari 2014