• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar
    Me2 skrev 2013-08-29 06:53:47 följande:
    Vet att namnfrågan varit uppe innan, men nu när vi vet att vi väntar en pojke känns det mer relevant för mig. Någon som har ett gäng "gamla" pojk namn att slänga upp ? Har googlat som en galning, men tycker de flesta bara låter hårda.  

Jag gillar Eliot och Malte
    Ursäkta min dyslexi
  • svalan
    Vet att namnfrågan varit uppe innan, men nu när vi vet att vi väntar en pojke känns det mer relevant för mig.
    Någon som har ett gäng "gamla" pojk namn att slänga upp ?
    Har googlat som en galning, men tycker de flesta bara låter hårda.  
    Jag är också ute efter lite namnförslag, både tjej och kille.

Otis, Vidar, Elis, Matheo, Bastian och Sam tycker jag är fina killnamn :)
  • londonsvenska

God morgon alla, vi är också ute efter namnförslag till en liten pojke, helst ett lite äldre namn då storasyster heter Elise!! Så himla svårt tycker vi!!

Ha en bra dag all!!!!

• Me2

Känns så mycket lättare med tjejnamn än killnamn, förstår inte det.
    Skulle helst vilja ha ett namn som inte börjar på M eller H eftersom de andra gör det, men med E som andra bokstav. Inte alls höga krav  
    Henry tycker jag är jätte fint, men känns lite likt tvåan som också börjar med He. 
    För min del lutar det åt Nils, medan maken tycker Karl, men det tycker jag är så svårt att säga, så antagligen måste vi ha något helt annat. Tur att man har några månader på sig...... 

• Kattamaja

Vår femåring har bestämt att bebisen ska heta Sixten om det blir en kille. Ett namn som vi inte funderat över alls, men när han han sa det kände vi att det passar perfekt (om det ser ut som en Sixten när han kommer ut.)

Som tjejnamn har vi lite olika förslag, Stella, Elsy, Astrid och Ella. Sjäv är jag sugen på ett dubbelnamn som Ella-Maj men där har maken lagt in sitt veto

• M Hedell
    sagalo skrev 2013-08-28 22:39:13 följande:
    Usch, detta har ingenting med tråden att göra men jag känner att jag måste få skriva av mig lite. Vi var och handlade på Ica maxi idag och när vi kom ut till bilen såg vi att det satt två små barn runt året som sov i bilen bredvid vår, helt ensamma! Det var 23 grader ute och stekande sol och vi hade ju ingen aning om hur länge de varit där. Ringde polisen som försökte få tag i bilägaren utan resultat så de beslutade att rycka ut. I ca 20-25min satt vi och väntade innan föräldern tillslut kom ut och tyvärr hann föräldern precis åka iväg då polisen kom så de missade honom. Hade önskat att dom hade hunnit fram i tid då jag tänker att risken vore mindre att det händer igen om hen blivit konfronterad. Sambon skällde iaf ut föräldern och sa att polisen försökt få tag i hen. Blev verkligen så arg och illa till mods av detta. :( Så himla korkat och onödigt. En bil blir ju verkligen stekhet direkt i solen.
    Att folk aldrig lär sig! Skrämmande. Bra insats av er!
  • M Hedell
    SB2011 skrev 2013-08-28 21:21:08 följande:
    Kan snart inte ha byxor eller trosor på mig för loppan ska bråka med dom hela tiden! Minsta lilla de sitter åt så ska de sparkas på byx/troskanten heela tiden! Haha Fler med det problemet?
    Haha! Har precis samma problem Lillasyster blir som tokig av byxlinningar som smiter åt och bråkar nåt alldeles hemskt med att sparka på kanten Hjärta

Ja fy vad namn är svårt! Vi (jag) har nog lite lättare att komma på fina pojknamn, och har haft med dom två andra oxå, då har vi bara haft ett flicknamn på lager. Första barnet heter Alicia och skulle som pojke hetat Liam, andra barnet heter Noel och skulle som flicka hetat Nathalie och några fler flicknamn än så hade vi inte Tungan ute Pojknamn hade vi några fler av. Nu har vi inga förslag alls förutom Viljah som jag tycker är fint men de tyckte ju inte han den andra som ska vara med och bestämma Nån som har tips på bra namnsidor?
  • c4trin
    Vet att namnfrågan varit uppe innan, men nu när vi vet att vi väntar en pojke känns det mer relevant för mig.
    Någon som har ett gäng "gamla" pojk namn att slänga upp ?
    Har googlat som en galning, men tycker de flesta bara låter hårda.  
    Fina killnamn som inte e hårda tycker jag om: Måns, Noah och Leo :D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014