• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed

Usch är orolig. Igår kväll fick jag som mini värkar regelbundet i ca 1 h sen somnade jag och nu på morgonen är det samma sak. Har ringt mvc som sa att så ska det absolut inte kännas så hon skulle gå och säga det till min bm så hon skulle ringa upp men det har hon inte gjort än.

• Oh baby
    dosed skrev 2013-08-29 09:24:18 följande:
    Usch är orolig. Igår kväll fick jag som mini värkar regelbundet i ca 1 h sen somnade jag och nu på morgonen är det samma sak. Har ringt mvc som sa att så ska det absolut inte kännas så hon skulle gå och säga det till min bm så hon skulle ringa upp men det har hon inte gjort än.

Hur känns det? Är det värkar eller sammandragningar?
  • Oh baby

Och det är superbra att de tar dig på allvar! Snart får du hjälp! :* Jag har rätt mycket sammandragningar, oftast är det för att jag har GBS och det gör att min livmoder är lättretad. Du kanske fåt komma ner och göra ett urinprov.

• dosed

Det känns som små små värkar vilket är det som oroar mig :( är ssk så har tagit hem några urinstickor och uvi är det inte

• M Hedell
    dosed skrev 2013-08-29 09:24:18 följande:
    Dom gör alltså ont? Rynkar på näsan Hoppas hon ringer snart och att det snart går över!
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-28 21:21:08 följande:
    Kan snart inte ha byxor eller trosor på mig för loppan ska bråka med dom hela tiden! Minsta lilla de sitter åt så ska de sparkas på byx/troskanten heela tiden! Haha Fler med det problemet?
    Har tänkt på precis samma sak. Om jag har en byxkant som sitter åt lite så sparkar bebisen precis där. Likaså om jag sitter och lutar magen mot en bordskant eller liknande så uppenbarligen reagerar väl bebisen på det tryck som blir på magen. Dumt att det inte fungerar likadant när man vill att den ska sparka så att sambon känner :P

• LeaveMeAlone
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-28 22:24:06 följande:
    Är de bara jag som "skäms" för min mage. Visst nu är de bara sambon som ser den utan kläder men jag tycker verkligen den är de fulaste gravidmage jag sett. Ibland känner jag att de är okej och som idag så blir jag nästan bara "äcklad" Som sagt innan så drog aldrig huden ihop sig efter förra grav och nu har jag en hudsäck hängandes typ utandpå/under magen. Inte så fina magar som er andra utan man skulle kunna tro att de är en svullen fetto mage... :( Lite nere idag helt enkelt. mycket stress (i och för sig roligt) på jobb men också här hemma för att hinna med bakning och strykning och packning innan vi åker iväg med jobb över natt imån. Vilket har gjort att fogarna är riktig skit hela em och kvällen. Jag som var så glad igår över att de inte gjort ont på länge... Skit med...

Tack för jag fick gnälla av mig!
    Jag skäms inte men kan förstå vad du menar. Min hud på magen är ju inte precis tight om magen som innan jag fick barn och därav kan jag ibland tycka att jag ser mest fet ut i vissa klädesplagg även fast jag inte ens är överviktig. Men jag har haft ganska många år att bli sams med min slappa mage så jag bryr mig inte längre. Det är mycket som förändras iom en graviditet och det kan ju tära lite på självförtroendet efteråt. Man får peppa sig själv mycket för man är fin trots bristningar och slappare hud. 
  • Oh baby
    dosed skrev 2013-08-29 09:32:47 följande:
    Det känns som små små värkar vilket är det som oroar mig :( är ssk så har tagit hem några urinstickor och uvi är det inte

Håller tummarna att det går bra. Du är inte stressad på jobbet eller så, så att det är det som triggar livmodern? Har du barn sen tidigare (menar så du känner skillnaden på sammandragningar och värkar)?
  • dosed
    M Hedell skrev 2013-08-29 09:33:33 följande:
    Dom gör alltså ont? Hoppas hon ringer snart och att det snart går över!

Ja de gör rejält ont, känns inte alls bra. Bebisen sparkar på som vanligt vilket är skönt iaf
  • dosed
    Oh baby skrev 2013-08-29 09:37:46 följande:
    Håller tummarna att det går bra. Du är inte stressad på jobbet eller så, så att det är det som triggar livmodern? Har du barn sen tidigare (menar så du känner skillnaden på sammandragningar och värkar)?

Jo jag har en son sen innan så känner igen smärtan, även om det gör ju mindre ont än en riktig värk men ändå rejält ont
Svar på tråden BF januari 2014