• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Flikkan: Det gör så där ont för mig också ibland. Speciellt när jag varit väldigt kissnödig ex på natten. Gör mest ont på höger sida av magen?!

• LillFrö

Jag känner igen det där! Kan vara jättekissnödig men ändå ha svårt att kissa, och när jag välmkissat på gör det ont,, liksom stramar och värker över livmodern.... Sitter i kanske 5 minuter, sen ger det sig...

Flikkan skrev 2013-08-30 22:14:33 följande:
    Jag har ett problem! När jag kissar ibland så gör det så jäkla ont och stramar i hela magen när jag tömt blåsan. Vi har varit ute och fiskat mycket dom senaste veckorna i våran stuga. Och där är det jätte mycket mygg så man får lite smått panik när man sätter sig ut i skogen och ska kissa med rumpan bar! Så man trycker på för att skynda på det, och efter det gör det så obt så jag börjat gråta. Och när jag sedan reser mig upp så hugger det och blir 10 ggr värre. Någo. Som känner igen detta? Vad kan det bero på, känns som det inte är normalt! :(

• Flikkan

Det känns i hela magen för mig.
    Det går ju såklart över men det känns som det tar jätte lång tid!

• Belgien
    Syskonförsök skrev 2013-08-30 01:03:31 följande:
    Så här ser den hon syr åt mig ut, fast jag kommer välja annat tyg. Sen kan jag ta ut skumgummimadrassen och tvätta eftersom hon sytt en flärp som går runt på baksidan och sitter fast med knappar, jättebra. :)

Jätte fin! Och roligt också att den kmr från din vän också :)
  • Belgien

Jag är jätte törstig på mornarna och det enda som kan släcka min törst är apelsin eller äpple juice! Banan åt jag flera st varje dag förut, så enkelt att bära med sig också eftersom jag fick såna "akut hunger" flera ggr om dagen :P Men nu har jag nog förätit mig på de där jäkla bananerna istället

• Syskonförsök
    Belgien skrev 2013-08-30 23:19:48 följande:

Jag är jätte törstig på mornarna och det enda som kan släcka min törst är apelsin eller äpple juice! Banan åt jag flera st varje dag förut, så enkelt att bära med sig också eftersom jag fick såna "akut hunger" flera ggr om dagen :P Men nu har jag nog förätit mig på de där jäkla bananerna istället

Tror hon har en att sälja om du är intresserad, men kostar 500kr plus porto  
  • Mademoiselle

Apropå att det gör ont när ni kissar. Jag har ju så extremt mycket sammandragningar och nu har det visat sig att jag har urinvägs och jag har fått penicillin. Hoppas att det innebär att sammandragningarna kommer att minska. Kan det vara urinvägs ni har?

• rumpeflin

Angående cravings.... Dricker 1,5 l mjölk om dagen, har gjort sen jag blev gravid.. Kul att så många vill ha juice, det har inte jag känt nått sug efter. Men knäckebröd med kaviar slinker också ner några stycken om dagen ;) blir ALLTID sugen just på jobbet...

• Syskonförsök

Apelsinjuice är bra, det är positivt för järnupptaget. 
    Jag skällde lite på min tjej förra graviditeten för hon hinkade apelsinjuice, det var helt galet. Tyckte det var så mycket socker som hon drack. Men fick en knäpp på näsan när hennes hb-värde var bra hos barnmorskan, så skojade vi om juicen och hon sa att ja men det är därför. Det binder järnet bättre!  

• Syskonförsök

Nu har jag köpt hem juice till henne som är berikad med extra järn och någonting mer som jag inte kommer ihåg.

Svar på tråden BF januari 2014