• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    NorasMamma skrev 2013-08-31 09:43:40 följande:
    Vi har några mediciner kvar att testa om dessa inte funkar. Men hamnar vi i läget att de inte går att kontrollera blir det operation. Vilket känns riktigt jobbigt då det är så riskfylld. Opererar de på fel ställe kan hon bli förlamad eller tappa talet eller nån annan funktion
    Måste vara bland de jobbigaste att ha barn som är allvarligt sjuk. Hoppas verkligen medecinerna funkar
  • popcornplaya

Angående rs är det typ omöjligt att skydda sig när man har syskon i skola eller på dagis. Min andra fick rs i mars (född i november) och vi var inlagda på sjukhus en vecka för att hon inte orkade äta riktigt. Så hon fick nässond och innhalationer mot hostan.

Bara att hålla tummarna för att nästa klarar sig.

• NorasMamma

LeaveMeAlone och sunnydays: tack hoppas jag med. Det är jobbigt när hon mår dåligt och att inte ha en aning om hur de blir i framtiden. Eftersom att det är så ovanligt, hon är ensam i Sverige vad vi vet, så vet läkarna inget... Men annars är hon världens underbaraste, glada lilla tjej!! Men hoppas att nästa bebis är frisk!! Hennes sjukdom är inte genetisk utan totalt slumpmässig och risken att det ska hända oss igen är obefintlig. Men finns ju självklart andra sjukdomar och syndrom. Men oavsett hur de blir kommer jag att älska den lill* och göra allt för att hen ska må bra!

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-08-31 11:31:51 följande:
    Angående rs är det typ omöjligt att skydda sig när man har syskon i skola eller på dagis. Min andra fick rs i mars (född i november) och vi var inlagda på sjukhus en vecka för att hon inte orkade äta riktigt. Så hon fick nässond och innhalationer mot hostan.

Bara att hålla tummarna för att nästa klarar sig.
    Ja det är ju inte heller så att man håller isär syskonen. Verkar ju mer osunt än RS i sig så det är väl bara att hoppas på det bästa då! :) Har inte behövt fundera på något sånt där innan då man fått barn mitt i högsommaren och sen nästan alltid varit frisk. Får se om även denna kid ärver mitt hårda motstånd. 

Eller ja, just nu verkar ju mitt motstånd inte vara så högt. Sitter ju här dunderförkyld som sagt.  
  • LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 12:08:20 följande:
    LeaveMeAlone och sunnydays: tack hoppas jag med. Det är jobbigt när hon mår dåligt och att inte ha en aning om hur de blir i framtiden. Eftersom att det är så ovanligt, hon är ensam i Sverige vad vi vet, så vet läkarna inget... Men annars är hon världens underbaraste, glada lilla tjej!! Men hoppas att nästa bebis är frisk!! Hennes sjukdom är inte genetisk utan totalt slumpmässig och risken att det ska hända oss igen är obefintlig. Men finns ju självklart andra sjukdomar och syndrom. Men oavsett hur de blir kommer jag att älska den lill* och göra allt för att hen ska må bra!
    Ja nä så mycket otur tror jag inte ni ska behöva få så att båda barnen blir sjuka. Iaf när det just rör sig om icke genetiska sjukdomar. Måste ju vara en på miljonen att det skulle ske. Som du säger så spelar det ju ingen roll vilket som, man älskar dom och gör allt man kan för dom oavsett. Men skulle väl kanske räcka med vanlig föräldra-oro för nästa bebis för er kan man tycka! 
  • NorasMamma
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-31 13:45:04 följande:
    Ja nä så mycket otur tror jag inte ni ska behöva få så att båda barnen blir sjuka. Iaf när det just rör sig om icke genetiska sjukdomar. Måste ju vara en på miljonen att det skulle ske. Som du säger så spelar det ju ingen roll vilket som, man älskar dom och gör allt man kan för dom oavsett. Men skulle väl kanske räcka med vanlig föräldra-oro för nästa bebis för er kan man tycka! 
    Jo de var väll nästan en på miljonen att Nora skulle få sin sjukdom. Så lite rättvisa ska de väll vara!
  • popcornplaya
    NorasMamma skrev 2013-08-31 14:29:16 följande:
    Jo de var väll nästan en på miljonen att Nora skulle få sin sjukdom. Så lite rättvisa ska de väll vara!
    Får jag fråga vad det är för sjukdom hon har?

Hon måste väll ha rätt till resurspersonal på dagis också.
  • englasmamma86

Körde runt som en galning till apotek och hälsokost butiker ,nej inget fog bälte... Sen hitta jag ett äntligen på en second hand butik i stan för 80 kr så jag är nöjd..nu hoppas jag det ska hjälpa oxå.

• vilja89

Förberedelserna för kvällens kräftskiva är i full gång. 30 personer plus några barn väntas komma och min foglossning gör sig påmind! Blir en spännande kväll ;)

Svar på tråden BF januari 2014