• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    Kramardig skrev 2013-08-31 08:38:45 följande:

Har ni funderat något på det här med RS-virus? Jag är redan lite nojig över hur det ska gå. Alla vi kommer ju få våra guldklimpar när RS-viruset far runt. Vi som har barn som går på förskola kan ju nästan räkna med att ha förkylning hemma kring denna tid.

Jag va supernojjig med sonen! Så fort man kom innanför dörren hos oss så skulle händerna tvättas och spritas!

Nu vet jag att de kommer inte gå att undvika på samma sett när sonen är på dagis!:/ kommer köra samma denna gången men ja! Får väl räkna me sjukor denna gången
  • LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 08:36:58 följande:
    Just nu är det tufft.. Har ju en dotter med ett väldigt ovanligt syndrom som bl.a. Innebär att hon har epilepsi. Hon har tysta anfall så de är inte så lätta att upptäcka, man måste hålla koll på henne. I sommar har vi åkt in på sjukhuset 7gånger, 3 nu i augusti. Det är oordning på hennes mediciner och vi har höjt och lagt till nya sorter. Sen kan det vara lugnt en vecka eller två oxå börjar kramperna om.. Dessutom ska jag nu börja jobba.. Har fått intyg om tfp för nästa vecka men sen är de dags. Är alltså tvungen att bli bekväm i att lämna bort lillan under en vecka samtidigt som jag hela tiden väntar på bakslaget.... Känns extra jobbigt nu då vi inte sovit inatt, det kan vara så att hon haft ett anfall inatt :/ all stress gör att ba dessutom har sammandragningar konstant! Och ryggen värker. Usch att lämna henne på förskolan ska inte vara förknippat med ångest. Hon har tyckt inskolningen var jätterolig! Har hela tiden behövt vara stark för henne men känner att jag snart bryter ihop ordentligt...
    Oj det låter verkligen tufft! Om hon är sjuk har hon då någon assistent eller går på en speciell förskola? Tänker att det ju måste finnas någon form av extrahjälp för henne och för eran trygghet. Låter som något du behöver mycket stöd i vilket som. Hoppas att det går bra att börja jobba och att det löser sig iaf. Kram 
  • sunnydays
    rumpeflin skrev 2013-08-31 00:38:22 följande:
    Angående cravings.... Dricker 1,5 l mjölk om dagen, har gjort sen jag blev gravid.. Kul att så många vill ha juice, det har inte jag känt nått sug efter. Men knäckebröd med kaviar slinker också ner några stycken om dagen ;) blir ALLTID sugen just på jobbet...
    Har också börjat dricka jätte mycke mjölk. Innan vart jag sur i halsrn men det tar mjölken bort :)
  • NorasMamma
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-31 08:56:59 följande:
    Oj det låter verkligen tufft! Om hon är sjuk har hon då någon assistent eller går på en speciell förskola? Tänker att det ju måste finnas någon form av extrahjälp för henne och för eran trygghet. Låter som något du behöver mycket stöd i vilket som. Hoppas att det går bra att börja jobba och att det löser sig iaf. Kram 
    Ingen assistent i nuläget då hon i övrigt klarar sig väldigt bra. Sen får framtiden utvisa om behöver särskilt stöd i övrigt. Det är kramperna som är de problematiska. Men de har bra personaltäthet. Fyra personal på 15barn (finns en till med särskilda behov i gruppen) och förslolechefen har sagt att det inte ska placeras fler barn i nuläget. Så de har tid. Men är ändå jobbigt att lämna bort henne. Hade vi haft kontroll över kramperna hade de varit en annan sak. Jag är väldigt nöjd över förskolan hon fått och personalen. Blir att pröva lämna henne korta stunder i veckan.. Hoppas jag med! Tack
  • LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 09:16:35 följande:
    Ingen assistent i nuläget då hon i övrigt klarar sig väldigt bra. Sen får framtiden utvisa om behöver särskilt stöd i övrigt. Det är kramperna som är de problematiska. Men de har bra personaltäthet. Fyra personal på 15barn (finns en till med särskilda behov i gruppen) och förslolechefen har sagt att det inte ska placeras fler barn i nuläget. Så de har tid. Men är ändå jobbigt att lämna bort henne. Hade vi haft kontroll över kramperna hade de varit en annan sak. Jag är väldigt nöjd över förskolan hon fått och personalen. Blir att pröva lämna henne korta stunder i veckan.. Hoppas jag med! Tack
    Ja det lät ju bra med personal. Vet det var 3 personal på 18 barn där min son gick.  Vad säger läkarna om kramperna? Om det fortsätter menar jag?
  • Burberry
    Kramardig skrev 2013-08-31 09:38:45 följande:

Har ni funderat något på det här med RS-virus? Jag är redan lite nojig över hur det ska gå. Alla vi kommer ju få våra guldklimpar när RS-viruset far runt. Vi som har barn som går på förskola kan ju nästan räkna med att ha förkylning hemma kring denna tid.

Jag kommer att undvika shoppa med bebisen när det är mycket folk, och ha handsprit i bilen att använda efter dagis o butiksbesök.

Men annars oroar jag mig inte så värst denhär gången, var mer orolig förra gången när tvillingarna som var prematurer var extra känsliga. Nu hoppas jag på ett fullgånget barn, och redan i februari brukar ju RS börja minska, mest brukar det finnas i november- december.

Våra dagis-tvillingar brukar bara vara sjuka en gång i året, så är inte så orolig de ska smitta ner bebis. Och bebis får lämna hrmna med pappa / i bilen vid dagislämning o hämtning.

Handsprit borde jag börja med redan nu egentligen, minns jag använde det hela förra graviditeten, och var inte sjuk en enda gång.
  • NorasMamma
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-31 09:32:09 följande:
    Ja det lät ju bra med personal. Vet det var 3 personal på 18 barn där min son gick.  Vad säger läkarna om kramperna? Om det fortsätter menar jag?
    Vi har några mediciner kvar att testa om dessa inte funkar. Men hamnar vi i läget att de inte går att kontrollera blir det operation. Vilket känns riktigt jobbigt då det är så riskfylld. Opererar de på fel ställe kan hon bli förlamad eller tappa talet eller nån annan funktion
  • LeaveMeAlone
    NorasMamma skrev 2013-08-31 09:43:40 följande:
    Vi har några mediciner kvar att testa om dessa inte funkar. Men hamnar vi i läget att de inte går att kontrollera blir det operation. Vilket känns riktigt jobbigt då det är så riskfylld. Opererar de på fel ställe kan hon bli förlamad eller tappa talet eller nån annan funktion
    Oj, då hoppas jag för er del att medicinerna biter. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att ha ett barn som har en allvarlig sjukdom. 
  • LeaveMeAlone

Apropå RS virus så har jag inte ens tänkt på det. Vet nog ärligt talat inte så mycket om det. Har ju skolbarn och även om han aldrig är sjuk så bär han ju på baciller från fritids. Men kanske är värre med dagisbaciller?

• Line79

Laddar inför sista loppet på läääänge.. Solsidan runt, nu kör vi!

Svar på tråden BF januari 2014