• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-08-30 12:56:23 följande:

Någon här som har erfarenhet av Belly Bandit? Efter förra graviditeten drog magen ihop sig dåligt, köpte efter ett tag någon maggördel från Lindex (eller KappAhl?) men tyckte nu inte den hade så stor effekt.

Löns det satsa på en Belly Bandit denna gång och ta med den redan till BB? Och hur är det, om man skulle bli snittad, kan man alls använda den då? Någon med barn från förr som har erfarenhet av dem?

Tror inte det hjälper så mkt ner än att det kan va skönt att ha på sig.
  • Kramardig

Idag har vi varit och klämt och känt på lite barnvagnar, såå roligt!

Jag var lite inne på Emmaljunga super nitro men väl på plats så kändes den inte alls bra. Däremo tittade vi en hel del på Brio smile. Sambon gillade den ganska mycket.

Jag har alltid varit inne på att köpa en ny vagn till den här bebisen som blir den sista men jag är lite osäker ändå. Är det värt tusenlappar extra för just en ny? Köper man begagnat så finns det ju inga garantier heller..

• Tokfrans
    vilja89 skrev 2013-08-30 13:12:46 följande:
    Oj! Hur har du kunnat döljt magen och hemligheten så länge för din egen mamma? :) Eller ni kanske träffas sällan. Vad vet jag!
    Min mamma var med när jag köpte testet. Faktum är att det var hon som tjatade mig dit ;)
    jag hade ingen mage, de sa pang nu de senaste dagarna har bara gått upp 2 gram :P
    Jo hon bor i gbg och jag i norrköping så ^^ lite långt och ville inte berätta över telefon. 
  • Tokfrans
    SB2011 skrev 2013-08-30 13:09:29 följande:
    Va kul!:)

Att ni klarar hålla de hemligt så länge! Haha jag hade aldrig kunnat!
    haha du de va riktigt svårt! :D
  • SB2011

Hehe då va jag inte helt fel ute när jag tänker så då:) nä de kvittar ju egentligen! Men de e kul att de kan va så olika. Lika dant med när man gick in i 2dra trimestern ju!

• Jossehaugen
    SB2011 skrev 2013-08-30 12:34:55 följande:
    TUL står för tillväxt ultraljud

Okej, tack för ditt svar
  • Siiran

Nu har jag varit hos bm för att prata om min extrema trötthet. Järnvärdet var bra och jag som hade hoppats på att det gick att lösa med tabletter började storböla. Bm tror att jag har fått typ en depression, nytt jobb, gravid och vara i princip ensam om allt (killen bor 15 mil bort och arbetar i flottan - borta flera veckor i taget utan att vi kan prata med varandra). Fick en läkartid om två veckor för ev. sjukskrivning. Har varit hemma från jobbet två dagar nu och bara sovit. Känner lite panik över hur jag ska orka två veckor till. 

Ursäkta klaginlägget men allt känns så himla tungt nu :( 

• SB2011
    Siiran skrev 2013-08-30 15:28:29 följande:

Nu har jag varit hos bm för att prata om min extrema trötthet. Järnvärdet var bra och jag som hade hoppats på att det gick att lösa med tabletter började storböla. Bm tror att jag har fått typ en depression, nytt jobb, gravid och vara i princip ensam om allt (killen bor 15 mil bort och arbetar i flottan - borta flera veckor i taget utan att vi kan prata med varandra). Fick en läkartid om två veckor för ev. sjukskrivning. Har varit hemma från jobbet två dagar nu och bara sovit. Känner lite panik över hur jag ska orka två veckor till. 

Klaga på! De e ok! Jag har dagar då jag inte förstår hur jag ska fixa de heller! Har nog blivit de med! de va vad min bm trodde iaf när vi pratades vid här om dagen! Men som hon sa e de bara att ta en dag åt gången! Hoppas du får bra hjälp av dr!

Kram
  • sunnydays

Man får klaga. Hoppas det går bra hos läkaren.
    Kan du inte be att få prata med någon via din bm?
  • Line79
    Nu har jag varit hos bm för att prata om min extrema trötthet. Järnvärdet var bra och jag som hade hoppats på att det gick att lösa med tabletter började storböla. Bm tror att jag har fått typ en depression, nytt jobb, gravid och vara i princip ensam om allt (killen bor 15 mil bort och arbetar i flottan - borta flera veckor i taget utan att vi kan prata med varandra). Fick en läkartid om två veckor för ev. sjukskrivning. Har varit hemma från jobbet två dagar nu och bara sovit. Känner lite panik över hur jag ska orka två veckor till.  Ursäkta klaginlägget men allt känns så himla tungt nu :( 

STOR KRAM!!!!
Svar på tråden BF januari 2014