• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    Jossehaugen skrev 2013-08-30 12:32:28 följande:

Vad menas med TUL?
    TUL står för tillväxt ultraljud
  • popcornplaya
    Jossehaugen skrev 2013-08-30 12:32:28 följande:

Vad menas med TUL?
    Ja tillväxt ultraljud där dom gör en uppskattning på hur stor bebisen är och om den då är större eller mindre än genomsnittet.
  • Burberry

Någon här som har erfarenhet av Belly Bandit? Efter förra graviditeten drog magen ihop sig dåligt, köpte efter ett tag någon maggördel från Lindex (eller KappAhl?) men tyckte nu inte den hade så stor effekt.

Löns det satsa på en Belly Bandit denna gång och ta med den redan till BB? Och hur är det, om man skulle bli snittad, kan man alls använda den då? Någon med barn från förr som har erfarenhet av dem?

• Tokfrans

Idag är man i v.19 och har berättat för min mor att hon ska bli mormor och de va en del skrik och tårar (glädje) :)

Hon har även känt bebben sparka och blev helt till sig .. och börja gråta igen, av lycka hahah.

Magen har börjat växa, står även upp som en bula när man vaknar ( ÄNTLIGEN) :D 

• SB2011
    Tokfrans skrev 2013-08-30 13:05:24 följande:

Idag är man i v.19 och har berättat för min mor att hon ska bli mormor och de va en del skrik och tårar (glädje) :)

Hon har även känt bebben sparka och blev helt till sig .. och börja gråta igen, av lycka hahah.

Va kul!:)

Att ni klarar hålla de hemligt så länge! Haha jag hade aldrig kunnat!
  • vilja89
    Tokfrans skrev 2013-08-30 13:05:24 följande:

Oj! Hur har du kunnat döljt magen och hemligheten så länge för din egen mamma? :) Eller ni kanske träffas sällan. Vad vet jag!

Min mamma var med när jag köpte testet. Faktum är att det var hon som tjatade mig dit ;)
  • SB2011

De sista dagarna har jag äntligen börjat känna sparkar uppe vid naveln! Inte bara i sidorna eller precis ovanför muffen!

Är i v18+5 nu eller v 19 som vissa säger! Men jag undrar när räknar ni att är halvvägs? Tycker de verkar va lite olika när man läser på olika sidor? För mig är de när man kommer över v19+6, men andra säger så fort man kommer in i v20 (19+0) ! Vad säger ni?

Visst de kvittar väl men är mest nyfiken hur ni tänker!

• vilja89
    SB2011 skrev 2013-08-30 13:20:34 följande:

De sista dagarna har jag äntligen börjat känna sparkar uppe vid naveln! Inte bara i sidorna eller precis ovanför muffen!

Är i v18+5 nu eller v 19 som vissa säger! Men jag undrar när räknar ni att är halvvägs? Tycker de verkar va lite olika när man läser på olika sidor? För mig är de när man kommer över v19+6, men andra säger så fort man kommer in i v20 (19+0) ! Vad säger ni?

19+6 för det är ju halva :)
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-30 13:20:34 följande:

Jag trodde man r'äknade halvvägs när man gått 20 fulla veckor men enligt min ena app så var det när man precis gick in i v 20 dvs 19 fulla. Egentligen är det ju inte så stor skillnad. Har sagt att jag är ungefär halvvägs sen jag var i v 18 :P Från v 36 kan man ju mer eller mindre säga att man är "klar" och bebisen bara tjockar på sig det sista :P
  • dosed

Vad kul mymemlan! Jag blev färdig sjuksköterska i januari så var inte längesen jag pluggade men det är såå skönt att vara färdig :) jag ska satsa på att bli barnmorska sen efter föräldraledigheten

Svar på tråden BF januari 2014