• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

Kram till dig Siiran.
    Vet hur de känns att vara ensam, min sambo jobbar utomlands och har varit borta i 4 veckor nu, känna tungt att nästan gå igenom de här själv.
    Hoppas de löser sig för dig.

• Siiran

Tack alla! Har bokat en egen läkartid på vårdcentralen nu, så på tisdag ska jag dit. Känns bättre att inte behöva vänta så länge. De bokade in en längre läkartid med när jag förklarade hur jag mår så hoppas de tar det på allvar. Inte kul att vara rädd för att börja gråta eller svimma när man jobbar med eleverna (är lärare). Tack för ert stöd{#emotions_dlg.flower}

• kallemaja

Nån mer som har gått in i v 21 och ännu inte känt bebisen? Vet ju om att moderkakan är i framvägg men längtar så efter att få känna något röra sig....

• Burberry
    kallemaja skrev 2013-08-30 17:55:13 följande:

Nån mer som har gått in i v 21 och ännu inte känt bebisen? Vet ju om att moderkakan är i framvägg men längtar så efter att få känna något röra sig....

Jag är inte ännu i vecka 21, men nu i vecka 20 har jag ännu inte känt några rörelser alls av bebis, trots att jag är omföderska. Oroar mig dock inte, kände heller knappt av tvillingarna alls under förra graviditeten.
  • Tokfrans

måste berätta att jag såg väldens spark utanpå magen Förvånad
    redan i v.19 ..
    Behöver inte känna med handen längre, nu syns de istället haha 

• Fjällan

Tokftans va häftigt :)

Mitt troll va livligt i morses så jag la handen vid navlen och fick en rejäl kick till svar. Va både häftigt och obehagligt :) är i 18+3

• Flikkan

Jag har sett sparkar utanpå redan i vecka 17 :)

Därför jag har svårt att tro att jag är kortare gången enligt RUL för då skulle jag börja se sparkar i vecka 15-16 och känna någon vecka tidigare :)

Visst är det häftigt när man ser? :)

Jag har försökt filma dom!

• sunnydays
    kallemaja skrev 2013-08-30 16:55:13 följande:
    Jag går in i v 22imorrn och har börjat känna lite nu i v 21. Men inte alls mycke eller varje dag. Men nån tydlig puff. Har också moderkakan i framvägg. Så det kommer :)
  • Patricia1984
    Burberry skrev 2013-08-30 12:56:23 följande:
    Någon här som har erfarenhet av Belly Bandit? Efter förra graviditeten drog magen ihop sig dåligt, köpte efter ett tag någon maggördel från Lindex (eller KappAhl?) men tyckte nu inte den hade så stor effekt.

Löns det satsa på en Belly Bandit denna gång och ta med den redan till BB? Och hur är det, om man skulle bli snittad, kan man alls använda den då? Någon med barn från förr som har erfarenhet av dem?
    Jag använde den efter min förlossning och jag tyckte att den hjälpte att dra ihop magen samt att den är skön att ha på sig.
  • c4trin

Någon annan som har problem att tömma blåsan? Det känns annorlunda och jag får nästan "ta i", hoppas på att de e normalt o handlar om växande mage o tryck från livmodern ;)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014