• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan

Jag har inte UVI iaf, det har jag kollat upp 2 ggr nu.
    Får prata med min barnmorska på tisdag när jag ska dit och lämna något urinprov igen?
    Är det för att kolla urinen för sådan här förgiftning?

• bananiss

Hallååå! Fan vad tiden går fort! Jag hinner inte med? Så här fort gick det inte med första ;)
    Har blivit superförkyld och har jätteont i halsen.. Blivit smittad av alla boende på jobbet som är superförkylda :( Jaja.. Bara pallra sig iväg för en delad tur..

• SB2011
    bananiss skrev 2013-08-31 08:01:43 följande:

Hallååå! Fan vad tiden går fort! Jag hinner inte med? Så här fort gick det inte med första ;)
    Har blivit superförkyld och har jätteont i halsen.. Blivit smittad av alla boende på jobbet som är superförkylda :( Jaja.. Bara pallra sig iväg för en delad tur..

Ja efter en veckas inskolning på dagis är hela familjen snorvalpar här hemma!

Men jag håller med! Tycker tiden gått snabbare nu en me första! Även om de känns som en evighet kvar tills januari!
  • LeaveMeAlone

Kul det där med apelsinjuice. Det vill jag också ha. Men tror inte den hjälper min halsbränna direkt. Har senaste dagarna haft halsbränna och uppstötningar som bränner i hela halsen. Juice är det sista man vill ha då. Min konstiga craving efte findus frysta thai-soppa står kvar :P Har börjat kunna äta normala/stora portioner igen. pga illamåendet förut så gick det ju bara ner små små barnportioner men nu är det inga problem att äta vanligt. Ska dock försöka att inte börja okynnesäta igen. 

• NorasMamma

Just nu är det tufft.. Har ju en dotter med ett väldigt ovanligt syndrom som bl.a. Innebär att hon har epilepsi. Hon har tysta anfall så de är inte så lätta att upptäcka, man måste hålla koll på henne. I sommar har vi åkt in på sjukhuset 7gånger, 3 nu i augusti. Det är oordning på hennes mediciner och vi har höjt och lagt till nya sorter. Sen kan det vara lugnt en vecka eller två oxå börjar kramperna om.. Dessutom ska jag nu börja jobba.. Har fått intyg om tfp för nästa vecka men sen är de dags. Är alltså tvungen att bli bekväm i att lämna bort lillan under en vecka samtidigt som jag hela tiden väntar på bakslaget.... Känns extra jobbigt nu då vi inte sovit inatt, det kan vara så att hon haft ett anfall inatt :/ all stress gör att ba dessutom har sammandragningar konstant! Och ryggen värker. Usch att lämna henne på förskolan ska inte vara förknippat med ångest. Hon har tyckt inskolningen var jätterolig! Har hela tiden behövt vara stark för henne men känner att jag snart bryter ihop ordentligt...

• Kramardig

Har ni funderat något på det här med RS-virus? Jag är redan lite nojig över hur det ska gå. Alla vi kommer ju få våra guldklimpar när RS-viruset far runt. Vi som har barn som går på förskola kan ju nästan räkna med att ha förkylning hemma kring denna tid.

• c4trin
    Kramardig skrev 2013-08-31 08:38:45 följande:
    Har ni funderat något på det här med RS-virus? Jag är redan lite nojig över hur det ska gå. Alla vi kommer ju få våra guldklimpar när RS-viruset far runt. Vi som har barn som går på förskola kan ju nästan räkna med att ha förkylning hemma kring denna tid.
    Jo jag har också funderat o e lite orolig inför RS-viruset... Nu e detta vårt första barn så vi kan isolera oss i värsta fall men det e inte alltid lätt. Speciellt svårt om man har äldre syskoN!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    NorasMamma skrev 2013-08-31 08:36:58 följande:

Just nu är det tufft.. Har ju en dotter med ett väldigt ovanligt syndrom som bl.a. Innebär att hon har epilepsi. Hon har tysta anfall så de är inte så lätta att upptäcka, man måste hålla koll på henne. I sommar har vi åkt in på sjukhuset 7gånger, 3 nu i augusti. Det är oordning på hennes mediciner och vi har höjt och lagt till nya sorter. Sen kan det vara lugnt en vecka eller två oxå börjar kramperna om.. Dessutom ska jag nu börja jobba.. Har fått intyg om tfp för nästa vecka men sen är de dags. Är alltså tvungen att bli bekväm i att lämna bort lillan under en vecka samtidigt som jag hela tiden väntar på bakslaget.... Känns extra jobbigt nu då vi inte sovit inatt, det kan vara så att hon haft ett anfall inatt :/ all stress gör att ba dessutom har sammandragningar konstant! Och ryggen värker. Usch att lämna henne på förskolan ska inte vara förknippat med ångest. Hon har tyckt inskolningen var jätterolig! Har hela tiden behövt vara stark för henne men känner att jag snart bryter ihop ordentligt...

Usch va jobbigt ni har de!

?
  • SB2011
    SB2011 skrev 2013-08-31 08:47:49 följande:
    Usch va jobbigt ni har de!

?
    Men de skulle va ett hjärta inte ett frågetecken
  • Kramardig
    c4trin skrev 2013-08-31 08:44:21 följande:
    Jo jag har också funderat o e lite orolig inför RS-viruset... Nu e detta vårt första barn så vi kan isolera oss i värsta fall men det e inte alltid lätt. Speciellt svårt om man har äldre syskoN!

Jag kommer säkert köra på med handsprit till tusen meb blir storebror förkyld så är det ju svårt.
Svar på tråden BF januari 2014