• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    tröttismamma skrev 2013-09-01 13:50:09 följande:
    Ja, jag har också mått jätteilla, men det börjar släppa nu. Går dock ingenstans utan min vattenflaska och lite frukt och kex :) Blir jag hungrig måste jag äta något direkt, annars kommer illamåendet smygandes. Inte lika illa som tidigare, men det finns fortfarande kvar om jag inte äter regelbundet. Så det är lika bra att vara lite förberedd när man ska iväg nånstans :)
    Vad skönt att det börjar släppa nu. Nej, man kan inte vänta på att längre :)
  • LeaveMeAlone
    tröttismamma skrev 2013-09-01 12:12:19 följande:
    Mm, ska försöka att fokusera mindre på vikten också och ta det lugnt och äta så bra jag kan i nuläget :) Blir mest lite orolig över att jag skulle ha gått upp för lite, men det är säkert ingen fara :)
    Nej jag tror inte man behöver oroa sig. Vi påverkas så individuellt av hormonerna. Sedan beror det säkert lite på hur man ligger till viktmässigt när man blir gravid. Sålänge barnet mår bra tänker jag.
  • Tokfrans

Ja mina damer, så tråkigt väder så jag tänkte bjuda på ett litet roligt klipps om får en och skratta gött Skrattande
    ahhaha så jävla rolig!

">

• Mademoiselle

Jag är också lite orolig för min vikt. Jag är i v 21 och har bara gått upp drygt 1,5 kg (väger normalt 55 kg till 164 cm). Med mitt första barn gick jag inte heller upp jättemycket men detta känns extremt,..

• vilja89

Jag bör ligga på 70,1 - 71,3 kg i denna vecka (går in i v.23 idag - wohoo!). Jag väger 73 kg och har verkligen bara mage än så länge. :) 

• SB2011

Går in i v20 idag och ligger nu på +0.5kg men har inte bajjat på en vecka:( så ja tror jag ligger lite minus ff om jag hade fått skita lite!

• sunnydays

Är det bara jag som svullnar upp? Känns som jag samlar på mig vätska. svullen i benen och fått lite mer under hakan. Det hade jag redan när jag inte gått upp så mycket. Men tror det är vätska för det känns så, min syster svullnade också upp.

• sagalo

Jag är i vecka 22 snart 23 och har redan gått upp typ 10kg.. Mkt som kommit senaste veckorna bara. Enligt kalkylern har jag gått upp ett par kg för mkt. Dock blir folk förvånade när jag berättar hur mkt jag gått upp och kläderna sitter typ likadant förutom på magen då förstås så vet inte riktigt vart kilona hamnar! Tuttarna kanske ;) dom har blivit groteska! Gick upp 25kg med dottern så är väl helt enkelt en sån som bara samlar på mig allt.. Gick fort ner dom också så känns helt okej. Även om jag helst slapp gå upp lika mycket igen :) Men lustigt att det kan vara så olika för olika preggosar!

• Peak
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-31 23:13:36 följande:
    Oj det där måste jag också höra mig för med. Inte så att det stör mig om han kommer hem direkt efter skolan men kan ju tänka mig att sonen inte är jätteglad att missa tiden på fritids totalt. Han går ju 3an nu så är hans sista år på fritids. Hade på sätt och vis tyckt det var skönt för honom att få vara där lite efter skolan ibland om han ville. Han brukar ändå vara hemma tidigt.  Tänker som du att det inte är så kul när man är hemma och är trött och öm. Tur det finns andra ungar dom kan leka  med :P

Ja när jag hämtar honom tidigt (tidigare då jag inte jobbade raka veckor) var det ju jättetrist för alla kompisar var ju på fritids till 16 i alla fall och han var jättearg att bara jag hämtade tidigt ;) så han skulle sakna det! Går ju bara i 1:an också så fritids är ju jättekul att vara på! Han skulle ju ha roligare med sina kompisar än med höggravid mamma med foglossning!
Svar på tråden BF januari 2014