• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin
    tröttismamma skrev 2013-09-01 10:16:56 följande:
    Hej,

Jag är ny här på forumet och har BF den 30:e januari 2014. Det är mitt första barn. Nån annan här som väntar sitt första? 

Hej och välkommen! Vi väntar också första barnet, beräknat den 22 januari :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    tröttismamma skrev 2013-09-01 11:20:04 följande:
    Hej och tack!

Vi har ju nästan samma datum :) Hur har din graviditet varit hittills? Jag har haft det gräsligt med illamående och trötthet, men för någon vecka sedan började det avta lite och det känns som om jag får tillbaka lite av den energi jag brukar ha. Jag brukar vara en ganska energisk person, så det har varit en jobbig omställning att helt plötsligt inte orka göra någonting knappt. Under en längre tid har jag behövt gå och lägga min och sova någon timme under dagen för att orka hålla mig vaken till kvällen, men det slipper jag göra nu i alla fall :) Sedan har jag blivit väldigt lättgråten. Brukar nästan aldrig gråta innan jag blev gravid, men nu känns minsta misslyckande som en större katastrof :S Så det är lite jobbigt, men jag antar att jag kommer att få dras med det ett tag.

Hur mycket har du gått upp hittills? Jag har gått upp 4 kilo. Tycker att det känns lite lite,.. Jag tycker att jag äter hela tiden, men min sambo tycker att jag äter lite :S Nu var jag tvungen att kolla upp detta med en viktkalkylator jag hittade på nätet. Hm... Enligt min tidigare vikt och längs ska jag, under vecka 19, ligga mellan 57,8 - 58,6 kg. Jag ligger på 57,3 kg, så det är lite under. Får väl försöka äta lite mer kanske ändå.

Hur ligger ni andra till i viktkalkylatorn?
    www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida 
    Jag har "bara" gått upp 2,3 kg ännu, ligger långt under den kalkylatorn. Lägg inte allt för mycket energi på att tänka på det, viktuppgången e ju individuell och 4 kg låter väl ganska rimligt i mina öron? :D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011

Ska träffa min bm imån på extra insatt besök för jag mår så dåligt både psykiskt och fysiskt! Börjar bli lite nervös! Tänk om hon tycker man e löjlig!:(

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-09-01 19:42:58 följande:
    Ska träffa min bm imån på extra insatt besök för jag mår så dåligt både psykiskt och fysiskt! Börjar bli lite nervös! Tänk om hon tycker man e löjlig!:(

Hoppas det går bra! Min bm var jätteförstående och bokade in läkarbesök till mig. Tror absolut inte hon tycker du är löjlig, det är tydligen väldigt vanligt med även psykiska besvär under grav. Läste att 20% får depression relaterad till graviditeten så de borde ju ha varit med om både fysiska och psykiska besvär innan.

Lycka till! Kram
  • sunnydays
    SB2011 skrev 2013-09-01 19:42:58 följande:
    Tror verkligen inte du behöver oroa dig för att hon ska tycka du är löjlig. Tror hon är van med att man mår olika, vissa mår bra och vissa mår dåligt. Hoppas du får bra hjälp och stöttning
  • tinis

Det är bra att du söker hjälp om du mår dåligt! Jag mådde psykiskt dåligt i början av grav, hade verkligen behövt prata med någon men lät det va. Nu är det mycket bättre. Har behövt hjälp förr men har också då struntat i det men ångrar det så mycket idag! kram o hoppas att det blir bättre @-}--

• M Hedell

Jag törs varken väga mig mellan bm-besöken eller kolla viktkalkylatorn är 153 cm och väger 50 kg som ogravid men med bägge barnen har jag haft en slutvikt på +20 kg oavsett hur mkt jag rört på mig eller ätit riktigt, det har dock varit borta inom två månader. Dottern ammade jag endast 2 månader och endast delamning så det spelade väl ingen större roll på vikten, men med sonen som jag helammade rasade jag ytterligare i vikt med sen, var nere på 42 kg då, inte så vackert...!

Syskonen här kommer att få vara hemma med oss några veckor och därefter gå 15-timmars. Dottern börjar miniettan till hösten och det känns viktigt att hon får fortsätta ha en bra relation med sina blivande klasskompisar. Sonen har haft det lite tufft med sin blyghet och har först nu släppt det så för hans del känns det oxå jätteviktigt att inte hålla honom ifrån dagiset för länge

• Foxy Mama

Hej! Hoppas allt står väl till med er, vill dela med mig av några intressanta inlägg till alla mammor to be som är i samma sits som jag själv. Jag har en mamma blogg på ww.foxymama.se och jag delar med mig av det mesta. Det är en hobby blogg nu när jag är sysslolös och jag tjänar inget på den.

Här har ni lite syn på min blogg

Kreativitets tips på bebis bok:

http://foxymama.se/2013/august/en-bok-till-min-dotter.html

Förlossningsbrevet:

http://foxymama.se/2013/september/forlossningsbrevet.html

Tvätta allt innan bebisen kommer:

http://foxymama.se/2013/august/tvatta-tvatta-tvatta-innan-ankomst.html

Kan man äta kräftor gravid?

http://foxymama.se/2013/august/ar-det-okej-att-ata-kraftor-gravid.html

xoxo

Foxy Mama

• verkar

Vad är minettan? 6-års? Här Linköping får skol barnen de sim går i 6-års inte vara på fritids om man är föräldraledig/ arbetslös. Barnen på förskolan har 15 h oftast utlagt på 3 tillfällen i veckan.

Ursäkta min dyslexi
  • M Hedell
    verkar skrev 2013-09-01 20:39:28 följande:

Vad är minettan? 6-års? Här Linköping får skol barnen de sim går i 6-års inte vara på fritids om man är föräldraledig/ arbetslös. Barnen på förskolan har 15 h oftast utlagt på 3 tillfällen i veckan.

Ursäkta min dyslexi smile5.gif
    Ja precis, miniettan=6-årsverksamheten
Svar på tråden BF januari 2014