• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • M Hedell
    popcornplaya skrev 2013-09-02 10:51:19 följande:
    Är det verkligen så nödvändigt med temp i babymonitorn? Det är väll i så fall tempen i vaggan/spjälsängen som är det väsentliga. Och man känner ju i rummet om det känns för varmt/kallt.

Men det är jag det. Och ändå är jag sjuuukt prylgalen.
    Tanken är att ha tempfunktionen ffa ute i vagnen och inte inne

Vi hade en till andra barnet som hade bla vibrator, otroligt onödigt tänkte vi då vi köpte den men attans va bra det var att ha då man var ute och klippte gräset tex, eller när storasyster höll på att somna tex Tempmätaren däremot är något jag saknat med dom barnvakterna vi haft, nojar alltid upp mig över temperaturen i vagnen Men nödvändigt vet jag väl inte om jag skulle kalla det, ett behov snarare.
    goaround skrev 2013-09-02 10:53:22 följande:

Vad är en barnvakt??? :)
    Som en walkie-talkie ungefär, fast bebisenheten reagerar med ljud till föräldern då bebisen gör ifrån sig ljud, men envägskommunikation typ. Finns med många olika funktioner och i olika utföranden
    svalan skrev 2013-09-02 11:07:11 följande:
    Den här har vi kikat lite på, tror jag fick tipset från Kitty Jutbrings blogg :)
    www.babyland.se/neonate-babyvakt-5500a
    Tack, ska spana in!
  • vilja89

Kan inte förstå att vår bebis passerat ett halvt kilo. :) Känns helt otroligt! Tiden går så galet fort och jag hinner inte med. 2 månader kvar till jag antagligen får gå hem med GP. Galet!!

• popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-09-02 11:41:26 följande:
    Tanken är att ha tempfunktionen ffa ute i vagnen och inte inne smile1.gif

Vi hade en till andra barnet som hade bla vibrator, otroligt onödigt tänkte vi då vi köpte den men attans va bra det var att ha då man var ute och klippte gräset tex, eller när storasyster höll på att somna tex smile1.gif Tempmätaren däremot är något jag saknat med dom barnvakterna vi haft, nojar alltid upp mig över temperaturen i vagnen smile5.gif Men nödvändigt vet jag väl inte om jag skulle kalla det, ett behov snarare.
    goaround skrev 2013-09-02 10:53:22 följande:

Vad är en barnvakt??? :)
    Som en walkie-talkie ungefär, fast bebisenheten reagerar med ljud till föräldern då bebisen gör ifrån sig ljud, men envägskommunikation typ. Finns med många olika funktioner och i olika utföranden smile1.gif
    Tack, ska spana in! smile1.gif
    Ok. Själv har jag aldrig använt monitor i vagnen så tänkte aldrig att det var där du ville använda. Vibrator är nästan ett måste däremot!
  • LeaveMeAlone

Finns så otroligt mycket prylar till barnen numera. Hade aldrig någon babyvakt till sonen och kommer nog inte skaffa det förrän vi flyttar till hus sånt fall. I nuläget känns det ganska onödigt. Möjligen att jag är så pass orolig denna gång att skaffar mig andningslarm till sängen. Men får se. Går ju också att kolla till ungen till och från :P

• popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 12:41:08 följande:

Finns så otroligt mycket prylar till barnen numera. Hade aldrig någon babyvakt till sonen och kommer nog inte skaffa det förrän vi flyttar till hus sånt fall. I nuläget känns det ganska onödigt. Möjligen att jag är så pass orolig denna gång att skaffar mig andningslarm till sängen. Men får se. Går ju också att kolla till ungen till och från :P

Hade babymonitor till första barnet men den gick sen sönder och vi skaffade aldrig nån ny när andra barnet kom och vi klarade oss väldigt bra :)
  • SB2011

Usch! De hade dubbelbokat min tid när ja väl lyckades ta mig till bm! Börja storlipa i väntrummet! Hon va gullig och klämde in mig imellan nästa patient! Men de va så stressigt att jag kände de va svårt att prata! Fick en akut läkartid på onsdag (hade en om 17dagar egentligen) och nu ska jag börja gå varannan vecka hos min bm! Brukar ju inte börja med sånt så tidigt!

Hon ordnade me färdtjänst så jag lättare kan ta mig till mötena och när de väl blir så illa att jag inte längre kan ta mig ur lägenheten kommer hon göra hembesök! Hon lova mig även att jag ska slippa gå tiden ut, utan kommer bli igångsatt tidigare! Skulle specmvc neka skulle hon se till att de blev av ändå och ta den fajten om de behövdes!

Nu ska jag sätta mig och ringa till sjukgymnasten på kommunhuset om rullstol och andra hjälpmedel till hemmet!

• M Hedell
    popcornplaya skrev 2013-09-02 12:40:54 följande:
    Ok. Själv har jag aldrig använt monitor i vagnen så tänkte aldrig att det var där du ville använda. Vibrator är nästan ett måste däremot!
    Ja du ser vad olika man är Vi har använt den i vagnen massor, kanske mest under sommaren då man ställer undan vagnen där skuggan befinner sig och kanske inte har samma uppsikt över vagnen, men även på vintern. Inne har vi den bara om vi går ut med syskonen på gården (bor i hus), klipper gräset eller liknande. Självklart tittar vi till bebis titt som tätt ändå, men det känns som en extra trygghet
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-02 12:41:08 följande:
    Nä hade vi bott i lgh hade vi nog inte heller skaffat oss någon, men det är ju helt beroende på vilka behov som finns så klart

• kallemaja

Hur stor är eran mage?

Hade varit så kul att se vilken vecka ni är i och hur stora magarna är :)

Själv har jag haft tydlig "gravidmage" sedan v 11, trots första barnet! Min livmoder tippar framåt, då syns det tidigare säger BM

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-09-02 12:44:52 följande:
    Usch! De hade dubbelbokat min tid när ja väl lyckades ta mig till bm! Börja storlipa i väntrummet! Hon va gullig och klämde in mig imellan nästa patient! Men de va så stressigt att jag kände de va svårt att prata! Fick en akut läkartid på onsdag (hade en om 17dagar egentligen) och nu ska jag börja gå varannan vecka hos min bm! Brukar ju inte börja med sånt så tidigt!

Hon ordnade me färdtjänst så jag lättare kan ta mig till mötena och när de väl blir så illa att jag inte längre kan ta mig ur lägenheten kommer hon göra hembesök! Hon lova mig även att jag ska slippa gå tiden ut, utan kommer bli igångsatt tidigare! Skulle specmvc neka skulle hon se till att de blev av ändå och ta den fajten om de behövdes!

Nu ska jag sätta mig och ringa till sjukgymnasten på kommunhuset om rullstol och andra hjälpmedel till hemmet!

Vad skönt att du får hjälp ordentligt och hoppas att resten av tiden blir så bra den kan!

Hoppas på att mitt läkarbesök imorgon med ska gå bra. Har legat hemma från jobbet nu sedan i torsdags helt utmattad, förstörd och nere. Fasar inför om jag ska bli tvungen att jobba igen på onsdag, känns helt oöverkomligt!
  • M Hedell
    SB2011 skrev 2013-09-02 12:44:52 följande:
    Vilken otur med tiden! Bra att du fick komma in iaf och att bm är så tillmötesgående, måste vara ett rent h-vete att knappt kunna röra sig
Svar på tråden BF januari 2014